معرفی کتاب شهری کوچک و مبارزاتی بزرگ

جدید – کتابی راجع به ۱۴ سال از تاریخ کردستان ایران از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۹ بزودی منتشر خواهد شد. نام کتاب: شهری کوچک و مبارزاتی بزرگ سر خط های اصلی تاریخ کردستان ایران ۱۳۵۹- ۱۳۴۵

شهری کوچک و مبارزاتی بزرگ

سر خط های اصلی تاریخ کردستان ایران ۱۳۵۹- ۱۳۴۵

 

نام کتاب:

شهری کوچک و مبارزاتی بزرگ

سر خط های اصلی تاریخ کردستان ایران ۱۳۵۹- ۱۳۴۵

نویسنده: مجید حسینی

 

 کتاب ۷۶۷ صفحه و ۱۶ فصل است. هر فصلی تصاویر مربوط به خود را دارد به اضافه مجموعه‌‌ای عکس‌ که با عنوان “جوانان و نوجوانان انقلاب” در آن چاپ شده است. تعدادی از این عکس‌ها برای اولین بار انتشار می‌یابند.

برای آشنائی مختصر با کتاب چند جمله زیر از  “معرفی کوتاه کتاب” در ابتدای آن را خواهم آورد.

طی سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۹ شمسی، جامعه ایران پس از اصلاحات ارضی اوایل دهه چهل در دوره رژیم سلطنتی و در جریان انقلاب سال ٥٧ و پس از آن در دوره پا گرفتن جمهوری اسلامی تغییرات مهم و زیرورو کننده‌ای را از سر گذراند. کتابی که در دست دارید به این دوره پر تحول و چگونگی دگرگونی‌های سیاسی و اجتماعی ناشی از آن در کردستان می‌پردازد.

این کتاب کل این تاریخ را بصورت مجموعه‌ای تاریخی مرتبط بهم و داستان وار و شاید بشود گفت بصورت رمانی هیجان آور ولی واقعی باز گو کرده است. این کتاب بیان جامع و واقعی‌ترین تاریخ این دوره سرنوشت ساز کردستان ایران تا این زمان است. بسیاری حقایق ناگفته در آن گفته شده است. از طرف افراد و سازمان های سیاسی در کردستان رویدادهای کم اهمیت با وقایع مهم‌تر جا به جا و بسیاری از حقائق وارونه شده‌اند که با بازگوئی مستدل و واقعی رخداد‌ها به خواننده امکان قضاوت مستقل داده شده است.

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان و رمان، برای کسان علاقه‌مند به تاریخ، برای علاقه‌مندان به تاریخ کردستان، برای علاقه‌مندان به تاریخ کمونیسم و ناسیونالیسم و احزاب در این منطقه، برای کسانی‌ که مایل‌ به سر در آوردن از چگونگی شکل گیری مقاومت مسلحانه در مقابل جمهوری اسلامی در آن دوران پر تحول انقلابی در کردستان هستند کتابی خواندنی است.

این کتاب تاریخ زندگی نسل ماست و در عین حال داستان آن به صف آرائی‌های سیاسی این دوره کمونیسم و ناسیونالیسم و نیروهای مذهبی در جامعه ربط دارد.

ظرف دو تا سه هفته آینده کتاب منتشر خواهد شد. برای تامین هزینه چاپ کتاب احتیاج به کمک مالی دوستان و علاقمندان و حداقل خرید یک جلد از آن را دارم.

تا کنون بخشی از دوستان که از انتشار کتاب مطلع شده‌اند با کمک‌های بی دریغ و صمیمانه خود مرا کمک کرده‌اند. از تمام این عزیزان بسیار متشکرم. در فرصت دیگری، البته در صورت توافق این دوستان، لیست اسامی آنها را منتشر خواهم کرد.

قیمت: ۲۵۰ کرون سوئدی، در کشورهای دیگر معادل این مبلغ است. این کمترین قیمت ممکن برای کتاب است که در نظر گرفته‌ام به اضافه هزینه پست برای کسانیکه میخواهند از طریق پست آن را دریافت کنند.

لطفا با شماره تلفن و آدرس ایمیل زیر تماس بگیرید.

آدرس ایمیل:   majid.hosaini@gmail.com

شماره تلفن تماس در سوئد:    ۰۷۳۷۷۶۵۳۴۱                                

برای خارج از سوئد:           ۰۰۴6۷۳۷۷۶۵۳۴۱  

 

مجید حسینی

۲۶ مه ۲۰۲۱

۵ خرداد ۲۴۰۰