فریبرز رییس دانا- کسانی که پرونده محمد علی طاهری را امنیتی کرده‌اند، می‌خواهند شغل خودشان را حفظ کنند

فریبرز رییس دانا: کسانی که پرونده محمد علی طاهری را امنیتی کرده‌اند، می‌خواهند شغل خودشان را حفظ کنند

🔴 گفتگو با فریبرز رییس دانا اقتصاددان، نویسنده و فعال مدنی درباره محمد علی طاهری، عرفان حلقه و رفتار حکومت اسلامی

«فریبرز رییس دانا» اقتصاددان و فعال مدنی ایرانی، در تازه‌ترین گفتگویش درباره «محمد علی طاهری» گفته: «مسائل را حیثیتی می‌کنند برای خودشان، چرا این کار را می‌کنند؟ یکی از دلایلش این است که مامورینی که این موضوع را جدی جلوه می‌دهند، می‌خواهند شغل خودشان را حفظ کنند. می‌خواهند خودشان را مطرح کنند.»

«فریبرز رییس دانا» در جای دیگری از گفتگویش با انتقاد از روشنفکران ایرانی گفته “چرا امضایتان پای نامه حمایت از محمد علی طاهری نیست!”

همچنین این فعال مدنی درباره راهکارهای حمایت از «محمد علی طاهری» و زندانیان عقیدتی و سیاسی دیگر گفته: «ببینید راهکارهایی که ما داشتیم تاکنون، مبتنی بوده است بر نوعی ایثار شخصی! یعنی چشم‌انداز به آینده را دیدیم هزینه‌های محتمل را دیدیم و بلا هم سرمان آمده است… بیش از حد نمی‌شود بر ایثار شخصی و فداکاری حساب کرد. باید به دنبال فکری برای متشکل کردن، سازماندهی کردن، سیستماتیکی کردن این حرکت‌ها پیدا بشود. و در ایران متاسفانه مدعیان حقوق بشر خیلی‌هاشان، مدعیان آزادی و آزادی اقتصادی همه‌شان، پا در میان نمی‌گذارند…»

«محمد علی طاهری» زندانی عقیدتی محبوس در بند ۲ الف زندان اوین، از ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به عدم اجرای قرار منع تعقیب (پیگرد) و ممانعت از آزادی‌اش برای شانزدهمین بار دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است…

متن کامل و فایل صوتی گفتگو با فریبرز رییس دانا را در اینجا بخوانید و بشنوید:

https://goo.gl/LQW4UV

ویدیو گفتگو را در یوتیوب دریافت کنید:

https://goo.gl/HviSmh

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:

https://www.facebook.com/erfanews/

کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:

@erfanews

https://telegram.me/erfanews