محمد شکوهی-در حاشیه نامه هزار نفر از کارگران پروژه‌ای پارس جنوبی خطاب به رسانه‌های حکومتی

در حاشیه نامه هزار نفر از کارگران پروژه‌ای پارس جنوبی خطاب به رسانه‌های حکومتی

نامه هزار نفر از کارگران پروژه‌ای پارس جنوبی خطاب به رسانه‌ها: بیایند مشکلات کارگران جنوب را از نزدیک ببینند.ایلنا امروز در خبری صحبت از نامه هزار کارگر پروژه ای شاغل در پارس جنوبی خطاب به رسانه ها کرده است. به نوشته این سایت در روزهای گذشته هزار نفر از کارگران پروژه‌ای پارس جنوبی در نامه‌ای خطاب به رسانه‌ها و از جمله صدا و سیما، خواستار انعکاس مشکلات خود شدند.در این نامه، کارگران پروژه‌ای جنوب از رسانه‌ها خواسته‌اند گروهی را به منطقه پارس جنوبی اعزام کنند تا صدای کارگران به گوش مسئولان رسیده و اقدامی در جهت رفع مشکلات کارگران پروژه‌ای انجام شود.

اقدام کارگران برای نوشتن نامه علنی به رسانه ها و دعوت از آنها برای حضور در منطقه پارس حنوبی و انعکاس وضعیت و مشکلات کارگران، اقدامی برای زیر فشار گذاشتن رسانه های حکومتی از جمله صدا و سیما برای بیان واقعیات کار و زندگی هزاران کارگر در پروژه های پارس جنوبی می باشد.فی نفسه اقدام خوب ولی ناکافی می باشد. هر چند رسانه های حکومتی و از جمله ایلنا وابسته به باندهای خانه کارگر، زیر فشار اعتراضات و مبارزات کارگران ناچار به انعکاس گوشه هایی از این اعتراضات کارگران  میشود، ولی کارگران باید جلوتر از این بروند.

واقعیت این است که شرایط کاری هزاران کارگر در هوای گرم  و آلوده و کشنده جنوب،بدون حداقل امکانات زیستی، دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر،بی تامینی محض و شدت فشار کار در کنار نا امنی محیط کار، محل کار و زندگی هزاران کارگر را تبدیل به جهنم کرده است.

منطقه پارس جنوبی که “پایتخت اقتصادی” حکومت می باشد روزانه میلیونها دلار از قبل کار ارزان کارگران درآمد گیر حکومت سرمایه داران دزد و قاتل اسلامی می آید. متقابلا چندغار دستمزدهای کارگران ماهها با تاخیر پرداخته میشود. اکثر کارگران بیمه نیستند. امنیت شغلی ندارند. هزاران نفر با قراردادهای موقت و بخشا سفید امضا ناچار به فروش نیروی کارشان می باشند. پارس جنوبی؛ مناطق نفت و گاز جنوب و عسلویه جهنم کارگران و بهشت سرمایه داران می باشد.

در اعتراض به این وضعیت مبارزات کارگران در این مناطق بی وقفه ادامه داشته است. اعتصابات و اعتراضات چند روزه، به درجه ای خودآگاهی و تشکل کارگران در این مناطق، مبارزات ادامه دار و سازمانیافته بر علیه این وضعیت هم  یک جز از تصویر کار وزندگی دهها هزار کارگر شاغل در این مناطق می باشد.

گسترش اشکال دیگر مبارزاتی کارگران در این منطقه، از فراخوان تجمعات اعتراضی در برابر مراکز دولتی، صدا و سیما، مراکز حکومتی نفت و گاز و انرژی و نمایندگی هایشان در مناطق جنوب کشور، تهیه و تنظیم بیانیه مطالباتی و ردیف کردن خواستهای کارگران،  از جمله آن کارهایی می باشد که می تواند توجه افکار عمومی مردم در سراسر کشور را متوجه وضعیت غیر انسانی و شرایط بد کار و زندگی هزاران کارگر در این مناطق  جلب بنماید.

اصل و اساس کار قدرت مبارزا ت  متحد وسازمانیافته و گسترش اعتراضات  همه کارگران این منطقه علیه وضعیت موجود و علیه  حکومت و برای تحمیل خواستهای برحق دهها هزار کارگر به حکومت دزدان و آدمکشان اسلامی می باشد. فقط یک اعتراض سراسری و سازمانیافته در منطقه پارس جنوبی وعسلویه که شاهرگ حیاتی حکومت می باشد، می تواند حکومت و کارفرمایان را مجبور به عقب نشینی و رسیدگی به خواستهای کارگران بکند.

محمد شکوهی

١٦ آبان ١٣٩٦، ٧ نوامبر ٢٠١٧