فرهاد شعبانی -مستند “کردستان در دفاع”، جعل تاریخ و مزخرفاتی بیش نیست.

مستند “کردستان در دفاع”، جعل تاریخ و مزخرفاتی بیش نیست.

فرهاد شعبانی

از چهار روز پیش در شبکه استانی کردستان، سریالی از جنس مستند 7 قسمتی پیشمرگان کُرد مسلمان ( مزدوران همدست سپاه در کردستان ) اینبار با نام “کردستان در دفاع ” پس از پخش برنامه چریکه ی شه و از ساعت 11 شب به وقت محلی در حال پخش است.

 این مزخرف تاریخی به سفارش و با هزینه قرارگاه عملیاتی سپاه بیت المقدس سپاه پاسداران مستقر در کردستان تهیه شده است. بخش زیادی از تصاویر و کلام آن از به اصطلاح مستند قبلی گرفته شده و راویان آن، صحنه گردانان همان مستند ( مزخرف ) هستند. این مزخرف تاریخی از مادها شروع می کند و به سالهای بعداز قیام می رسد. البته مادها، سنجرخان، اسماعیل آغای سمکو و شیخ محمود همه بهانه است. اصل ماجرا تلاش برای جعل جنایتهای جمهوری اسلامی در 37 سال گذشته در کردستان و حمله به کومه له است.

اما واقعا” باید از خود پرسیده اید این همه هزینه بی حاصل سپاه پاسداران برای چیست ؟ چرا سپاه پاسداران و دستگاههای امنیتی رژیم باوجود اینکه بیش از دو دهه است حاکمیت سرنیزه را در کردستان مستقر کرده اند اما، هنوز هم از مردم کردستان و کومه له وحشت دارند؟ چرا بهر مناسبتی، روز کومه له، روز جهانی زن، اول ماه مه، روز پیشمرگ کومه له، چهارشنبه سوری، نوروز و … فضای شهر و روستاهای کردستان را امنیتی می کنند؟ چرا با گذشت سه دهه از حاکمیت ننگین این رژیم بر کردستان اما نتوانسته اند زنان در کردستان را وادار به حجاب و پوشش اجباری بکنند ؟ چرا با گذشت سه دهه هنوز از سایه کومه له وحشت دارند و فرماندهان سپاه و ارتش خواب آرامی ندارند؟ هزینه می کنند، جعل می کنند، از امام جمعه تاریخ مصرف گذشته گرفته تا بنام مورخ جیره خوار را بکار می گیرند تا علیه کومه له یاوه سرائی کنند. مزخرفات چند شب گذشته علیه کومه له است. این در حالی است که مردم کردستان با وجود تمام این هزینه ها نه در مراسم دولتی 22 بهمن امسال شرکت کردند و نه در نمایش مسخره انتخابات.

سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی اش با پیش بینی اینکه مبارزات مردم کردستان ایران وارد مراحل تازه تری خواهد شد، هزینه های سرسام آوری برای قدردانی از مزدوران و سرسپردگانی که نقش محوری در اشغال کردستان توسط سپاه و ارتش را بعهده داشتند در پیش گرفته اند. تهیه و نمایش فیلم هالیودی اسلامی چ – چمران، تهیه “مستند پیشمرگان کرد مسلمان ” و  تهیه مزخرفاتی تحت عنوان کردستان در دفاع و برگزاری نمایشات مسخره ائی تحت عنوان “اردوهای راهیان نور” و 1000 یادوراه کشته شده گان همدست رژیم در کردستان و صرف صدها میلیون تومان هزینه از سفره خالی مردم کردستان و اعتبارات بنام فرهنگی این مناطق برای برگزاری مضحکه ای تحت عنوان “کنگره ملی پیشمرگان کُرد مسلمان” توسط سپاه تنها و تنها در خدمت استراتژی حفظ نیرو برای سرکوب مبارزات رو به رشد در کردستان است.

این سرمایه گذاریها البته حقیقت دیگری را به نمایش می گذارد و آنهم این است که، هرچند رژیم با صرف میلیاردها تومان هزینه و استقرار صدها هزار نفر از نیروهای سپاه، ارتش، ژاندارمری، سربازان امام زمان و مزدوران محلی توانسته است حاکمیت نظامی اش را در کردستان مستقر کند اما، حقیقتا نه بر ذهنیت مردم کردستان مسلط شده اند و نه مردم کردستان را باخود دارند. این امنیت پایدار به موئی بند است و تلنگری به آن دیوارهایش را فرو می ریزد و پوشالی بودنش را به اثبات خواهد رساند. اگر چنین نبود! چرا مردم کردستان نه در نمایش انتخابات شرکت کردند و نه در مراسم دولتی 22 بهمن امسال و بجای آن بنا به تشخیص مراسم های روز کومه له و روز جهانی زن را برگزار کردند و به استقبال چهارشنبه سوری و نوروز می روند.

مزخرف ( مستند) کردستان در دفاع که در آستانه 4 شنبه سوری و نورزو پخش می شود، پروژه ای علیه مردم کردستان و رشد مبارزات آنها در آینده است اما، واقعا” از سر استیصال و درماندگی و محتوای آن دفاعی است. این تلاش نه نگاه نسل جوان کردستان را با وجود تمام گرفتاریهای که رژیم به آنها تحمیل کرده است بسود نگاه رژیم تغییر خواهد داد و نه روحیه مبارزه جوئی آنها علیه رژیم را فرو می نشاند.

 مردم کردستان استعداد خیره کننده ائی در مبارزه و مقاومت در مقابل دشمن دارند. مردم کردستان عادت نکرده اند و نخواهند کرد که زور بشنوند. مردم کردستان در مقابل هیچ دشمنی از جمله جمهوری اسلامی سر فرود نیاورده اند. سپاه بیت المقدس تمام سرمایه هایش را هزینه جعل تاریخ بکند موجودیتش در کردستان به موئی بند است. مردم کردستان جمهوری اسلامی را یک رژیم اشغالگر و سازمان مزدوران کُرد مسلمان را سرسپرده، مزدور و جاده صاف کن این اشغالگری می دانند. “مزخرف کردستان در دفاع” که پخش آن از چهار روز پیش شروع شده است این چهره را تغییر نخواهد داد برعکس، سند دیگری بر رسوائی و جنایتهای جمهوری اسلامی در کردستان می افزاید.

21 اسفند سال 94