نامه اعتراضی کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس – در حمایت از جعفر عظیم زاده و محکومیت احکام شلاق

نامه اعتراضی کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس

در حمایت از جعفر عظیم زاده و محکومیت احکام شلاق

 

رهبر جمهوری اسلامی
آیت الله سیدعلی خامنه ای
info_leader@leader.ir

رئيس جمهور جمهوری اسلامی ایران
حسن روحانی
media@rouhani.ir

شورای عالی حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
info@humanrights-iran.ir

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد
iran@un.int

 ۲۴ ژوئن ۲۰۱۶، برن

ما این نامه را نوشته که نگرانی جدی خود را در مورد سلامتی و تندرستی آقای جعفر عظیم زاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، که از ۲۹ آوریل ۲۰۱۶ در اعتصاب غذا به سر می برد، اعلام کنیم. جعفر عظیم زاده از نوامبر ۲۰۱۵ برای گذراندن حکم شش سال حبس تعزیری تنها به دلیل فعالیتهای کارگریش در زندان اوین محبوس است. او متهم به ” اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” شده بود؛ این یکی از اتهامات اصلی ای است که دولت ایران بطور روتین علیه فعالین کارگری بکار می برد. از زمانی که او اعتصاب غذای خود را آغاز کرد، جعفر عظیم زاده حداقل سه بار به بخش اورژانس بیمارستان منتقل شد اما هر بار بدون معالجه به زندان بازگردانده شد. جعفر در اعتراض به اتهامات ساختگی “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” و دیگر اتهامات امنیتی علیه خود و دیگر فعالین کارگری و همچنین در محکومیت سیاستهای ضد کارگری روزافزون دولت ایران در یک اعتصاب غذای نامحدود به سر می برد.

ما همچنین شدیدا از اجرای حکم بی رحمانه شلاق علیه ۱۷ کارگر معدن طلای آق دره در ماه مه ۲۰۱۶ در ایران خشمگین هستیم. این کارگران به جز اعتراض علیه بیکارسازیها و برای امنیت شغلی کاری نکرده بودند. علاوه بر این، ما مطلع  شده ایم که ۹ نفر از کارگران شرکت معدن بافق واقع در استان یزد نیز به دهها ضربه شلاق و زندان محکوم شده اند. احكام آنها در حال حاضر به صورت تعلیقی می باشد اما در صورت نقض دستورات دادگاه توسط آنها به مورد اجرا گذاشته خواهند شد.  کارگران معدن بافق (شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق) به دلیل اعتصابات و اعتراضاتی که از سال ۲۰۱۴ آغاز شد دادگاهی شده بودند.  چنین احكام ضدانسانی ای علیه کارگران معترض نقض فاحش کلیه مقاوله نامه ها و دستاوردهای شناخته شده بین المللی دررابطه با حقوق کارگری و حقوق انسانی بطور علی العموم می باشد.

ما بطور جدی نگران سلامتی و تندرستی جعفر عظیم زاده و دیگر کارگران زندانی در ایران هستیم و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها می باشیم. حکومت ایران مسئول جان جعفر عظیم زاده و دیگر زندانیان سیاسی می باشد. ما همچنین یک بار دیگر قویا احکام بی رحمانه شلاق علیه کارگران معادن در ایران را محکوم می کنیم.

شلاق یک عمل بشدت بی رحمانه و نوعی از شکنجه است و باید بلافاصله متوقف و ممنوع شود.

با احترام،

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس

لوکا سیریگلیانو، دبیر مرکزی، امور بین المللی

رونوشت:

info@workrs-iran.org

Swiss Federal Department of foreign affairs

tur@ituc-csi.org’

Swiss Embassy of Iran

ترجمه و تکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-

اصل نامه در سایت و توییتر انگلیسی اتحاد بین المللی موجود است.

info@workers-iran.org;

www.workers-iran.org; / twitter.com/IASWIinfo;