مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست- کشتار مجدد کارگران کولبر بدست سرکوبگران اسلامی در سردشت

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست- کشتار مجدد کارگران کولبر بدست سرکوبگران اسلامی

در سردشت

بر اساس خبر پخش شده در شهر سردشت.  نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی در سردشت،  جمعه ششم اسفندماه 1395 دو کارگرکولبر از اهالی روستای بنوخلف را، با تیرانداری مستقیم عمدا زخمی می کنند. اکنون در بیمارستان شهر سردشت بستری هستند. متعاقب این جنایت،  برادر یکی از آنها ، بعنوان اعتراض  به پایگاه مزدوران میرود، در داخل  پایگاه وی  را بنوعی تیرباران  و می کشند.

در سال 2016 بیشتر از 100 نفر از کارگران کولبر توسط سرکوبگران اسلامی  کشته و صدها نفر زخمی و ناقص العضو شده اند. کارگرانی که  بعلت بیکاری، عدم تامین امکانات معیشتی، بیمه بیکاری، تحمیل  زندگی فقر مطلق،  در ازاء دریافت دستمزد بسیار ناچیزی که، ناچارا برای تامین معیشت خود و خانواده هایشان تن به خطیرترین شرایط داده اند. شرایط مرگبار و مرگ آفرینی که چه کشتار عمدی توسط فاشیستهای اسلامی، رفتن در میادین مین و یا  عوامل طبیعی باعبورو پرت شدن از سنگلاخ و پرتگاهها کوره راه های کوهستانی و کولاک برف و بهمن، همچون موارد اخیر در سردشت، پیرانشهر، بانه و مریوان که چندین نفر از آنان کشته و زخمی شده و می شوند.

مقامات و مسئولین رژیم اسلامی سرمایه داران که موجودیت حکومتشان بانی تحمیل چنین شرایطی به بیشتر از 300 هزار نفر از کارگران در شهرهای مرزی کردستان شده است. در نهایت بیشرمی جهت توجیه کشتار کارگران کولبر درافکار عموی جامعه، کولبران را قاچاقچی معرفی می کنند.

ما کستن این کارگر توسط مزدوران اسلامی را صمیمانه به خانواده، بستگان و آشنایانشان تسلیت می گوئیم . آرزوی بهبودی سریعتری را برای زخمی شدگان داریم!

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست

8 اسفند ماه 1395- 26 فوریه 2017