محمد شکوهی – در حاشیه دادگاه سعید مرتضوی

در حاشیه دادگاه سعید مرتضوی
محمد شکوهی

روز دوشنبه ٧ اردیبهشت دادگاه سعید مرتضوی برگزار شد. سعید مرتضوی مدعی شد که در پرونده جنایات کهریزک فقط یک شاکی دارد. در مورد اتهام دیگر وی در باره تامین اجتماعی از تغییر نام این سازمان گرفته تا دزدیهایی که در دوره وی صورت گرفته، وی فقط به موضوع تغییر نام این سازمان اشاره کرد و تاکید کرد در این مورد مجلس هم رضایت دارد. این کل ماجرای محاکمه ساختگی مرتضوی بود. تا آنجایی که به اتهامات وی در مورد جنایات کهریزک در سال ٨٨ برمیگردد، وی سازمانده این جنایات با موافق بیت رهبری بوده است. جنایات مرتضوی در جریان سرکوب ها و شکنجه ها و تجاوزهایی که به دستور مرتضوی و رادان در کهریزک صورت گرفت، رسما مورد تائید خامنه ای قرار گرفت و خامنه ای از مرتضوی به عنوان «افتحارات نظام» یاد کرد. در طول ٥ سالی که از آغاز محاکمه مرتضوی می گذرد، تمام سعی و تلاش باندهای بیت رهبری این بوده که مرتضوی را در حاشیه امن شان نگه دارند. در طول این مدت در جریان این پرونده ١١ مورد احکام جزئی، آن هم به زیر دستان مرتضوی و رادان در جریان جنایاتشان در کهریزک صادر شده است. سیاست بیت رهبری و شخص خامنه ای این بود که احمد رضا رادان که آن موقع معاون ناجا و مسئول بازداشتگاههای موقت رژیم بود، از اتهامات وارده تبرئه نموده وبه حاشیه امن ببرد. در مورد مرتضوی هم همین کار را کردند. اما به دلیل اعتراضات خانوده ها و بازماندگان کهریزک و فشار افکار عمومی، خامنه ای مجبور شده تن به نمایشات حکومتی محاکمه مرتضوی بدهد. اکنون بعد از گذشت ٥ سال هر سال دوباره مرتضوی را به دادگاه می برند و برمی گردانند، اما همچنان در دایره امن بیت رهبری قرار دارد.
تا آنجایی که به ماجرای دزدیها در دوره ریاست مرتضوی درسازمان تامین اجتماعی برمیگردد، حکومت زیر بار اتهاماتی که به وی وارد شده نمی رود. اینها موضوع دزدیها را درز گرفته و فقط روی «تغییر اساسنامه» این سازمان و اسمش تاکید می گذارند. در جریان دادگاه امروز هم این موضوع مطرح شده. لازم به توضیح است که در دروره ریاست مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی با همکاری باندهای دولتی و مجلس، دهها هزار میلیارد تومان پول و سرمایه این سازمان بین باندهای حکومتی توزیع شد. سیاست مرتضوی این بود که این سازمان را «سود آورد» کند. در همین رابطه چوب حراج به دارایی های نقدی این سازمان زدند. همه باندهای حکومتی از این خوان یغما چیزی نصیبشان شد و همه به دفاع از مرتضوی و سیاستهایش در سازمان تامین اجتماعی برخواستند. در کنار این دزدیها، موضوع زدن از خدمات بیمه های درمانی، مستمریها، بیمه بیکاری، از اعتبار ساقط کردن دفترچه های بیمه درمانی، خصوصی سازی خدمات درمانی این سازمان و.. از جمله سیاستهای این دوره می باشد. با روی کار آمدن دولت روحانی تقی نوربخش از همکاران نزدیک مرتضوی به ریاست این سازمان منصوب شده. در این مدت همه سیاستهای دوره مرتضوی توسط نوربخش به پیش برده میشود.
نوربخش وباندهای جدید در سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اعتراضات کارگران و بازنشستگان بارها تاکید کرده اند که زدن از امکانات بیمه های درمانی، مستمری و بازنشستگی، خصوصی سازی بیمه های درمانی و.. از جمله سیاستهای مصوب دوره مرتضوی می باشد که این سازمان باید به اجرا بگذارد. معنای این سیاستها تضمین ادامه زد وبند و دزدیهای باندهای دولت روحانی و کل نظام از این سازمان، زدن ازخدمات درمانی، عدم پرداخت بیمه بیکاری، ثابت نگه داشتن مبلغ و میزان دریافتی های کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی، آزاد کردن قیمت داروهای تحت پوشش بیمه ها و دهها محدودیت دیگر می باشد. سیاستهای حاکم بر تامین اجتماعی در دولت روحانی، همان است که در دوره مرتضوی بوده و مورد توافق همه باندهای نظام می باشد.
جمهوری اسلامی، حکومت مرتضویها،رادن ها،پورمحمدی ها، احمدی نژادها، روحانی ها و رفسنجانیها و صدها جنایتکار و آدمکش حرفه ای به ریاست خامنه ای می باشد. همه سران حکومت و باندهایش و در راس همه آنها خامنه ای از سازمان دهندگان بیش از سه دهه سرکوب، اعدام ،زندان، چپاول و غارت و دزدی و تحمیل فقر و فلاکت بر مردم می باشند. همه اینها باید به اتهام ارتکاب جنایت برعلیه بشریت دستگیر و محاکمه گردند. انتظار محاکمه و صدور حکم در باره مرتضوی در حکومت جانیان و آدمکشان، انتظاری عبث بوده و می باشد.