ملکه عزتی -ملکه عزتی – این دین نفرت انگیز تا کی قربانی میگیرد؟

ملکه عزتی – این دین نفرت انگیز تا کی قربانی میگیرد؟
چند هفته پیش از حمله وحشیانه ” اسلامیون داعش ” به چند استان عراق و کشتار مردم بیگناه و غیر نظامی از دانشجویان بیگناه تکریت تا انسانهایی که در جاده های موصل برای فرار از آن میدان مرگ و نابودی به رانندگی مشغول بودند، ” دنیا دختری 15 ساله بدست همسر 50 ساله اش در اطراف شهر دهوک، به شکلی غیر انسانی و بیرحمانه به قتل میرسد و چند روز بعد از این جنایت وحشیانه، جانیان ازگور برخاسته که قرابت و نزدیکی فکری و عملی آنان با داعش به وضوح دیده میشود در ابراز نظری چندش اوراعلام میکنند دنیا طبق شرع مقدس اسلام باید به قتل میرسید و همسرش با ارتکاب این جنایت فقط وظیفه دینی خود را انجام داده است “. این ابراز نظر چنان نفرت انگیز چنان شنیع و چنان گستاخانه است که هیچ واژه ایی قادر به بیان آن نیست. این دین نفرت انگیز و پیروان آن هرروز جنایتی میافرینند و هرروز عامل شر و بدبختی و ویرانی در زندگی و حیات انسانها در اقصی نقاط دنیا هستند. سوریه، افغانستان، پاکستان، ایران و عراق، نیجریه و سومالی تنها بخشی از محدوده فعالیت و جنایت آنان است.
میگویند کشتار و قتل زنان در همه جوامع یک معضل اجتماعی است، متاسفانه این یک ادعای واقعیست، در همه جوامع بنا به دلایل متفاوت شاهد چنین جنایتهایی هستیم اما در همه این جوامع آنجا که به ادیان افسار زده اند و دست الوده به خون کلیسا و مسجد را از زندگی و حیات شخصی و آموزشی انسانها کوتاه کرده اند، هیچ موجودی اگر ازیک مثقال عقل سلیم و یک جو انسانیت برخوردار باشد بر این جنایات تاکید نمیگذارد و ان را مورد تایید قرار نمیدهد نه به اسم دین نه به اسم سنت، و نه به هیچ اسم دیگری ونه تحت هیچ لوایی.
ازدواج اجباری و تحت فشارخانواده برای دنیا کافی نبود، میبایست حق زندگی را هم از وی سلب کرد. نه آن زمان قانونی برای حمایت از وی وجود داشت و نه بعد از مرگش دراحترام به حق حیاتش و گرفتن جانش 1 دقیقه سکوت اعلام شد ونه هیچ ارگانی هیچ قولی در مورد اجرای عدالت در مورد دنیا را داد. در دنیایی متمدن که انسان و انسانیت ارزشمند است و حرمت انسانها به سادگی قابل تجاوز و شکستن نیست به این جنایات رسیدگی میشود، عاملین آن تقبیح میشوند و مسئولین اجرایی در جامعه برای ترمیم این خسارت و حرمت شکنی از هیچ تلاشی فروگذاری نمیکنند. اما زمانی که قوانین و عوامل اجرای قانون و عدالت در جامعه امکان رشد و خودنمایی منجلاب دینی و مذهبی را فراهم میکند و جبونانه از زیر بار مسئولیتشان شانه خالی میکنند و خود حامی و پاسدار چنین جنایاتی میشوند دیگر دست هر آدم مرتجع و کهنه پرستی برای خلق هر جنایتی باز میماند و با اطمینان از امنیت جانی خود و حمایت قانون و دین و مذهب هر حرکتی را جایز میداند و به آن دست میزند. در جامعه ایی که قوانین مردسالار و ضد زن چنان نهادینه شده که کشتن زنان نه تنها قبحی ندارد بلکه باعث افتخار است، مردان خانواده بعنوان نگهبانان ناموس و شرف خانواده خود را ملزم به حفاظت از حریم شخصی و مالکیت خصوصی خود میبینند و در این ارتباط قتل و جنایت و سر بریدن و سنگسار کردن و هتک حرمت از زنان جز لایتجزای این پاسداری از حریم ناموس و شرف است. در این منجلاب کشتار و جنایت، دین و سنت و فرهنگ عهد عتیقی و ضد زن، امکان تکاپو ومیدان دخالت خود را چنان وسیع میبینند که آشکارا و در روز روشن گستاخانه و بیشرمانه به میدان میایند و در مقام دفاع از این جنایات از بلندگوهای رسمی به لجن پراکنی میپردازند ومیگویند بریدن سر دنیا اجرای قانون شریعت و حکم خداست!!! هیچ ارگان رسمی هم برای اشاعه خشونت و تبلیغ کشتار و جنایت و ایجاد ناامنی در جامعه معترض وی نمیشود.
احزاب ناسیونالیست حاکم بر جامعه عراق نه خواهان پایان دادن به این جنایات هستند و نه خواهان قطع دست عاملین این دین نفرت انگیز از زندگی خصوصی انسانها و نه ساکت کردن ناقوس مرگ و نابودی زندگیهایی که پیش از شکوفایی پرپر میشوند. اینها بیش از بیبست سال است بر این جامعه حکم میرانند و از قبل فقر اکثریت جامعه بر ثروت و مکنت خود می افزایند. اینان در طول بیش از بیست سال در رابطه با حقوق مدنی، حقوق شهروندی، آزادی بیان، حقوق کودک و زن و در یک کلام حقوق انسانی چنان کارنامه سیاه و ننگینی از خود به جا گذاشته اند که قابل باورنیست. از ترورشخصیت هایی چون سردشت عثمان تا کشتن دنیا و دو خواهر حلبجه ایی( بعنوان نمونه هایی در این اواخر) تا مرگ و قتل و خودکشی بیش از 5000 زن در این جامعه
تنها گوشه هایی از طومار سیاه مرگ و نابودی این حاکمیت است. ملا و آخوند از گور برخواسته ایی که به خود جرات میدهد از بلندگوهای رسمی و رو به جامعه در رثای قاتل دنیا خطبه بگذارد و از وی تمجید و تعریف کند او را دست خدا و شریعت بر روی زمین معرفی کند تنها میتواند محصول یک چیز باشد، محصول همان کارنامه سیاه و ننگین حاکمیت احزاب ناسیونالیست که هرجانوری خود را محق میداند به هر شکلی افکار سیاهش را رو به جامعه و علنی اعلام کند ودر مقابل صدای ازادیخواهی و انسانیت و حق طلبی در جامعه با ترور پاسخ بگیرد.
قتل دنیا و هزاران دنیای دیگر و آنانی که اسمشان در میدیا و افکار عمومی مطرح نشد و کسی آنها را بیاد ندارد و کسی برای مرگ و خودکشیشان اعتراضی براه نینداخت و دادگاه و دادوری را به محاکمه نکشید لکه ننگی بر پیشانی این حکومت و سردمدارانشان خواهد بود. بلندگویی که دین و مذهب از طریق آن نوای مرگ و نابودی میسراید، گلوله ایی که سردشت عثمان را ترور میکند و دستی که طناب بر گردن زنان متعددی در سراسر کردستان میندازد و کبریتی که بر پیکر زن جوانی آتش میگشاید و سکوت حکومتیان درمقابل تمام این جنایات هر دو یک آبشخور مشترک دارد. نظامی که بنیادش بر بیحقوقی و استثمار انسان از انسان بنا نهاده شده است، باید این دنیای وارونه را از قاعده بر زمین نهاد و به این فلاکت وسیاهی پایان داد.
ملکه عزتی
15.ژوئن 2014