رفتار ضد کارگری «کارفرما و مدیرعامل» کارخانه فولاد زاگرس درهم شکسته شد!

 

رفتار ضد کارگری «کارفرما و مدیرعامل» کارخانه فولاد زاگرس درهم شکسته شد!
نسان نودینیان
جواب به سماجت و رفتار ضدکارگری «ملابیگی» مدیرعامل کارخانه فولاد زاگرس به مقابل وزارت کار و خیابان آزادی کشیده شد. کارگران معترض قاطعانه خواهان حضور مدیریت کارخانه در وزارت کار شدند.

تحت فشار این اعتراضات مدیر کارخانه فولاد زاگرس به وزارت کار احضار شد!. در جلسه ای مشترک و با شرکت نماینده های کارگران برگزار شد کارفرما متعهد به اجرای فوری تعهدات صورتجلسه ای شد که به امضای نماینده های کارگران، مدیر عامل شرکت فولاد زاگرس و مدیر کل اداره اشتغال و بیکاری وزارت کار رسید. عین صورتجلسه تعهدات مدیر عامل شرکت فولاد زاگرس به شرح زیر است. «در روز دوشنبه مورخ 6/8/92 با حضور نماینده گان امضا کننده به ضمیمه پیوست مقرر شد:مدیر عامل کارخانه طی روز جاری نسبت به تحویل یک فقره چک به مبلغ 600 میلیون تومان صادر و به جناب آقای یاوری تحویل نماید 2ـ سازمان تامین اجتماعی طی روز جاری با صدور دستور به مسئولان تامین اجتماعی نسبت به تایید لیست و تمدید دفترچه تامین اجتماعی اقدام نماید. مدیر عامل متعهد شد لیست بیمه کارگران را به تامین اجتماعی ارسال نماید و مطابق آرا مراجع قانونی اقدام نماید 3ـ کارفرما مکلف شد آرای مراجع صاده اداره کار استان را به مرحله اجرا در آورد 4ـ مقرر گردید مابه التفاوت میزان رای انشاء شده اداره کار محل(قروه) را حداکثر طی دو ماه آینده تعیین تکلیف نماید 5- در فاصله 2 ماه تا تعیین تکلیف مابه التفاوت مبلغ 600 میلیون نسبت به راه اندازی کارخانه و مطالبات جاری کارگران اقدام نماید».

این اولین بار نیست که کارگران سماجت و رفتارهای ضد کارگری کارفرما و فرماندار مرتجع قروه را با ناکامی به شکست میکشانند. از ١٨تیر ماه 1392 توسط کارفرمای کارخانه فولاد زاگرس به ٢۵٠نفر از کارگران اعلام شد که کارخانه را میفروشد و تعطیل میکند. بیش از چهارماه است که اعتراضات کارگران فولاد زاگرس ادامه دارد. کارگران این کارخانه تعطیل شده بابت حقوق هفت ماه نخستین سال ۹۲، عیدی و سنوات سال ۹۱ و اضافه کاری و حق سختی کار سالهای قبل از کارفرمای کنونی و پیمانکار قبلی فولاد زاگرس طلبکارند. کارگران معترض اعلام کرده اند؛«ما به نمایندگی از همه کارگران فولاد زاگرس خواهان وصول مطالبات، بازگشایی کارخانه و بازگشت به کار هستیم». موفقیتهای تاکنونی کارگران فولاد زاگرس در ادامه پیگیری مطالباتشان است. قدرت کارگران در خاموش نبودن آنها و در تشخیص بموقع و فوری آنها در بشکست کشاندن سماجت و رفتارهای ضد کارگری کارفرمای کارخانه است. این اعتراضات هنوز ادامه دارد.

کارگران فولاد زاگرس به اتحاد تاکنون ایجاد شده نیاز مبرم دارند. حفظ این اتحاد و ادامه اعتراضات تا نتایج نهایی در گرو یکم» اتکا به مجمع عمومی روتین و راه کارهای تحقق بندهای مورد توافق است. دوم» ارتباط روتین نمایندگان مجمع عمومی کارگران کارخانه ذوب آهن زاگروس با بخشهای مختلف مراکز تولیدی و کارخانه ها در سطح سراسری و دعوت از آنها برای شرکت در مجمع عمومی کارگران. سوم» ارتباط با تشکلهای موجود اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، سندیکای نیشکر هفت تپه.
7 ابان ماه 1392
29 اکتبر 2013