هشت مارس روز جهانی زن بر همه زنان و مردان آزاده در سراسر جهان مبارک باد !

هشت مارس روز جهانی زن بر همه زنان و مردان آزاده در سراسر جهان مبارک باد !

هشت مارس بخشی از هویت تاریخی جنبش کارگری است!

نه جنبش رهایی زن جنبشی زنانه است نه جنبش کارگری مردانه.

 به همین اعتبار مبارزین و فعالین کارگری آزادیخواهان و کوشندگان عرصه جنبش رهایی زن جدا از مبارزه هر روزه، مداوم و پیگیرانه هر ساله در ابعاد جهانی نیز به پیشواز برپائی این جشن که خاستگاه معینی دارد می شتابند.

هشت مارس روزیست که در آن هر انسان آزاده ای را فارغ از جنسیت و قومیت و نژاد و مذهب فراخوان داده تا همبستگی خود را در سراسر جهان علیه نظام نابرابر و تبعیض آمیز و علیه اشاعه ارتجاع و عقبماندگی که زنان را بیشتر و بیشتر استثمار و قربانی میکند ابراز دارند. مذهب و دیگر ارکان سرمایه هر کدام بنوعی از زنان خواسته و میخواهند برده و کالای بنجل و جنسی بسازند. خصوصا اسلام سیاسی و رژیم های با این ورژن چون پتانسیل های فوق ارتجاعی دارند مدام در سدد آنند منطقه را به جهنمی برای زنان تبدیل کنند.

 مناسبات کنونی از پایه و اساس علیه نصف دیگر جامعه بشری بنیاد نهاده شده. از تقسیم کار نابرابر گرفته که یکی از ارکان اصلی تبعیض علیه زنان است تا دستمزد نابرابر در مقابل کار یکسان و دها و صدها پدیده تبعیض آمیز و اسارتبار ضد زن دیگر. عدم مشارکت زنان در عرصه های تولید برای سرمایه عملا معنای جز تبدیل زنان به ارتش ذخیره و نیروی کار بدون اجر و مواجب رانده شده به کنج خانه چیز دیگری نیست. به همین اعتبار سرمایه داری از اینطریق میخواهد نصف جامعه را تا جایی که برایش مقدور بوده به اشکال مختلف به حاشیه جنبش کارگری رانده و از پایه مادی آن کنده شود . تنها جنبشی که آخر سر زنان و مردان متشکل و اگاه در آن می توانند با مبارزه پیگرانه و انقلابی خویش، زنجیرهای بردگی و بندگی ناشی از مناسبات سرمایه و کار مزدی را که به درازای تاریخ بر جسم و روانشان سنگینی کرده بگسلند. پس نباید به ذره شک نمود که آزادی کامل جامعه در گرو آزادی بی اما و اگر زنان است.

 زنده باد هشت مارس

زنده باد جنبش رهایی زن

زنده باد جنبش کارگری                  29.02.2016  ناصر بابامیری