فرهاد شعبانی -این خبر، خبرگزاری فارس را بخوانید و قضاوت کنید.

این خبر، خبرگزاری فارس را بخوانید و قضاوت کنید.
فرهاد شعبانی
خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران که در بعد سراسری و بین المللی بیشتر نقش ستاد جنگ روانی سپاه را ایفا می کند تا یک خبرگزاری، و در کردستان سخنگوی ستاد عملیاتی قرارگاه بیت المقدس سپاه و سرمایه داران وابسته به این نهاد ضد مردمی است، در تناقض گوئی و انتشار دروغهای بزرگ بی رقیب است.
روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه دو خبر یکی از قول مصطفی باغبانیان مدیر کل تعاون، کار و بنام رفاه اجتماعی کردستان و دیگری از قول محمد سعید جهانبین معاون اداره کل تعاون، کار و بنام رفاه اجتماعی کردستان در باره آمار ایجاد اشتغال در این استان، با فاصله زمانی یکساعت و چهل و دو دقیقه از همدیگر در این خبرگزاری منتشر شده بود.
در خبر اولی از قول مصطفی باغبانیان مدیر کل گفته می شود که : “سهمیه استان در سال جاری ایجاد 30 هزار فرصت شغلی بود که تاکنون 23 هزار و 173 مورد برابر با 78درصد آن تحقق یافته است”
و در خبر دوم از قول محمد سعید جهانبین معاون اداره کل همین اداره گفته می شود که : “از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از یک هزار و 316 نفر شغل ایجاد شده است”
دو خبر کاملا” متناقض در باره میزان اشتغال ایجاد شده در کردستان تنها به فاصله دوساعت در یک اداره. این اولین بار نیست که خبرگزاری فارس، بخصوص در حوزه خبری کردستان خبرهای متناقض و سرتاپا دروغ منتشر می کند. بارها و بارها شاهد چنین دروغ پردازیهائی توسط این خبرگزاری بوده ایم. بی دلیل نیست که خبرگزاری فارس بویژه بخش استانی آن در کردستان چنین دروغهائی را سرهم می کند، چون حوزه خبری استان را در انحصار دارد. شماری خبرنگار قلم به مزد را به استخدام درآورده است. فرماندهی قرارگاه عملیاتی سپاه بیت المقدس را پشت سر دارد. مسئولین ادارات و نهادهای دولتی و شمار از مدیران موسسات تولیدی در کردستان وابسته به آنها هستند. بنابراین بی رقیب و به قصد کنترل افکار عمومی و در راستای سیاستهای اقتصادی، امنیتی و ضد فرهنگی سپاه پاسداران در کردستان خبرسازی می کنند.
در راستای این جهت گیری خبری در این روزهائی که آن را دهه فجر نامگذاری کرده اند نیز در تلاشی عبث برای کشاندن مردم مناطق کردنشین به مراسمهای ضد فرهنگی دهه فجر علاوه بر چنین تناقض گوئیها و دروغ پردازهائی، با پخش اخبار مربوط با توزیع سبد کالاهای دولتی در میان مردم، در باره حضور مردم کردستان در مراسمهای بنام فرهنگی و ورزشی دهه فجر دست به جعلیات حیرت آوری زده اند. در حالیکه ما شاهد هستیم بجز بخشی از جیره خواران سپاه و بسیج کسی در این مراسم ها حضور پیدا نمی کند، و سپاه و خبرگزاری وابسته اش هر سال سر خورده از بی تفاوتی و نفرت مردم کردستان از سیاستهایش با ساختن خبر جبران مافات می کند. مردم کردستان دستهای خونین سپاه و عبور آنها از روی جنازه جانباختگتانشان را در این روزها بیاد می آورند و با تحریم تمام مراسم های دولتی از جمله مراسم دولتی 22 بهمن در تدارک برگزاری مراسم های روز کومه له خواهند بود.