مینا احدی – دیکتاتور یک قدم عقب نشست! اعتراضات همیشه موثر هستند! رعیف بدوی این هفته شلاق نخورد!

دیکتاتور یک قدم عقب نشست! اعتراضات همیشه موثر هستند!

رعیف بدوی این هفته شلاق نخورد!

پدر سه کودک ، جوان وبلاگ نویس در عربستان سعودی به اتهام نوشتن عقاید و نظراتش ونقد مذهب اسلام ۹۶۴ روز است که در زندان است و مورد اذیت و آزار و شکنجه . او را به اتهام وبلاگ نویسی و نوشتن عقایدش به ده سال زندان و ۱۰۰۰ ضربه شلاق محکوم کرده اند. سازمانهای مدافع حقوق انسان ماهها است برای آزادی او تلاش میکنند. سازمان اکس مسلم در آلمان به همراه چند سازمان آتئیست و سکولار در این کشور برای رهایی او تلاش میکند. دولت عربستان با وقاحت و بیشرمی اعلام کرد که هر هفته بعد از نماز جمعه رعیف را شلاق خواهند زد. هر هفته ۵۰ ضربه شلاق!

هفته گذشته در روز جمعه رعیف جوان را شلاق زدند و همسرش بعد از این واقعه گفت، حال او بسیار وخیم است و ممکن است در هفته آینده یعنی امروز۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ نتواند شلاق ها را تحمل کند و از بین برود.

سازمان عفو بین الملل و نهادهای متعددی فراخوان به اعتراض دادند و امروز و روز گذشته در چندین کشور دنیا از جمله در ایتالیا، تونس، انگلستان، آلمان و اطریش میتینگهای اعتراضی برپا شد. بعد از این اعتراضات فعلا دولت عربستان عقب نشینی کرده ، رعیف را جرات نکردند شلاق بزنند و پادشاه عربستان اعلام کرد که این پرونده مجددا بررسی میشود.

اعتراضات همیشه موثر واقع میشود. رعیف بدوی باید فورا از زندان آزاد شود!

مینا احدی

به نقل از ژورنال ۱۷ ژانویه

http://journal-ruzaneh.com