نادر بکتاش -بدون یک کلمه تفسیر فقط اضافه در حاشیه

بدون یک کلمه تفسیر
فقط اضافه در حاشیه
نادر بکتاش
2014/05/19

وااسلاما، استریپ تیز در سولقان

ابراهيم نبوی
e.nabavi(at)roozonline.com
روزآنلاین 
کلا اندرونی و بیرونی داریم. ده روز قبل عکسی رویت شد از یک خانم که در ساعت هشت و نه شب با یک کیف، بدون مانتو و روسری و پیراهن و زیرپوش و شلوار و شورت و کرست، کلا فقط با یک کیف در یکی از شهرهای شمالی راه می رفت. مردم هم لابد فکر می کردند یا عضو حزب کمونیست کارگری است یا در سبد کالایش اصلا لباس نبوده، یا اووردوز کرده، سه روز بعد یک عکس دیگر در اینترنت منتشر شد که یک خانم دیگر در تهران نیمه برهنه، ظاهرا یادش رفته بود و یکی دو تا از لباس های زیرش تنش بود، منتشر شد و یکی دو روز قبل هم عکس یک خانم دیگر بدون هیچ لباسی در خیابانی در یک شهرستان دیگر منتشر شد. حالا اینکه در ایران این همه مهمانی با لباس هایی در همین حدود یا کمتر برگزار می شود، یا مراسم پول پارتی( استخر پارتی) در تهران، یا اکس پارتی، یا هزار جور پارتی دیگر که در بخش خصوصی برگزار می شود، یا اصولا مراسم سکس گروپ که توسط برادران نیروی انتظامی با متهمین برگزار می شود و در ده سال گذشته بارها واقعه تجاوز ماموران نیروی مبارزه با فساد به دستگیر شده ها تکرار شد، حالا اینها را بگذارید کنار، لیلا حاتمی با یک لباس شیک و زیبا، بدون اینکه بدنش دیده شود، روی صحنه رفته و تصویری از زن ایرانی تمیزی که چرک و بوگندو و زشت نیست نشان داده است. من نمی دانم این آقایان که فاق خشتک پسران را هم در تهران نمی توانند کنترل کنند، با یک لباس پوشیده تمیز لیلا حاتمی در کن چکار دارند. که یک مقام ایرانی از نحوه حضور لیلا حاتمی در کن انتقاد کرد. البته بعضی از دوستان می گویند مشکل مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور در لباس نبود بلکه نگرانی از روبوسی و تکرار تاریخ بود.
اشاره به چندین سال قبل و موقع قدردانی کاترین دونو که برخی از این آقایان انتظار داشتند که در مقابله با حرکت خودجوش کاترین دونوو، کیارستمی چکار کند؟ گازش بگیرد؟ جفت پا برود توی شکمش؟ با لگد بزند توی دهانش؟ با اسپری بیهوش کننده روی صحنه بیهوشش کند؟ اما به نظر می رسد که عرق مردانگی جوشید و ماجرا را درز گرفتند و در دل گفتند خب یک مرد مسلمان به اسم عباس تازه میخ هم در خیمه کفار کوبیده باشد عیبی ندارد اما وای اگر یک ضعیفه مسلمان لبخند بزند به دوربین کفار. حالا سووال این است که اصلا این همه آدمهای شریف در دنیا دارند با دیگران دست می دهند و حتی می بوسند وی را، فقط آدم باید بیمار روانی باشد که مثل احمدی نژاد وقتی زن رئیس جمهور دستش را دراز کرد دست عقب بکشد، بعد سه سال بعد مامورش زیرآبی برود توی برزیل انگشت بکند به دختر شانزده ساله. جدا خداوند مرضای اسلام را شفا بدهد.
………………..
ثبت شد
نادر بکتاش
2014/03/27
برهنگی مریم نمازی و چند زن دیگر از کشورهای در حال مبارزه با بیماری اسلام، ثبت شد. پادزهری تزریق شد.
آن چنان که پرواز آپولو به ماه و آن سه فضانورد آمریکایی در حافظه عده زیادی از ما که آن را مستلیما در تلویزیون دیدیم ثبت شد، همچنان که یوری گاگارین شوروی در ذهنمان نقش بسته است. آن چنان که پله به عنوان یک فوتبالیست ابدی در اذهان سه ساله ها تا سیصدساله ها حک شد.
همانطور که جملاتی جاودانی شدند: شاه که گفت “صدای انقلابتان را شنیدم”؛ خمینی “هیچ”؛ هملت “بودن یا نبودن”.

نباید حول و حوش مسائل خود را گم کرد. باید عصاره مطلب یا واقعه یا پرسناژ را پیگیر شد.
تاریخ وقایع مهم را ثبت می کند. وقت ندارد به این بپردازد که فمن عده ای دختر جوان فریب خورده بودند یا نه؛ حزب کمونیست کارگری فیل هوا کرد یا چه؛ مه شصت و هشت ناشی از عقده های عده ای زن بود یا آوازهای باب دیلن و عده ای مرد شهوت پرست.
وقتی می گویم تاریخ، مرادم انسان هایی حی و حاضر است که آن را به این و آن های بغل دستی و این و آن های نسل های بعدی منتقل می کنند.
برهنه شدن مریم نمازی و زنان دیگر در پاریس در تاریخ مبارزات زنان ثبت شد.
ساده است که آدم ها کتاب تاریخ بخوانند و در مورد آن جمعبندی و تز و امثالهم بدهند. اما تاریخ جاری را فهمیدن، آن چه را که همین دو دقیقه پیش اتفاق می افتد فهمیدن و احساس و فکر و عمل در رابطه با آن فعل کردن، دشوار است.
فرهنگ رقابتی سرمایه داری احزاب را خرد و حقیر و مضحک می کند.
مریم نمازی و آن دیگر زنان شجاع برهنه در پاریس به لیست زنان با شهامت تاریخ اضافه شدند. خسته نباشند.
منصور حکمت آدم های به اصطلاح مهم ذهنیت محدود و کتابی و بیربط با زندگی چپ را مطرح نکرد. گفت شخصیت های آن مملکت گوگوش و قلیچ خانی هستند.
مبارزان کمونیست:

Front page