كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران-حملات توبخانه ای جمهوری اسلامی به کردستان عراق را محکوم میکنیم

حملات توبخانه ای جمهوری اسلامی به کردستان عراق را محکوم میکنیم

از روز ۲۳ سپتامبر تا ظهر روز ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۷ نیروهای نظامی جمهوری اسلامی مناطق مرزی “حاجی عمران” و کوههای “هلگورد” و روستاهای مرزی در کردستان عراق را مورد حمله بمباران و توپ باران قرار داده است. جمهوری اسلامی در همین روز پروازهای سلیمانیه و اربیل به ایران را ممنوع اعلام کرده است و گفته است این اقدام با درخواست دولت مرکزی بغداد بوده است. طبق اخبار غیر رسمی یک هیئت نظامی جمهوری اسلامی وارد کردستان عراق شده است و تلاش میکند برای جلوگیری از انجام رفراندوم کردستان عراق در شهر کرکوک زمینه جنگ داخلی را فراهم نماید. اتحادیه میهنی همچون همیشه میزبان این هیئت با حضور جنایتکاری چون قاسم سلیمانی است.
این اقدامات جمهوری اسلامی قابل پیشبینی بود. بدون شک اقدامات دیگری هم به اجرا گذاشته خواهد شد. اما جمهوری اسلامی دوران افول خود را طی میکند و توان فعالیت گسترده خرابکارانه و تروریستی و …. سالهای قبل را ندارد. این اقدامات اساسا برای ممانعت از برگزاری رفراندوم کردستان عراق است. اما این رفراندوم قرار است روز دوشنبه ۲۵ سپتامبر برگزار شود.
ما ضمن محکوم کردن این اقدامات ضد انسانی و جنگ افروزانه جمهوری اسلامی، از حق مردم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم و رای دادن به جدایی یا ماندن با عراق حمایت میکنیم. از همه مردم آزادیخواه کردستان ایران میخواهیم که در مقابل توطئه های جمهوری اسلامی هشیار باشند و همبستگی و حمایت خود از حق مردم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم را اعلام کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۴سپتامبر ۲۰۱۷
۲ مهر ۱۳۹۶