لیلا یوسفی-افزایش چشمگیر بازداشت فعالین زن

افزایش چشمگیر بازداشت فعالین زن

در طول ماههای اخیر و هفته های گذشته٬ بازداشت زنان در عرصه دفاع حقوق زنان و کودکان و فعالین دانشجویی مدام افزایش می یابد.

بعد از افشاگری یکی از فعالین جوان مبنی بر وجود دوربین در حمام زندان و احضار او به دادگاه، به فاصله ی کوتاهی در خبرها از بازداشت تعداد دیگری از فعالین رخ داد. شکایت و دادگاهی شدن یک کارگردان زن، بلاتکلیفی تعدادی در زندان ها، بیخبری خانواده ها از فرزندانشان هم پررنگتر از قبل شده است.

حکومت اسلامی با کل جامعه در جنگ است٬ اما عملا با نیمی از جامعه٬ جنگی تن به تن را پیش گرفته است.

بیشترین ترس را از همان هایی دارد که همیشه “جنس دوم” خطابشان کرده است. اسید پاشی و توحش مداوم دقیقا نشان از وحشت و عجزی است که حکومت اسلامی نسبت به زنان دارد.

آنها را از روی صحنه موسیقی پایین می کشد. از کار اخراج می کند. تفریحاتشان را تعطیل و ممنوع می کند. اسید می پاشد. اعدام می کند. به روح و جسم شان تجاوز و تحقیر می کند. اما هیچ عملی بدون عکس العمل نمی ماند.

زنان در مقابل فشارهای روز افزون با جسارت و شجاعت بی نظیری ابدا کوتاه نیامدند و عقب نرفتند. بازداشت هرچه بیشنر زنان نشان دهنده ی به تنگ آمدن بیشتر جمهوری اسلامی در مقابل آنهاست. زنان هیچ راهی برای جمهوری اسلامی باقی نگذاشتند. برداشتن محدو دیت ها و قوانین ضد زن و آزادی آنها مساوی نابودی شدن شان است. راه دیگری نمی ماند.*

لیلا یوسفی

منتشر شده در ژورنال روزانه٬ ۲۲ ژانویه ۲۰١۵

ـــــــــــــــــــــــــــــــ