فاشیزم و راسیسم هر ساله ماهیت بشدت تبعیض آمیز و ضد انسانی خود را در اروپا هم به گونه ای به نمایش میگذارند!

فاشیزم و راسیسم هر ساله ماهیت بشدت تبعیض آمیز و ضد انسانی خود را در اروپا هم به گونه ای به نمایش میگذارند!

ناصر بابامیری

فاشیزم و راسیسم هر ساله ماهیت بشدت تبعیض آمیز و ضد انسانی خود را در اروپا هم به گونه ای به نمایش میگذارند!
سال 2014 تقریبا همین مواقع طی فراخوانی از پیش اعلام شده در شهر کلن آلمان، فاشیستها، راسیستها و سازمان و نهادهای دست راستی برای نشان دادن چهره عریان ضدخارجی و ضد انسانی همیشگی اشان به مرکر شهر کلن سرازیر شدند. در تقابل با سیاست نژاد پرستانه و خارجی ستیزی فاشسیتها، آزادیخواهان و برابری طلبان، سوسیالیستها، کمونیستها، آنارکمونیستها و دیگر سازمانهای آزاده تجمعی چند هزار نفری را بشیوه ای متمدنانه سازمان داده بودند. اما فاشیستها تاب اعتراضات شهروندان رادیکال آلمانی را نیاوردند و با هجوم وحشیانه به صفوف معترضین خواستند سیاست ضد انسانی و قلدرمنشانه خود را در خیابانها به نمایش بگذارند، که با جواب دندان شکنی از سوی معترضین روبرو شد. رویداد پارسال هر چند دهها زخمی از صفوف معترضین را در برداشت و نیروی پلیس و ضد شورش که میخواستند مانع هجوم فاشیستها به صفوف آرادیخواهان شوند در این درگیری هم مضروب گردیدند، اما کارنامه ای درخشان برای جبهه آزادیخواهی و برابرطلبی را در شهر کلن طومار نمود.
امروز 25 اکتبر 2015 برای باری دیگر فاشیستها و دست راستیهای کلن خواستند با فراخوانی که از قبل داده بودند سیاستهای خارجی ستیز خود را خصوصا در تقابل با روی اوری پناهندگان کشورهای خاورمیانه که زندگی و امنیتشان در کشورهای خود به خطر افتاده و راهی آلمان میشوند ابراز نمایند. پناهجویان و آواره گانی که زندگی و امنیت اشان از سوی همین سرمایه داری آلمان و دیگر شرکاء غربی و آمریکا به خطر افتاده!
پناهندگانی که تمام مشقات و سختی های عبور از مرزهای مرگبار را به قیمت جان پشت سر میگذارند و به این شیوه زندگی خود و فرزندانشان را در گرو پرمخاطره ترین ریسک ها قرار داده تا بتوانند مکانی امن برای ادامه حیات خویش جویا شوند.
کشورهای غربی اعم از آلمان در پی مطامع خویش و رسیدن به کسب سود بیشتر این منطقه را توسط دو قطب تروریستی به جهنمی برای توده های جان به لب رسیده تبدیل کرده اند.
فقر و فلاکت اقتصادی ناشی از سیستم های حاکمه اگر از یکسو در این کشورها زندگی توده ها ی میلیونی را زیر ضرب قرار داده و از دیگر سو استبداد و سرکوب و پایمال نمودن ابتدائی ترین حقوق حقه آنها راهی برای مبارزه علیه وضع موجود را باقی نگذاشته، مضاف بر آن جنگ و خونریزی مذهبی و قومی که بازتاب سیاسیتهای جنگی شکست خورده غرب و در راس آن آمریکا برای «تقسیم جغرافیای سیاسی منطقه» است کل شیرازه زندگی توده های مردم را تخریب نموده.
فاشیستها، راسیستها و دست راستیهای آلمانی دارند تعرض خود با پناهجویان و آوره گان جنگی را بر متن چنین اوضاعی که بال سیاه خود را بر جوامع استبداد زده و جنگ زده گسترانده سازمان میدهند و سیاست بغایت کثِیف و ضد انسانی خود را به معرض نمایش میگذارند.
امسال هم صفوف ده ها هزار نفری آزادیخواهی شهروندان شهر کلن در تقابل با سیاست خارجی ستیزی فاشیستها و راسیستها برگ پیروزی دیگری را از آن خود نموند!
ناصر بابامیری 25.10.2015