محمد شکوهی -از ۳۰ درصدجمعیت گرسنه تا ۲۷ میلیون بدون بیمه! جمهوری اسلامی و سیاستهایش مسئول مستقیم این وضعیت می باشد!

محمد شکوهی
از ۳۰ درصدجمعیت گرسنه تا ۲۷ میلیون بدون بیمه! جمهوری اسلامی و سیاستهایش مسئول مستقیم این وضعیت می باشد!

سیاری معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی این هفته گفته است: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند که این آمار را وزارت رفاه هم تایید می کند.بیش از ۲۷ میلیون نفر روستایی و عشایر در شهرهای با کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت نیازمند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی هستند .۱۰ میلیون حاشیه‌نشین نیازمند خدمات ویژه بهداشتی و درمانی هستند.

ارائه آمار و ارقام از ابعاد محرومیت، بی امکاناتی و و ضعیت زندگی فلاکتبار مردم توسط مقامات ریز و درشت حکومت به امری عادی تبدیل شده است. گسترش فقر و محرومیت، عدم برخورداری از حداقل های یک زندگی بخور و نمیر، بیکاری بالای ۱۰ میلیون نفری،نبودهیج گونه تامین اجتماعی، محورهای گزارشات باندهای حکومتی می باشد. حکومت و بویژه دولت روحانی با کمال پررویی و وقاحت این آمار و ارقام فلاکت و محرومیت را جلو جامعه گذاشته و بی شرمانه ادعا می کند که “البته از دولت قبل به ارث رسیده، که دولت روحانی وارث همه بدبختی های دولت احمدی نژاد است”، تا بدین وسیله نقش دولت روحانی و سیاستهای خانمان برانداز و ویگرانگر این دولت را توجیه و برایش “فرصت بخرند”!این یک شیوه کثیف دولت روحانی و کل باندهای حکومتی در روبرو شدن با دهها معضل و مشکل جامعه ایران است. در این میان شکی نیست که کل نظام جمهوری اسلامی با همه باندها و دار و دسته هایش عامل اصلی و بوجودآورنده و تحمیل کننده این وضعیت سخت و مشقت بار به گرده مردم ایران می باشند.توجیهات حکومتی وضعیت موجود ذره ای از این واقعیت کم نمی کند که بانی و عامل اصلی این وضعیت جمهوری اسلامی و دولت روحانی می باشد.

حکومت با وقاحت و بی شرمی میگوید ۳۰ درصد مردم نان خوردن ندارند و گرسنه اند. آن ۷۰ درصد بقیه که هنوز از گرسنگی نمرده اند برای بدست آوردن لقمه ای نان باید روزانه بیشتر از ۱۰ ساعت و گاها دو شغله کار کنند تا فقط نان خالی گیرشان بیاید. اینها میگویند ۲۷ میلیون نفر بهداشت و درمان ندارند. آن ۶۵ درصدی که به ادعای حکومت بیمه و درمان دارند، بخش اعظم هزینه های درمان و بهداشتشان را باید از حقوق های چندین برابر زیر خط فقرشان بپردازند.میگویند ۲۵ درصد جمعیت حاشیه نشین بوده و از امکانات بهداشتی و سایر امکانات یک زندگی حداقلی محرومند. میگویند و…

این تصویری که حکومت از زندگی و معیشت و برخورداری مردم از حداقل های یک زندگی بخور و نمیر میدهد تمام تصویر نیست. وضعیت به مراتب خرابتر و اسفناکتر از آن است که هر از چند گاهی حکومتی ها ناجار به آن اعتراف می کنند، می باشد. دولت روحانی مقصر این وضعیت را دولت قبلی می داند. دولت قبلی هم وضعیت را به گردن دولت خاتمی می انداخت. و این سلسله وار ادامه دارد.

اما سوال این است این همه امکانات و ثروت پول نفت و حراج معادن و …. به کجا میرود؟ آن ۸۰۰ میلیاردی که در دروره احمدی نژاد فقط از پول نفت عاید حکومت شد، چه شد؟ آن میلیاردها دلار دارایی های آزاد شده و فروش نفت کجا هزینه میشود؟چرا با وجود این همه ثروت تغییری در زندگی و معیشت مردم روی نمی دهد؟ جواب این سوال ساده است. حکومت”اولویتهای دیگری” دارد، که برایش اساسی تر و مهمتر از تامین حداقل های زندگی برای مردم ایران می باشد. نزدیک به نصف ثروت و درآمدهای حکومت صرف تامین دم و دستگاه سرکوب و نظامی وزندان، و گسترش تروریسم اسلامی و حمایت از باندهای تروریست میشود. جمهوری اسلامی سالانه به اعتراف مقاماتش میلیاردها دلار صرف این امورات می کند. در سوریه رسما وارد جنگ شده و پا به پای رژیم جانی اسد در دفاع از وی می جنگد. هزینه روزانه حضور در سوریه بیش از یک میلون دلار علاوه بر کل کمک های غیرنقدی و نظامی می باشد. در عراق که رسما دار و دسته های شیعه هوادارش را مسلح کرده و ارتش ۵۰ هزار نفری درست کرده و هزینه اش را بیت رهبری تامین می کند. در یمن با حمایت مالی و نظامی از دار و دسته های حوثی رسما وارد جنگ شده است.در تمام منطقه خاورمیانه جمهوری اسلامی مشغول جنگ و آدمکشی و جنایت با پول و هزینه و ثروت مردم ایران می باشد.برای همه این فعالیتهای خرابکارانه و تروریستی حکومت پول است . هیچ موقع با کمبود بودجه و پول مواجه نمی شود.در کنار این “هزینه ها” لفت و لیس و دزدی باندهای حکومتی و مورد اخیر حقوق های نجومی ابعاد حیرت آوری به خود گرفته است. میلیاردها تومان فقط روزانه صرف گسترش دم و دستگاه جهل و خرافه مذهبی توسط حکومت میشود.

اینها “اولویتهای” مهم و اصلی از نظر حکومت می باشند. اولویت حکومت هیج موقع سر وسامان دادن به زندگی و معیشت و تامین حداقل های یک زندگی بخورو نمیر برای مردم نبوده و نمی باشد.

۳۰درصد جمعیت گرسنه، ۲۷ میلیون بدون بیمه بهداشت و درمان و نزدیک به ۲۰ میلیون حاشیه نشین، بیش از ۱۰ میلیون بیکار،میلیون کارگری که حقوق های چندین برابر زیر خط فقر دارند و… اینها اولویت حکومت نیست. جمهوری اسلامی مسئول، عامل و بانی این وضعیت تحمیل شده به کارگران و مردم ایران می باشد.حکومت دزدان و آدمکشان اسلامی سرمایه ثروت جامعه را برای بقای حکومت کثیفش و گسترش تروریسم اسلامی به کارگرفته است. تا این حکومت بر سر کار است، خبری ازبهبود وضعیت زندگی مردم، رفاه، زندگی انسان، برخورداری از بهداشت و درمان و… نخواهد بود.برای پایان دادن به این وضعیت در قدم اول باید جمهوری اسلامی عامل و بانی این وضعیت را به زیر کشید.

محمد شکوهی