تحرک زنجیره ای تروریسم اسلامی !

نسان نودینیان
تحرک زنجیره ای تروریسم اسلامی !

شبیخون داعش در کوبانی زور آزمایی و زهر چشم گرفتن دولت پاره شده ترکیه، و اردوغان رئیس دولت اسلامی علیه مردم منطقه در کوبانی است.

در دو روز گذشته(٢۵و٢۶ ژوئن) چهار عملیات توسط تروریسم اسلامی انجام گرفته. از بامداد روز ٢۵ ژوئن نیروهای نظامی داعش بشکل سازمانیافته ای به شهرک کوبانی حمله کرده اند. کودکان بی دفاع را عامدا مورد هدف اسلحه های خود گرفتند. و به سرو صورتشان از نزدیک شلیک نمودند. با کشتن کودکان بی دفاع میخواهند بگویند که ذره ای عاطفه انسانی در وجودشان وجود ندارد و هراس به خود را در سراشیبی حضورشان بپرورانند . ۵٠٠ کشته و جناره های تکه تکه شده و برجای مانده محصول یک شبیخون شقاوت بار.

شبیخون داعش در کوبانی زور آزمایی و زهر چشم گرفتن دولت پاره شده ترکیه، و اردوغان رئیس دولت اسلامی علیه مردم در کوبانی است.

در شهر “سوسه” در شمال شرقی تونس دو مرد مسلح به هتل ساحلی امپریال مرحبا حمله کردند. ٣٩نفر از توریستها که از کشورهای اروپایی هستند در دقایق اولیه این حمله جنایتکارانه جان خود را از دست دادند. در تونس بیش از سه هزار از تروریستهای اسلامی به دولت اسلامی داعش پیوسته اند.

در جنوب شرقی فرانسه استان “رون آلپ” در شهر “سنت کانتین فلاویر” فردی به اسم یاسین صالحی سر رئیس یک شرکت تولید گاز را از بدنش جدا کرده است. یاسین صالحی در فاصله سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ به عنوان فردی که با گروه های سلفی در ارتباط بوده تحت نظر قرارداشته است

در کویت در حمله انتحاری به مسجد شیعیان ١٣نفر کشته شده و ٢۵نفر زخمی شده اند. گروه ولایت نجد، شاخه سعودی داعش تایید کرده که یک بمبگذار انتحاری به نام ابوسلیمان الموحد خود را برای حمله به این مسجد آماده کرده بود.

آدمکشی و حمله به بیمارستان، شادی و استراخت مردم توسط تروریسم اسلامی اقدام تاره ای نیست. حضور دولتها و بکارگیری میلیتاریزم دولتی از قطب ائتلاف امریکا، ایران و ترکیه هم امری تازه نیست. آنچه قابل تامل و در شرایط کنونی فاکتور تازه ای است، زورآزمایی دولتها و ائتلاف ها با بازی سرنوشت مرگ و زندگی مردم و شهروندان مدنی است.

نسان نودنینان

۶تیر ١٣٩۴

٢٧جولای ٢٠١۵