مبارزان کمونیست – اول مه روز همبستگی طبقه کارگر

اول مه روز همبستگی طبقه کارگر

اول مه روز جشن بین المللی طبقه کارگر را به کارگران به کمونیست ها و تمام انسانهای آزادیخواه و زحمتکش تبریک میگوئیم. هر سال با نزدیک شدن اول مه دولت های بورژوایی دست بکار می شوند تا این روز را با کمترین مشکل از سر بگذرانند. بورژوازی جهانی و محلی ضمن رقابت با هم صف مشترکی را در مقابل طبقه کارگر تحت عناوین گوناگون سازمان داده اند. این طبقه با قهر و سرکوب روزانه طبقه کارگر، با ایجاد اختلاف در میان کارگران، با بهره گیری از مذهب، ناسونالیسم، فاشیسم، زن ستیزی، دموکراسی طلبی، تحمیل مهاجرت، با بکار گیری رسانه های تبلیغی پر قدرت خود و بحران های سیاسی و اقتصادیش جان و زندگی مردم جهان را به گرو گرفته است. نظام سرمایه شبانه روز جامعه جهانی را زیر بمباران تبلیغی خود گرفته اند تا به ما بقولانند زندگی همین است و برابری و رهائی انسانها و لغو کارمزدی رویا و غیر واقعی است.

طبقه کارگر برای خلاصی از بردگی کار مزدی و رساندن جامعه به رفاه و امنیت راهی جزء تلاش برای استقرار آلترناتیو سوسیالیستی خود نداردراهی جز متحد شدن از طریق مجامع عمومی و شوراهای کارگری و محافل و تشکل های کارگری و مبارزه برای کسب قدرت از طریق حزب سیاسی و کمونیست ندارد. در جامعه بورژوائی همه گونه افکار و آراء و سیستم های ارتجاعی اداره جامعه آزادنند و واقعی هستند اماعدالتخواهی و مبارزه برای ایجاد جامعه برابر و سوسیالیستی را غیر واقعی قلمداد می کنند.

طبقه کارگر در ایران زیر شدید ترین فشارهای اقتصادی و سرکوب حکومت اسلامی قرار دارد. تحریم های اقتصادی کشورهای غربی زندگی کارگران در ایران را وخیم تر از پیش کرده است. اکنون بدنبال سر کار آمدن حسن روحانی در سایه هیاهو حول این دولت و مذاکره اش با غرب دور دیگری از اعدام ها و سرکوب مبارزات کارگری و زنان بویژه رهبران و فعالین کارگری را براه انداخته اند. همراه با آن فاز دیگری از تعرض به زندگی و معیشت کارگران و مردم را آغاز کرده اند.

روز اول مه، روز جشن کارگری ماست. روز تعطیل کردن کار و تجمع های گوناگون کارگران و خانواده های ما و مردم آزادیخواه در مراکز شهرها و تفریحگا ها است. باید تلاش کنیم این روز از حالت یک جشن محدود و کوچک به یک جشن بزرگ اجتماعی و علنی در سطح جامعه ایران تبدیل کنیم. باید مراسم های مختلف دولتی و شوارهای اسلامی و دیگر نهادهای مختلف آنها و توطئه هفته کارگر از طرف سازمانهای ضد کارگری را رسوا کرد.

در روز همبستگی انترناسیونالیستی کارگران جا دارد که سرکوب و فشار دائمی دولت جمهوری اسلامی بر فعالین کارگری را قاطعانه محکوم کرد و خواهان آزادی فوری کارگران زندانی شد. کوتاه کردن دست دولت اسلامی بر سر فعالین کارگری بخشی از تلاش ماست برای متحد کردن طبقه کارگر در ایران و ایجاد تشکل های سراسری کارگری. جمهوری اسلامی برای جلوگیری از پا گرفتن هر نوع تشکل کارگری در مراکز صنعتی ایران حمله به فعالین کارگری و زندانی کردن آنها را در اولویت سیاست های ضد کارگری خود قرار داده است. خواست آزادی فعالین کارگری در قطعنامه های اول مه و تعطیلی رسمی کار در این روز از جمله مطالبه دیگر عمومی و سراسری طبقه کارگر در ایران بمناسبت این روز است. کارگران آگاه و کمونیست ها نقش تعیین کننده و اساسی در این رابطه بعهده دارند.


زنده باد اول مه، روز همبستگی بین المللی کارگران
مبارزان کمونیست
اول اردیبهشت 1393