مبارزان کمونیست -تنها راه ما در هم شکستن ماشین اعدام و جنایت است

تنها راه ما در هم شکستن ماشین اعدام و جنایت است
ماشین جنایت و اعدام جمهوری اسلامی، موج تازه ای از اعدامهای فردی و گروهی زندانیان را در دوره حکومت”اعتدال” براه انداخته است. در طی مدت صد روز از سر کار آمدن این دولت، بیشتر از صد نفر را در شهرهای مختلف ایران اعدام کرده اند. به همکاری دولت مالکی به اردوگاه اشرف مجاهدین حمله کردند و پنجاه نفر از اسیران ست بسته را با شیک تیر به سر و پیشانی آنها کشتار کردند. در روز شنبه 4 آبان،26 اکتبر، در شهرهای رضائیه، سلماس و زاهدن 18 فعال سیاسی را اعدام نمودند و مردم این روز را شنبه خونین نام نهادند. به فاصله دو روز 7 نفر در زندان ارومیه اعدام شدند. 

براه انداختن این موج کشتار فقط از عهده دولت حسن روحانی بر می آید. اگر دولت احمدی نژاد در چنین ابعادی و با این سرعت دست به اعدام زندانیان می زند با اعتراض شدید و فوری دولتها و نهادهای بین المللی روبرو می شد. اما این دولت، دولت “تدبیر” و “امید” و “اعتدال” با کشورهای غربی است و در رابطه با مردم دولت کشتار و سرکوب است. همه این دولت ها سعی میکنند نسبت به این جنایات به گونه ای عکس العمل نشان دهند که به رابطه آنها با جمهوری اسلامی لطمه نزند. بهر نسبتی که بحث مذاکره با قدرتهای بزرگ بالا می گیرد، اعدام کردن زندانیان و فشار بر فعالین کارگری و زنان و دانشجویان و کودکان و دیگر عرصه های مختلف اجتماعی سرعت میگیرد. تنها با اعتراض مردم و احزاب و نهادهای مدافع لغو مجازات اعدام میشود جلو اعدام زندانیان را گرفت.

اکنون خطر اعدام جان بسیاری از زندانیان را در سرتاسر ایران تهدید می کند. احتمال اعدام دو جوان زندانی سیاسی لقمان و زانیار مرادی در این فضا و با فراخواندن امام جمعه مریوان برای متقاعد کردنش به امضاء حکم، بیشتر شده است.

مردم آزادیخواه! جمهوری اسلامی در نتیجه ضعف و بالا رفتن میزان ضربه پذیریش در مقابل اعتراضات شما، دست به چنین جنایتی میزند. این رژیم بدون کشتار مردم و بساط اعدام قادر به ادامه حیات نیست. نظام اسلامی برای بقاء خود به حفظ و نگهداری فضای رعب و وحشت بر سر جامعه ایران نیاز دارد. باید تلاش گسترده و همگانی در سراسر ایران برای مقابله با این موج آدم کشی براه انداخت و در هر شکل ممکن در مقابل این جنایت ایستاد و در هر حرکت اعتراضی از جانب احزاب و سازمانهای سیاسی و نهادهای مختلف شرکت نمود.

سرنگون باد رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

مبارزان کمونیست
2نوامبر 2013