ناصر مرادی -نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم در حاشیه اعتراف، توبه و عذر خواهی سعید مرتضوی

نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم

در حاشیه اعتراف، توبه و عذر خواهی سعید مرتضوی

ناصر مرادی

مرحله سوم دادگاهی سعید مرتضوی، یکی از مهره‌هاى کليدى رژیم اسلامی، بعد از ۷ سال از وقایع زندان کهریزک، با اتکا به قوانين جمهورى اسلامى برگزار شد. سعید مرتضوی یکی از آمرين و عاملين دستگیری های وسیع، یکی از شکنجه گران زندانیان سیاسی و یکی از قاتلین و جلادان رژیم اسلامی ایران، بعد از انکار هر نوع نقشی در شکنجه و قتل زندانیان در زندان کهریزک درطول این سالها و بعد از طی شدن دو مرحله از برگزاری دادگاهی رسیدگی به پرونده او، در مرحله اخیر زمانیکه مرتضوی پی برد که اربابان و مسئولین سابقش از ترس فشار جامعه و خانواده قربانیان تصمیم گرفته اند او را مقصر و خود را مومن و بی تقصیر قلمداد کنند، در نامه ای سرگشاده در تاریخ ۲۱ شهریور ماه، به حداقلی از جنایاتش، یعنی کشتار سه جوان در زندان کهریزک اعتراف و در پیشگاه خامنه ای توبه و از خانواده این جان باختگان و مردم ایران طلب بخشش کرد.

مرتضوی یکی از جانیان رژیم، با سوابق ریاست شعبه ۹ دادگاه عمومی تهران در ده ۷۰ عضو مجتمع قضایی کارکنان دولت و دادگاه مطبوعات، مسئولیت دادستانی عمومی تهران و معاونت دادستانی کل کشور، سابقه ای طولانی و مملو از خشونت، شکنجه و قتل و جنایت را در پرونده قضایی خود دارد. پس از وقایع زندان کهریزک و دستگیری و شکنجه و کشتار در این زندان مخوف و علنی شدن جنایات جلادان وحشی رژیم اسلامی و در راس آنان مرتضوی بعنوان دادستان تهران در جریان زندان کهریزک، جمهوری اسلامی تحت فشار افکار عمومی و اعتراضات گسترده به توحش انجام شده در این زندان و بقیه قتلگاههای موجود در ایران، برای فریب افکار عمومی مجبور شد مرتضوی را از سمت دادستانی تهران عزل کند. اما بلافاصله این مهره جنایتکار توسط احمدی نژاد به ریاست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بعدا در سال ۱۳۹۰ به ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب شد. جنایتکارانی که مرتضوی را به این سمت ها برگزیدند صادق لاریجانی، هاشمی شاهرودی و احمدی نژاد، امروز راست راست در مقابل چشمان مردم و خانواده قربانیان راه می روند. اما، ما و مردم این قاتلین را خوب می شناسیم. روزی که مردم ایران جمهوری اسلامی را بزیر بکشند، پرونده پر از جنایت و وحشیگری کل هیئت حاکمه از قانونگزارش تا قضات و حاکمان شرعش از روسای دولت و وزرایش در طول ۳۸ سال را در مقابل چشمان خانواده قربانیان و زجر دیدگان از دست این جنایتکاران، در مقابل دید افکار عمومی ایران و جهان خواهیم گشود و در یک دادگاه علنی و انسانی محاکمه خواهیم کرد. ما و مردم آزاده ایران خانواده قربانیان و اعدامیان می دانیم هم دادگاهی نمایشی مرتضوی، با اتکا به قوانین فوق ارتجاعی و ضد انسانی جمهوری اسلامی و هم عذر خواهی و ابراز تاسف خود مرتضوی برای ماستمالی کردن تمام قتلها و سربه نیست کردنها و چوبه های مرگ رژیم اسلامی است.

در این نمایش مهره سوخته ای را علم می کنند تا نگذارند نام جنایتکاران دیگری همچون خامنه ای، روحانی، پور محمدی، هاشمی، جنتی، خاتمی، لاریجانی، اژه ای، و طیف وسیع و جنایتکاری که در ایران حکومت می کنند، زندان ساختند، قوانین قرون وسطایی وضع کردند، کارگران معترضی که برای دریافت حقوق معوقه خود دست به اعتراض زدند را شلاق زدند، آپارتاید جنسی را قانونی کردند، و گله حزب الله را بجان مردم معترض انداختند برده شود. یقینا میخواهند پرونده مرتضوی و کهریزک را با این ترفند ببندند. خود مرتضوی ممکن است با حکمی نه چندان سنگین و احیانا بخشش و تبرئه به دلیل اظهار برائت و توبه او، از طرف “مقام معظم رهبری” سرکرده جنایتکاران، پرونده اش خاتمه یابد و بعد از مدتی به سمتی دیگر در حکومت شود. ولی برای ما، ما و بازماندگان قربانیان و مردم ایران نه تنها پرونده قتلهای کهریزک و شخص مرتضوی بلکه پرونده جنایات و قتل و کشتار تمام جنایتکاران حکومت اسلامی در تمام زندانهای رژیم از کهریزک تا اوین و رجایی شهر تا زندانهای گوناگون و مخوف در تمام شهرهای ایران باز است. روزی که رژیم جمهوری اسلامی را سرنگون کنیم سراغ تک تک این قاتلین و خون آشامان را خواهیم گرفت و حقایق کلیه جنایتها و قتل عامها را روشن خواهیم کرد. تا آن روز که دور نیست نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم.

۲۵ شهریور ۱۳۹۵