فرید کلامی (فواد ابیدردر دفاع ازمبارزات ۷۰۰زندانی سیاسی کورد ترکیه

در دفاع ازمبارزات ۷۰۰زندانی سیاسی کورد ترکیه
سکوت همه جا را فرا گرفته بود.نگرانی ،از یک طرف نگرانی خانواده های زندانیان ،نگرانی پدران و مادران پیر ، که فرزندانشان در بند بود.نگرانی دختر کوچلو که می پرسید:بابا کی میاد به خانه؟
از طرف دیگر نگرانی و هماهنگی زندانیان در گرفتن یک تصمیم مهم
بحثها رد و بدل شد. و جرقه اعتصاب بآنتخاب روز دوازده سپتامبر، سالگرد کودتای نظامی سال هزار و نهصد و هشتاد، توسط دهها تن از زندانیان متهم به همکاری با حزب کارگران کردستان ( پ.ک.ک ) آغاز شد. اغاز شد.
اخبار اعتصاب ارام ارام از این زندان به آن زندان رسید.اما روزنامه و تلویزیون های موجود از انعکاس آن خود داری نمودن.
دولت ترکیهآن را جدی نگرفت و در خیال خود می پنداشت این اعترضی زود گذراست و باید اخبارآن را سانسور نمود.
از دیدگاه بعضی از احزاب و سازمان ،این حرکت مهمی به شمار نمی امد و در مقابل آن دم فرو بستن.
اما زندانیان سیاسی محکم و استوار، برای احقاق خواستهایشان ایستادن .هر روز زندانیان زندانی به این حرکت ملحق شدند، تا انجا که این حرکت بیش از ۶۵زندان ترکیه را فرا گرفت.
اخبار زندان و اعتصاب زندانیان در ترکیه پیچید.
دیاربکر بصدادرآمد. شهروان بار دیگر چهری ازاتحادملت تحت ستم کورد را نمایش دادو استانبول شهر مناره و میکده بار دیگر شاهد فریاد ستم کشان و ستم دیده گان کورد و ترک بود.
دیگر نمی توان این مبارزه را نادیده گرفت.سازمانهای دفاع از حقوق بشر،نهادهای مردمی و اجتماعی یکی پس از دیگری نامه اعتراضی روانه دولت ترکیه نمودن.روزنامه های مهم جهان همچون گاردین در این مورد نوشتن.تلویزیون وخبرگزاری هایی همچون سی. ن. ن ، ب ب س . ز د ف ا خبار مبارزات زندانیان در حال اعتصاب را پخش نمودن و هم زمان از تظاهرات مردمی در حمایت از زندانیان و خواسته های انها گزارش تهیه کردند.
کپنهاک ـ استکهلم، کلن ـ بن، لندن ـ پاریس کرکوک ـبروکسل سلیمانیه و بروکسل شاهد حرکتهای مردمی درحمایت از زندانیان در بند بود.
جهان ، شاهد بزرگترین اعتصاب غذای جمعی زندانیان سیاسی می باشد.وبا رسیدن این اخبار بداخل زندان، اشگ خوشحالی بر صورت ضعیف شده زندانیان هویدا شد.
در اخر باید سر تعظیم در برابر استواری و از جان گذشتگی شما زنان ومردان زندانی فرود آورد۰
فرید کلامی (فواد ابیدر
آبان ۱۳۹۱ ۱۵