مصاحبه نشریه اکتبر با کاروان درسید -در رابطه با وظیفە گارد آزادی چیست؟

مصاحبه نشریه اکتبر با کاروان درسیذ

اکتبر : در شرایط کنونی با توجە بە شرایط خاص سیاسی و نظامی در منطقە وحضور دارو دستە های سلفی و دیگر نیروهای قومی و مذهبی در کردستان ، وظیفە گارد آزادی چیست؟
کاروان درسید: دستجات مذهبی و قومی یک خطر جدی در کردستان ایران هستند، باید خطر حضور و وجود آنها را جدی گرفت و با داشتن یک برنامە منظم و عملی راە حل اساسی برای ریشە کنی آنها و نجات جامعە از شر این آفتهای درون جامعه و مضر بحال انسانیت را داشت. خطر وجود مذهب، سلفی گری و هرنوع واپسگرایی مذهبی و قومی را باید جدی گرفت. کسانی بر این باور هستند کە جریانات اسلامی بە دو دستە خطرناک حاکم در قدرت سیاسی و بی خطر و خارج از دایره قدرت سیاسی تقسیم میشوند. بە نظر من این نوع نگاه به پدیده مذهب خود یک نوع کمک رسانی بە پدیده و صنعت مذهب و در این مورد مشخص سلفی ها و بازماندگان مکتب قران در کردستان است و بسیار خطرناک هم هست. این تقسیم بندی محیط را برای پرورش این دسته جات مناسب میسازد. در واقع اسلام غیر دخیل در قدرت و شریک در حاکمیت همان داعش های بالقوه در کردستان هستند که می توانند جامعە و زندگی در آنجا را به خطر انداخته و نیروی اماده نظامی و بلفعل داعش و اهرم فشار آنها درآیندە کردستان باشند.
برای مقابله با این نیروی سناریو سیاهی، آگاه کردن و سازماندهی مردم و ایجاد تیم ها و واحد های گارد آزادی در محلات و در بین جوانان و آگاهگری مدوام، افکار عمومی را از پیامدهای خطرناک این جریان آگاه کرد. نباید اجازه داد این جریانات ارتجاعی، جامعه کردستان را که دارای قدمت، پیشینه و و تجربه تحزب سیاسی و تعرض قوی اجتماعی است توسط جانوران اسلامی داعش و سلفیت ” سلفی گری ” تهدید کنند.
خاصیت عمومی و ویژگی گارد آزادی، به این وظیفه حیاتی بر میگردد که تضمین می کند که در روند پروسه پیشروی جامعە امنیت سیاسی، اجتماعی مردم به دست دار و دسته های مذهبی ، اسلامی، یا گانگسترهای سیاسی به گرو گرفته نمیشود. اساس مدنیت جامعه و شیرازه زندگی اجتماعی در جامعه از هم پاشیده نمیشود. گارد آزادی باید قدرت لازم برای تامین این امر مهم را داشته باشد و ملزومات آن را فراهم کند.
در همین راستا گارد آزادی بعنون بازوی نظامی حزب حکمتیست ، و واحدهای گارد آزادی جمع هائی هستند که قبل از هر چیزباید فضای محلات و محیط زندگی خود را کنترل کنند، جمع هائی هستند که باید متوجه تبلیغات و تحرکات دستجات مذهبی باشند.
فعالیت گارد آزادی در کردستان فقط معطوف به عملیات نظامی نیست، وجود و حضور گارد آزادی در یک محله، در مدرسه یا دانشگاه ناظر بر وجود فعل و انفعالات موجود آن محیط است. این فعل و انفعالات نیاز به هوشیاری و اشراف به وضعیت جامعه دارد. حساسیت نسبت به خطراین دستجات سناریو سیاهی و ضرورت تضمین امنیت مردم از اهم وظایف گارد آزادی است.
رژیم اسلامی صد هزار اعدام آگاهانه اجازه ابراز وجود و برپایی مراسم خرافی و ارتجاعی را به دستجات اسلامی می دهد. این نیروهای ارتجاعی با جمهوری اسلامی طالبان و داعش از یک ریشە هستند اینها نیروهای کهنه پرست با پتانسیل بالای وحشیگری و جنایت هستند.نباید اجازه حضور و عرض اندام را به این جانیان داد.باید جوانان و نیروهای چپ ،رادیکال و آزادیخواه جامعه را علیه آنها بسیج کرد.
اکتبر . بنا بە روایت و گزارشات،تعدای از جوانان شهرهای کردستان تحت تاثیر تبلیغات زهراگین سلفیها (یا همان داعش ) در کردستان ایران قرار گرفتەاند و اضافە بر ایجاد فضای نا امن و مواردی از تهدید جوانان مبارز و آزادیخواە در بعضی از شهرها، تعدادی معدودی هم بە نیروهای داعش در سوریە و عراق پیوستەاند. نیروهای گارد آزادی در این رابطە چه وظیفه ایی دارند ؟
کاروان درسید:همچنانکە قبلا نیز اشارە کردم حضور دستجات مذهبی و قومی یک خطر جدی در کردستان ایران است، باید آنرا جدی گرفت جمهوری اسلامی آگاهانه اجازه ابراز وجود و و حضوربه این دستجات اسلامی را می دهد. طبیعتا در چنین شرایطی باید منتظر چنین رخدادهایی در جامعە باشیم. چە از تهدید فعالین و انسانهای آزادیخواە و چه پیوستن آنان بە صفوف ارتجاعی داعش در عراق و سوریە. اما با وجود تمام این مباحث بە جرات میتوان گفت کە با تمام امکانات و توانی کە در اختیار داشتەاند نتوانستەاند در جامعە کردستان نفوذ بالایی پیدا کنند. کردستان ایران تاریخا بستر مبارزات آزادیخواهی و جولانگاە کمونیست ها و انسانهای آزادیخواە بودە و هست .پیوستن عدەای محدود بە صفوف داعش بە خودی خود نمی تواند معیاری برای اسلامیزە کردن جامعە کردستان باشد اما میتواند زنگ خطری باشد برای تلاش از جلوگیری رشد این مرتجعین در شرایط مساعدی که جمهوری اسلامی بخشا برای آنان فراهم کرده است. اینجاست کە باید گارد آزادی پا بە عرصە ا مبارزه روزمره گذاشتە و بە وظایف و تعهد خود در مقابل جامعە عمل کند.
اینجاست کە باید شهر،محل و کوچە ی محل زند گی خود را از وجود این انگلها پاک کند. امروز تهدید یک انسان آزادیخواە ، تهدید روزمره و ایجاد مزاحمت برای دختران و زنان جامعە و فردا دخالت مستقیم در زندگی روزمرە تک تک افراد جامعە ، محلە و شهر و تعین تکلیف برای زندگی شخصی تک تک افراد کە چە باید بپوشند چگونە رفت و آمد داشتە باشند و حتی با چە کسی باید رابطە داشتە باشند . اگر در میدان عمل با آنان مبارزه نکنیم کار بە جایی خواهد رسید کە مردم با حضور این واپسگرایان اختیار کوچکترین تصمیم گیری را در زندگی نخواهند داشت.
در چنین شرایطی مردم باید اهمیت گارد آزادی نیروی مردمی و پشتیبان خود را تشخیص دادە و در گروە و تیمهای مشخص، حول موازین سازمانی گارد آزادی جمع شدە و با برنامەریزی دقیق و شناسایی فعالین این نیروهای ارتجاعی بتوانند تحرکات و فعالیتهای آنها را شناسایی کرده وآنها را زیر نظر و کنترل خود داشتە باشند و در صورت لزوم و به سرعت بتوانند با اقدام به موقع و اگاهانه دست اینها را از جامعە و زندگی شخصی مردم کوتاه کنند.
کاروان درسید
18 اذر 1394 Q