محمد شکوهی -مرگ ۲۰۰۰ کارگر در حین کار!سرمایه داران و دولت مسئول این کشتار هستند

محمد شکوهی
مرگ ۲۰۰۰ کارگر در حین کار!سرمایه داران و دولت مسئول این کشتار هستند

“بیش از ۵۰ درصد حوادث کارگری مربوط به کارگران ساختمانی است . سال گذشته از مجموع ۲۰۰۰ هزار کارگر کشته شده در حوادث حین کار، ۱۲۰۰ نفر کارگران ساختمانی بوده اند. ایران با ۱۵ هزار حادثه دیده کارگری در دنیا رکورد‌دار است”. این آمار تکان دهنده را اکبر شوکت رئیس کانون کارگران ساختمانی حکومت روز گذشته اعلام کرد ه است.

هر از چند گاهی ارگانها و نهادهای حکومتی آمارهایی از کشته شدن کارگران در حین کار منتشر می کنند.روز گذشته اکبر شوکت رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور آمارتکان دهنده مرگ و میر کارگران در بخش ساختمان را اعلام کرد. بر اساس این آمار ها از مجموع ۲۰۰۰ هزار کارگر کشته در حین کار در سال ۹۴، ۱۲۰۰ نفرشان کارگران ساختمانی بودند. این جناب اعتراف کرده که ایران با سالانه ۱۵ هزار حادثه کارگری در دنیا رکوردار است.

بخش ساختمان از ناامن ترین بخش های صنعت می باشد. ایمنی کار و برخورداری از امکانات حفظ جان وسلامت اینجا معنایی ندارد. نزدیک به دو میلیون کارگر در بدترش شرایط کار در این بخش مدام در معرض تهدید مرگ می باشند. ایمنی در محیط کار معنایی ندارد. کارفرمایان و دولت نبود امکانات را توجیه می کنند. حکومت بی شرمانه ادعا می کند قوانین ایمنی کارش شامل حال این بخش از کارگران هم میشود وطرفین باید با توافق همدیگر ایمنی شرایط کار را تامین نمایند. اینجا همان قانون مورد ادعای حکومت شامل حال این جمعیت کارگری نمی شود و برایی ندارد. دولت و کارفرما هستند که شرایط کار کارگران را تعیین می کنند. و این یعنی سازماندهی و تهدید روزانه جان کارگران در این بخش از صنعت. دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر، نبود امکانات ایمنی در محیط کار، تهدید هر روز خطر کشته شدن در حین کار، نبود امکانات بیمه و… از جمله وضعیت اسفناک و بشدت ضد انسانی است که دولت و سرمایه داران بر میلیونها کارگر در این بخش صنعت تحمیل کرده اند.بخش ساختمان کشتارگاه کارگران است. مسئول این کشتارسرمایه داران، کارفرمایان و دولت می باشند.

برخوردای از محیط کار امن با استانداردهای امروزی، برقراری بیمه ها ی حمایتی از این کارگران، دستمزدهای شایسته یک زندگی انسانی ،پرداخت خسارات وارد به به هزاران کارگر قربانی حوادث کار و… مطالبات این جمعیت میلیونی می باشد که باید به زور نیروی اعتراض سراسری و مبارزه این بخش از کارگران به حکومت تحمیل شود. سرمایه داران، کارفرمایان و دولتشان به اتهام کشتار سازمانیافته کارگران در محیط های کار را باید به محاکمه کشاند.سرمایه داران ،دولت وکارفرمایان مسئول مستقیم کشتار کارگران در محیط های کار می باشند!

محمد شکوهی

۲۳ شهریور ۱۳۹۵ برابر با ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶