محمد شکوهی-اعتراضات سپرده گذاران موسسات اعتباری علیه دولت و بانک مرکزی در نمایشگاه مطبوعات حکومت

اعتراضات سپرده گذاران موسسات اعتباری علیه دولت و بانک مرکزی در نمایشگاه مطبوعات حکومت

تظاهراتها و اعتراضات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری وابسته به باندهای قدرتمند مالی و نظامی حکومتی که دهها هزار میلیاردتومان پول مردم را بالا کشیده اند در گوشه و کنار کشور کماکان ادامه دارد.در طول یک هفته گذشته که “نمایشگاه مطبوعات حکومت” در تهران در حال برگزاری بود، صدها نفر از مردم معترض و سپرده گذاران با تظاهرات در برابر محل برگزاری نمایشگاه، موفق شدند وارد نمایشگاه شده و برعلیه دولت و بانک مرکزی دست به اعتراض بزنند.این اعتراضات تقربیا هر روزه و در مسیرهای مختلف ورودی و خروجی و در داخل نمایشگاه ادامه داشته است.

مردم خشمگین و معترض با سر دادن شعارهایی چون: اسلام رو پله کردن، ملت رو ذله کردن ، مفسد اقتصادی اعدام باید گردد ، دولت اعتدالی جیبا رو کرده خالی ، دولت به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی ، مرگ بر سیف ، رسانه دولتی عامل بی غیرتی  و… نسبت به عملکرد بانک مرکزی در نظارت بر عملکرد موسسات اعتباری و عدم پرداخت مطالبات خود اعتراض کردند.

مردم معترض خواستار برگرداندن پولهای شان می باشند که به عنوان سپرده در نزد موسسات مالی و اعتباری می باشد. دهها هزار میلیارد تومان پول مردم در دوره احمدی نژاد که این موسسات “ساماندهی” شدند، وبا وعده سوده سپرده نزدیک به ۳۰ درصدی، پول های مردم را بالا کشیدند. نه فقط سودی پرداخت نکردند، بلکه پول های مردم را رسما دزدیده و اعلام و رشکستگی کردند.

در طول ۸ ماه گذشته در اعتراض به این دزدی رسمی حکومت، دولت و بویژه بانک مرکزی که افسار موسسات اعتباری را در دست دارد، دهها مورد اعتراضات در نقاط مختلف کشور برعلیه بانک مرکزی و دولت برپا شده و هنوز هم ادامه دارد. سیف رئیس بانک مرکزی به همراه دولت روحانی هر بار که اعتراضات مردم اوج میگرند، وعده پرداخت پول را می دهند.ولی تا به حال دهها هزار نفری که سپرده هایشان نزد این موسسات و بخشا بانک مرکزی می باشد، پولی دریافت نکرده اند.

دولت و حکومت که زیر ضرب اعتراضات هر روزه سپرده گذاران قرار دارند، با پر رویی و وقاحت بارها اعلام کرده اند که این پولها در دوره احمدی نژاد دست بدست و موسسات نامبرده ورشکسته شده اند و دولت روحانی مسئولیتی در قبال سیاستهای دولت قبلی ندارد. این توجیه بی شرمانه دزدی های حکومتی می باشد. دولت روحانی، بانک مرکزی و سیاستهای پولی وبانکی آن همانقدر شریک و سهیم دزدی و غارت پول مردم می باشد، که دولت احمدی نژاد بود.

در واکنش به اعتراضات امروز سپرده گذاران در نمایشگاه کتاب حکومت در تهران،علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی حکومت  بعداز ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اعتراضات سپرده گذاران موسسات مالی در طول برگزاری نمایشگاه مطبوعات، وعده داده و گفته است:” در جلسه اخیر سران قوا مسئله موسسات مالی و اعتباری مطرح شده است که برای حل آن نیازمند همکاری نهادهای مختلف کشور شامل سپرده گذاران، موسسات مالی و هیئت نظارت بانک مرکزی هستیم”.

مردمی که شاهد این وعده دروغ شمعخانی وباندهایش بودند به خوبی می دانند که وی هم از یکی از دزدان حکومت است. بدون شک امروز وی و همه سران دولتی و وزیر و وزا که در اختتامیه نمایشگاهشان بودند، شاهد اعتراض، خشم و نفرت مردم بودند.

اعتراضات سپرده گذاران برحق و قابل دفاع است. این اعتراضات به جرات می توات گفت که شکل و شمایل یک جنبش سراسری مردمی را به خود گرفته است، که کل حکومت  دزدان و قاتلان را به چالش کشانده است. این اعتراضات بدرست  دولت و بانک مرکزی و موسسات مالی تحت کنترل بیت رهبری و باندهای سپاه را زیر ضرب گرفته است. اعتراضات علیه کلیت حکومت دزدان و آدمکشان می باشد. شعارهای مردم هر روز رادیکالتر شده و مستقیما حکومت و سیستم فاسد را زیر ضرب دارد. واقعیت این است که فقط با زور اعتراض و مبارزه می توان این پولها از حلقوم دزدان حکومتی بیرون کشید. و این را مردم خشمگین و همیشه معترض در چهارگوشه کشور هر روز تکرار می کنند. جمهوری اسلامی حکومت دزدان و غارتگران و سرمایه داران آدمکش اسلامی است. این حکومت فقط زبان زور و اعتراض و مبارزه را می فهمد. تا نقد کردن پول ها؛ مردم و معترضان نباید خیابانها و جلوی مراکز حکومتی را خالی نمایند.

محمد شکوهی

۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۳ نوامبر ۲۰۱۷