مرکز خبری حزب حکمتیست اخراج کارگران شرکت مهندسین مشاور یکم

مرکز خبری حزب حکمتیست

اخراج کارگران شرکت مهندسین مشاور یکم

در طی چند روز گذشته بیش از 25 نفر از کارگران شرکت ساختمانی و عمرانی مهندسین مشاور یکم بنا به دستور شنتیا مدیر شرکت و تحت عنوان فریبکارانه “قطع همکاری” از کار اخراج و بیکار شدند. هر یک از کارگران اخراجی در این شرکت دارای 2 تا 10 سال سابقه کاری میباشند. قطع همکاری عنوان محترمانه همان اخراج کارگران زحمتکش در روزهای پایانی سال است. کارگران را از کار بیکار و اخراج نموده اند اما بسیاری از این کارگران اخراجی حتی تا امروز موفق به دریافت تسویه حساب نهایی و دریافت مطالبات و دستمزدهای معوقه خود نیز نشده اند. شنتیا و شرکایش خطاب به کارگران اخراجی گفته اند بعلت اتمام پروژه های کاری و کسری بودجه فعلا نیازی به شما نیست اما در آینده اگر نیاز کاری بود برای شروع به کار مجدد از شما دعوت بعمل خواهد آمد!

لازم به یاد آوریست علاوه بر مشکلات کارگران اخراجی، دیگر کارگران فعلا شاغل نیز تا امروز جمعه چهارم اسفند ماه دستمزدهای بهمن ماه خود را دریافت ننموده اند. همچنین در یک اقدام ضد کارگری دیگر به دستور شنتیا مدیر شرکت از آذر ماه گذشته مدت 5/2 ساعت از کار روزانه کارگران کاهش یافته است و در ازایش مبلغ 25 درصد از دستمزدهای ماهیانه کارگران را کاهش داده اند.

شرکت عمرانی و ساختمانی مهندسین مشاور یکم فعلا با بیش از 500 نفر کارگر قراردادی با دستمزدهای 389 هزار تومانی و تعدادی کارگران ساعت مزد که دریافتیشان کمتر از کارگران قراردادی است، مجری و سازنده انواع پروژه های عمرانی و سد سازی است. هم اکنون تعدادی از کارگران در پروژه های سپاه پاسداران و شهرداری منطقه 17 تهران که طرف قرارداد شرکت مشاورین یکم هستند مشغول به کارند. ساعت کاری کارگران فعلا و ظاهرا از 8 صبح تا 30/2 عصر و اما اضافه کاری اجباری تا شب و کار در همه ایام تعطیل درازای دستمزدهای ناچیز و حداقلی که آن هم با تاخیر و انواع کارشکنی پرداخت میشود برقراراست. دفتر مرکزی شرکت در چهار راه طالقانی و خیابان زرتشت تهران واقع است.

8 اسفند 1391 – 26 فوریه 2012