ملکه عزتی -صدور انقلاب اسلامی با پوشش زنان کردستان!

ملکه عزتی صدور انقلاب اسلامی با پوشش زنان کردستان!

یک خبر چند سطری در تعدادی از رسانه های کرد زبان در طی چند روز اخیربطور برجسته ایی جلب توجه میکرد. خبر دیدار نمایندگان هیئت ایرانی مذاکره کننده با اتحادیه میهنی که در طی این دیدار از این حزب خواسته شده تا حجاب و پوشش اسلامی را در جامعه کردستان برای زنان مقرر دارند!!! این درخواست ظاهرا در متن پیام خامنه ایی برای سران اتحادیه میهنی گنجانده شده است. وقاحت تا کجا؟؟؟ همین چند وقت پیش بود که پیام خامنه ایی به جوانان اروپا و امریکا در میدیای ایران گوش عالم را کر کرد، ایشان گویا خود را ناجی عالم میدانند و هراز چندگاهی ایده های بیمار و زنگ زده خود را به چهار گوشه جهان ابلاغ میکند و در انتظار اجرای آنها ساعت شماری میکند.

صدورانقلاب و دامن زدن به جنگ و ایجاد ناآرامی و ویرانی جامعه و اشاعه تروریسم در منطقه، وضعیت عراق، سوریه، لیبی، لبنان و اخیرا یمن هرروز ابعاد تازه ایی بخود میگیرد. دخالت مستقیم در عراق، اعزام قاسم سلیمانی وجانیان سپاه و چاقوکشان اطلاعاتی و امنیتی کافی نبوده، گویا اوضاع در کردستان زیاد بر وفق مراد نیست و ولی فقیه مسلمین نگران اسلام و قوانین شریعت است و نهایتا همچون همیشه گره مشکلات بدست زنان کردستان باز میشود و از وظایف آنهاست که در حفظ اسلام و صد البته مردان مسلمان به حفظ حجاب و پوشش اسلامی به جهاد برخیزند.

نجات اسلام و قوانین قرآن به لچک زنان گره خورده و باید زنان را درچادر و چاقچور پیچید تا اسلام از خطرنابودی نجات یابد. تصمیم گیری برای زنان کردستان و دخالت وقیحانه در زندگی و امورات شخصی آنان از تبعات برکت صدور انقلاب و سرکوب آزادیهای مدنی واجتماعی در جامعه میباشد. برای کسانی که تجربه انقلاب 57 و شوروفضای انقلابی آن دوره را بیاد دارند این پیام کاملا شناخته شده است. این پیام تکرار همان روند سرکوب آزادی و فضای انقلابی است تا از آن طریق به کلیت جامعه و فضای رادیکال و تعرضی آن حمله کنند. جمهوری اسلامی با حمله به آزادی زنان و اعلام حجاب اجباری شروع کرد و نهایتا با کارنامه خونین صدهزار اعدام، سنگسار، لشکرکشی به کردستان و کشتار در سراسر ایران، اخراجهای چند ده هزار نفره، سرکوب کارگران و شلاق زدن آنان در ملا عام تا امروز به حیات ننگین خود ادامه داده است. اما پس از گذشت 35 سال هنوز سرپیچی زنان از قوانین و مقررات اسلامی، اعتراضات کارگری، جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی در بین اقشار مختلف جامعه بطور روزمره در جریان است و در تند پیچ هایی جمهوری اسلامی را به زانو درآورده است، پیچیدن این نسخه برای زنان کردستان خطای تاریخی فاحشی است.

واقعیت این است یکی از دلایلی که خامنه ای را به تکاپو واداشته تا برای زنان کردستان از طریق اتحادیه میهنی حکم حجاب اجباری اسلامی صادر کند، فضای اعتراضی جامعه بخصوص در شهر سلیمانیه است. جنبش آزادی زن در کردستان بطور وسیع و به شکل اجتماعی در فعالیت است. عاملین اجرایی حکومت هریم حکومت منطقه ای کردستان و احزاب حاکم نمیتوانند به سادگی و با آسودگی خاطرهمچون 20 سال گذشته هر قانون ارتجاعی و ضد زن و ضد آزادی را به اجرا بگذارند. ترس از اعتراضات جاری بخصوص اعتراض سازمانیافته زنان و انعکاس هر روزه اخبار آن، حتی با وجود سانسور حکومتی بر رسانه های دولتی در میدیای جامعه کردستان، خواب را از سر مرتجعین ربوده و از آنها سلب امنیت کرده است. از حضور شجاعانه بهار منذیر فعال حقوق زن در تلویزیون و جدل رودررو با یک ملای مرتجع و ضد زن که ضدیت وی با هر پدیده آزادیخواهی و انسانی در هر جمله اش آشکار و روشن بود تا اعتراضات و انتقادات وسیع مردمی به عدم پرداخت حقوق معوقه، نبود خدمات شهری و رفاهیات شهروندان، فساد مالی در میان سران حکومتی و دفاع از مدنیت جامعه به یک روند جدی و هرروزه تبدیل شده است.

ارگانهای حکومتی با استفاده از هر فرصتی و با هزار قسم و آیه خود را مدافع حقوق بشر میخوانند و برای حکومت نوپای کردی که هنوز نتوانسته همه امورات اجتماعی را ساماندهی کند و به سالهای بیشتری برای تثبیت و استقرار خود نیاز دارد اشک تمساح میریزند و خواهان صبر و تحمل شهروندان هستند تا حکومت خودی بتواند به همه امورات رسیدگی کند. تمام تلاش آنان جلوگیری از همه گیر شدن اعتراضات و تلاش برای کنترل آن است تا فضا ازدستشان خارج نشود. وجود این اعتراضات نه تنها حاکمان و احزاب در قدرت را ترسانده بلکه خامنه ای و عوامل جنایتکار جمهوری اسلامی را هم دچار ترس و دلهره کرده است.

اینکه اتحادیه میهنی با نمایندگان جمهوری اسلامی و ولی فقیه آن دیدار و گفتگو دارد و سمینار مشترک برگزار میکنند امر اتحادیه میهنی است. انتظار دیگری از این جریان بیهوده است. اما تصمیم گیری برسر وضعیت سیاسی و اجتماعی، مدنیت جامعه و بخصوص حقوق زنان، دیگر امر اتحادیه میهنی و سمینارهای پنهان و آشکار با عوامل جنایتکار جمهوری اسلامی نیست. این امر مستقیم مردم است و به سرنوشت تک تک آحاد جامعه در حال تحرک کردستان گره خورده است. وجود فضای تعرضی و صف آزادیخواهانی که در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور دارند این اجازه را نه به احزاب حاکم در کردستان خواهد داد نه به جمهوری اسلامی. علیرغم هر قول وقرار آشکار و پنهانی که سران اتحادیه میهنی به نمایندگان خامنه ای جنایتکار در این زمینه داده باشند، در چند روز اخیر و در یک کنفرانس علنی سران اتحادیه میهنی به دخالت دین در زندگی خصوصی انسانها اعتراض کرده و اعلام کردند اینگونه تعرضات و تهدیدات را قبول نمیکنند و آن را بی پاسخ نخواهند گذاشت. هرچند این صدا با 25 سال تاخیر و نهایتا با عذرخواهی اتحادیه میهنی و قبول قرآن و دین بعنوان خط قرمز در نطفه خفه شد، اما واقعیت این است که فضای رادیکال و حضور روشنفکران لاییک و فعالین چپ و کمونیست توانسته است در میان بعضی از سران احزاب نگرانی ایجاد کند. ترس احزاب حاکم از عدم کنترل کامل بر اوضاع و وحشت از تشدید رادیکالیسم در جامعه آنها را به اجبار وادار به دفاع ضمنی از آزادیهای مدنی و اجتماعی کرده است، تذکر میدهند که تهدید و خشونت فیزیکی را برنمی تابند و در مقابل آن خواهند ایستاد و ادعا میکنند که خود راملزم به اجرای قوانین رسمی و مدنی میدانند و تخطی از این قوانین را تحمل نخواهند کرد. اینجا بحث از میزان تعهد آنان به این سخنان و درجه صداقت آنها درگفته هایشان مد نظر من نیست که این خود جای بحث جدی دارد. این ادعاها را چه میزان باید جدی گرفت را میتوان از زوایای مختلف و بر اساس واقعیات مستند تاریخی بررسی کرد و سنجید.

اما در این میان جمهوری اسلامی باید بداند که این بار به مصاف مردان و زنانی رفته است که کوله باری از تجربه را در تاریخ مبارزاتی خود دارند و از این پیام نمی هراسند. زنانی که در مقابل قوانین وحشیانه قبیله ایی و مرد سالار توانسته اند امروز به صحنه فعالیت اجتماعی بیایند و در سرنوشت خود دخیل باشند. روشنفکرانی که علیرغم فشار تروریسم مذهبی و خرافه بیسابقه مذهب و تعالیم مذهبی درمساجد و اماکن مذهبی از آزادی های فردی و قوانین لاییک در جامعه دفاع میکنند. صف مبارزین کمونیست و چپ و و و..که تسلیم نشده اند. پاسخ به این پیام باید از هم اکنون روشن باشد. تعرض به حقوق زنان و از کانال آن به همه آزادیهای اجتماعی و سیاسی ممنوع! باید پاسخ داد، پاسخ روشن و بی تردید که پیام آور و پیام دهنده را از صدور و ارسال چنین پیام هایی پشیمان کند. اینکه زنان کردستان با چه نوع پوششی در جامعه ظاهر میشوند امر شخصی آنان است و تعیین حدود و ثغور آن به هیچکس مربوط نمیشود، نه خامنه ایی و نه احزاب حاکم در کردستان. باید همزمان بر این امر تاکید کرد که این پیام محدود به پوشش زنان نخواهد شد. امروز دعوت به پوشش و حجاب اسلامی است فردا دعوت به کوبیدن پونز بر پیشانی زنانی که حجاب مناسب ندارند. امروز زنان و لباسشان مورد بحث است فردا هر صدای آزادیخواهی باید در نطفه خفه شود. از کارگران معترض، مردم محروم، روزنامه نگارانی که اعتراضات اجتماعی را منعکس میکنند تا هر حرکت متشکل و سازمانیافته که درمقابل زور گویی و بیحقوقی و نبود آزادی و زندگی شایسته انسان، به اعتراض برخیزد از پیامدهای این پیام شوم در امان نخواهند ماند. و اما نمایندگان اتحادیه میهنی هم این را باید بدانند راه حل مقابله با مشکلات عدیده ایی که دامنگیر جامعه کردستان شده است، پذیرش پیام شوم خامنه ایی نیست. فقر و نداری، اختلاف فاحش طبقاتی، عدم وجود رفاهیات و امکانات یک زندگی انسانی، وجود رشوه خواری و فساد اداری، بیکاری و بیحقوقی شهروندان و تعرض بیشرمانه اسلامیون به مدنیت جامعه، پرورش تروریسم و تبلیغ خشونت و بیحرمتی علیه زنان را باید به شکل دیگری حل کرد. تمرکز وتلاش برای برقراری قانون حجاب اسلامی زنان گم کردن سوراخ دعا است.

ملکه عزتی فروردین 94