كمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی-حمایت سازمان ‘فریدوم ناو’ از بهنام ابراهیم زاده در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل

حمایت سازمان ‘فریدوم ناو’ از بهنام ابراهیم زاده در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل

به دنبال تلاش و پیگیری كمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی جهت جلب حمایت سازمانها و تشكلهای مترقی و بشردوست از آزادی زندانیان سیاسی و در ادامه كمپین دفاع از بهنام ابراهیم زاده ، سازمان ‘ فریدوم ناو’ بررسی وضعیت بهنام ابراهیم زاده را مورد حمایت قرار داد. سازمان ‘فریدم ناو’ یك سازمان غیردولتی در امریكا و متشكل از وكلایی میباشد كه از زندانیان سیاسی كه در كشورهای مختلف حمایت میكند. این سازمان ضمن انتشار وضعیت بهنام ابراهیم زاده بر روی وب سایتش، دست به اقداماتی جهت حمایت از بهنام ابراهیم زاده زده است. به طور مشخص این سازمان در پروسه تدوین درخواستی جهت دسترسی بهنام به درمان و همینطور بررسی پروسه دادگاه و احكام ناعادلانه ای میباشد كه برای بهنام صادر شده است .

در ماه مارس ٢٠١٧ شازیه اختر ، یكی از وكلای با تجربه كه با سازمان ‘ فریدوم ناو’ و بنابر درخواست كمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی بررسی وضعیت بهنام را به عهده گرفته اند در سی و چهارمین نشست سالیانه شورای حقوق بشر سازمان ملل به طور مشخص در رابطه با وضعیت بهنام صحبت كرد و از این شورا درخواست كرد تا وضعیت بهنام را مورد توجه قرار بدهند. ویدیو سخنان شازیه اختر و ترجمه فارسی آن را در اینك زیر ملاحظه میكنید.

بهنام ابراهیم زاده ، فعال كارگری و حقوق كودكان میباشد. بهنام در سال ٢٠١٠ دستگیر شد، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و برای وی بیست سال حكم زندان صادر كرده كه سپس به پنج سال تقلیل پیدا كرد. یكسال قبل از اتمام حكم ، بهنام را در حالی كه هنوز در زندان بود به جرایم واهی و تحت عنوان ‘ اتهام و تبانی برای ارتكاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی’ مجددا محاكمه و به نه سال و چهار ماه حبس محكوم كرده كه سپس به هفت سال تقلیل پیدا كرد. خانواده بهنام گفته بودند كه در ماه دسامبر ٢٠١٦ بهنام برای بار سوم توسط شعبه ١٢ دادیار كرج با ریاست قاضی سیامك آبیار به اتهام توهین به رهبری و مسئولین زندان و تحریك زندانیان مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است اما هنوز محكومیتی به وی ابلاغ نشده است. خانواده بهنام بشدت نگران وضعیت وی میباشند. بهنام از بیماریهای مختلفی رنج برده كه نیاز به درمان فوری دارند اما علیرغم اینكه خانواده اش بارها تقاضای مرخصی درمانی كرده اند، این درخواستها بدون هیچگونه توضیحی از سوی مسولین زندان رد شده است. لازم به ذكر است كه بهنام همچنان در بند ده زندان رجایی شهر ، كه این بند بدترین شرایط زیستی و بهداشتی را دارد نگهداری میشود.

كمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

اول اوریل ٢٠١٧ برابر با دوادزهم فروردین