كميته هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل هاي کارگري- گزارش دریافتی امروز 26 تیر 96 از مجتمع نیشکر هفت تپه به کانال کمیته هماهنگی

كميته هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل هاي کارگري
گزارش دریافتی امروز 26 تیر 96 از مجتمع نیشکر هفت تپه
به کانال کمیته هماهنگی

بازهم بدقولی کارفرما؛
باز هم اعتراض درنیشکر هفت تپه / نبرد برای حق ادامه دارد

به خاطر معوقات فراوان پرسنل و بازنشسته ها و پیمانکاران، باید تعجب کرد کهاگر روزی در این شرکت اعتراض، اعتصاب یا توقیف اموال و غیره در کار نباشد.
صبح امروز نیز طبق معمول تجمع اعتراضی صورت گرفت. درحالی که چند روزپیش اعلام شد که مشکل پرداخت ۴ درصد سهم کارفرما به تامین اجتماعی تعداد۳۴۱ نفر بازنشسته های اسفند ماه حل شده است و قائم مقام شرکت به همراه مدیرهکارخانه و مسئول حسابداری با دردست داشتن یک نامه چند خطی با چهره ای خندانو گرفتن عکس سلفی اعلام کردند که مشکل این کارگران بلاتکلیف را حل کردند. کارگران بازنشسته نیز با خیالی راحت دست از اعتصابات روزانه کشیدند.
اما پس از چند روز و مراجعه این کارگران به تامین اجتماعی جهت پیگیریپایان کار خود، متوجه شدند که ۴ درصد ۱۶۰ نفر از۳۴۱ نفر واریز نشده است. اینبد عهدی مجدد کارفرما به کرار در ۱۵ ماه گذشته اتفاق افتاده است. این افراد جهتپیگیری به شرکت مراجعه کردند. چون قائم مقام شرکت از دادن قول هایسرخرمنی حنایش دیگر رنگ ندارد و کارگران به صحبت های ایشان اعتقاد ندارند.
مدتی است مدیر کارخانه فرشید مومن غریب به همراه مسئول حراست عباسخنیفر که بازنشسته نیروهای مسلح و دو شغله محسوب می شود و به دلیل بیتوجهی سازمان بازرسی مشغول به کار است و این روزها طرف مذاکره افرادناراضی قرارمی گیرند. مسئول حراست در حالی در این منصب غیر قانونیقرار دارد که این روزها نهایت برخورد را با کارگرانی داشته که بدنبال حقوق قانونیو معوق خود هستند و اگر منصفانه و قانونی موضوع بررسی شود، کسی بایدممنوع الورود به شرکت شود که برخلاف مصوبه مجلس از دو محل حقوق دریافت میکند. زمانی که کارگران به دفاع از حقوق حداقلی یک میلیونی معوق و مزایایبر حق خود به ناچار اقدام به تجمع اعتراضی می کنند، این موضوع را اغتشاشدانسته و بر خلاف قانون مانع ورود این افراد به شرکت می شود.
چرا و طبق چه قانونی کارگران باید از داشتن حتی یک شغل با حقوق حداقلی ومعوق محروم شوند و کسی مانع رسیدن آنها به حقوق شان شود که خود از دو محلحقوق می گیرد.!!!?
هنوزحقوق اردیبهشت شاغلین این شرکت پرداخت نشده و کارگران تا سه شنبه بهکارفرما درخصوص پرداخت حقوق خود مهلت داده اند. تنها امید کارگران بیداریمسئولین منطقه ازخواب زمستانی است.

@khamahangy