نامه به رهبری حزب کمونیست کارگری کردستانو حزب کمونیست کارگری عراق-تهدید حمله نظامی به کردستان و حمله احتمالی نظامی باید پاسخ محکم بگیرد.

تهدید حمله نظامی به کردستان و حمله احتمالی نظامی باید پاسخ محکم بگیرد.

نامه به رهبری حزب کمونیست کارگری کردستان

و حزب کمونیست کارگری عراق

با درودهای فراوان

به نظر میاید امکان برگزاری رفراندوم در کردستان عراق در 25 سپتامبر جدی است و حتی اگر به تعویق افتد، دیگر استارت آن زده شده است. در مقابل برگزاری رفراندوم، کشورهای ایران، ترکیه و عراق دست به تهدید نظامی زده اند و امکان عملی این تهدیدها اصلا کم نیست. جمهوری اسلامی ضمن تهدید اعلام کرد حشد الشعبی را به جان مردم کردستان میاندازد. از کمونیستهای کردستان و از حزب کمونیست کارگری کردستان و عراق انتظار میرود که نه تنها توپخانه جنگ تبلیغاتی خود را در مقابل این تهدیدها دایر کنند، بلکه به مردم اعتماد به نفس دهند و اعلام کنند که کمونیستها و مردم کردستان عراق به هر حمله نظامی از طرف دولتهای منطقه و مزدورانشان مانند حشد الشعبی و داعش پاسخ سهمگین میدهند.

این بهترین موقعیت و فرصت است که حزب کمونیست کارگری کردستان به سازماندهی نظامی مردم کردستان بپردازد. احزاب ناسیونالیست کرد نه تنها نمیتوانند در مقابل این اقدام کمونیستها بایستند، بلکه حتی مجبورند به آن سرویس دهند و کمونیست کردستان میتواند و باید از این سرویس بهره ببرد.

حضور کمونیستهای کردستان و عراق در این جنگ تبلیغاتی آغاز شده بسیار مهم است و زمینه ساز مقاومت مردم کردستان در مقابل حملات نظامی آینده را فراهم میاورد.

حزب کمونیست کارگری کردستان و جنبش کمونیستی آنجا میتوانند در نبرد احتمالی آینده در سطح وسیع از مناطق مختلف کردستان و دیگر کشورهای منطقه نیرو برای نبرد با دولتها و نیروهایی ارتجاعی که دست به حمله نظامی بزنند جذب کنند.

این یک موقعیت خاص است که کمونیستها میتوانند با نشان دادن شایستگی خود به مردم، مردم را از زیر نفوذ احزاب ناسیونالیستی کرد درآورند و پرچم برابری و آزادیخواهی را در منطقه برافرازند. شرکت قوی در چنین نبردی میتواند سرنوشت کشور آینده کردستان را عوض کند و به ارتجاع احزاب ناسیونالیستی کرد بر مردم پایان دهد. محتوم نیست که در صورت تشکیل کشور کردستان، ارتجاع ناسیونالیستی بر آن حاکم باشد. با شرکت در نبردی که آغاز میشود، سوسیالیسم و آزادیخواهی میتواند به جلوی صحنه بیاید و حتی به قدرت اول تبدیل شود.

زند باد سوسیالیسم و آزادیخواهی

محمود قزوینی

18 سپتامبر 2017