فرامرز قربانی- زنده باد کارگران فولاد زاگرس قروه

زنده باد کارگران فولاد زاگرس قروه
( ایسکرا685)
فرامرز قربانی
به درست طبقه کارگر در هرجای جهان برای به دست آوردن خواسته هایش راه اتحاد را در برگرفته و به قول کارل مارکس راه نجات طبقه کارگر را که در یگ جمله خلاصه کرده است و آن اینکه کارگران جهان متحد شوید رمز موفقیت طبقه کارگر است.
طبقه ای که همیشه با دستانی خالی در مقابل طبقه سرمایه دار به مقابله برخواسته، با طبقه ای که با در دست داشتن تمامی ابزار ضد بشری از پلیس و چماق گرفته تا زندان، اعدام ، ترور، شکنجه و یورش و حمله بردن به طبقه کارگر هیچ وقت کوتاهی نکرده است و در هر جایی ابزارالات سرکوبش توان مقابله با آن اتحاد و همبستگی را ندارد شروع به تفرقه انداختن در صف طبقه کارگر کرده است و در خیلی از جاها در لباس میش ظاهر شده در واقع به شکلی عمل کرده که قسمتی از عوامل سر سپرده اش را به ظاهر در حمایت از کارگران در آورده که بتوانند به صورتی از پیشروی کارگران بکاهد و تنفسی بگیرد و راه حلی بیابد تا آن اتحاد و همبستگی را در هم بشکند.
در طی چند روز گذشته یا دقیقتر به تاریخ 19. 21 تیر ماه کارگران فولاد زاگرس قروه دست به اعتصاب زدند وبعد از چندین بار تجمع در مقابل ادارکار و فرمانداری قروه به سنندج میروند و همان جا دوباره تصمیم میگیرند که اعتصاب خود را بیشتر گسترش دهند و این بار در تاریخ 24 تیر ماه به تهران میروند و ابتدا جلو دفتر خامنه ای در خیابان پاستور و سپس جلو مجلس تجمع میکنند .
به درست کارگران فولاد زاگرس کردستان اعتصاب خود را گسترش داده تا بتوانند جلب توجه بیشتری در رابطه با و ضعیت شوم خود و طبقه کارگر ایران ارائه دهند. ابتدا نیروهای امنتیتی در تهران شروع به تهدید میکنند تا بلکه از این طریق بتوانند اعتصاب و اتحاد این کارگران را در هم بشکنند ولی وقتی متوجه میشوند که به این را حتی نمیتوانند این اتحاد و حق خواهی را عقب برانند سراغ همان لباس میش میروند و تعدادی از جک و جانورانی که در مجلس دارند همان قانون کار ضد کارگری را تصویب میکنند به “حمایت” از کارگران برمیخیزند و خواستار رسیدگی به خواستهای کارگران از مجلس جمهوری اسلامی میشوند. بلاخره با دادن قول به کارگران که حتما وضعیت و خواستهایتان را بررسی میکنیم کارگران را به شهرستان قروه برگردانند و کارگران وقتی به قروه برمیگردند و صبح به محل کار خود رجوع میکنند با ممانعت حراست کارخانه روبه رو میشوند ولی کارگران به درست بهترین عمل را انجام میدهند . فورا شروع به برگزاری مجمع عمومی که یک ابزار مهم در متحد کردن هر چه بیستر کارگران چه کارگران فولاد زاگرس و چه کارگران سایر جاهای دیگر است می کنند. در واقع مجمع عمومی مکانی است که گارگران همه در آن ابراز نظر میکنند خواسته هایشان را یکی میکنند نمایندهای خود را مستقیم تعین میکنند و ادامه کاری مبارزه را برنامه ریزی مکنند .
مجمع عمومی همان سنگر محکم و استواری است که سیستم سرمایه داری همیشه از آن هراس داشته و در طول تاریخ نتوانسته آن را از بین ببرد و یا حتی لوس کند. اهمیت مجمع عمومی را درهمین حرکت کارگران فولاد زاگرس میببینیم که چگونه اتحاد و همبستگی شان توانست چند قدم سیستم سرمایه داری را عقب بنشاند.
در کنار این حرکت مهم میبینیم که تشکل مستقل کارگری مثل اتحادیه آزاد کارکران ایران چگونه از کارگران فولاد زاگرس حمایت میکند و چه تاثیر مهمی در پیشبرد هرچه قدرتمند شدن این اعتصاب از خود نشان میدهد این در واقع درست و به جا استفاده کردن از ابزارهای است که کارگران در طول تاریخ تا هروقتی که انجام داده اند جواب گرفته اند ولی این اعتراض مهم کارگران فولاد زاگرس جا داشت که حمایتهای بیشتر در ایران از آن صورت گیرد جا داشت سندیکای اتوبوس رانی تهران و حومه ، کانون مدافعان حقوق کارگر، کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری ، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای مستقل کارگری، سندیکای فلز کار مکانیک ، سندیکای نی شکر هفت تپه، انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه و دها تشکل کارگری دیگری که در ایران فعالیت میکردند همچون اتحادیه آزاد کارگران ایران از این کارگران حمایت میکردند چنین حرکتهایی نیازمند حمایت سایر تشکلها و مراکز کارگری دیگر است. برای اینکه چنین حرکتهایی دست آوردشان ببشتر و بیشتر شود مستلزم اتحاد و همبستگی بیشتر در صف طبقه کارگر است مستلزم حمایتهای سایر هم طبقه ای هایش است. ولی مهمترین نکته که خود همین کارگران فولاد زاگرس کردستان میتوانند انجام دهند برای اینکه از هر گونه شکست احتمالی جلوگیری کنند و هم اینکه در مقابل کارفرما سایر خواستهای خود را بتوانند محقق کنند نیازمند اجرا کردن چند نکته مهم است .
برگزار کردن منظم مجمع عمومی ، ابراز نظر کردن نمایندهای منتخب در مجمع عمومی در سطح سراسری، مصاحبه کردن این کارگران و نمایندهای منتخب آنها با مدیای اجتماعی، ارتباط گرفتن با تشکلهای مستقل کارگری موجود در ایران و و خواهان حمایت از اتحادیه های کارگری در دنیا و دها مورد دیگر که میشود برای پیشبرد مبارزه استفاده کرد یعنی در واقع سازمان دادن خود به صورت علنی و گسترده .
زنده باد جنبش مجمع عمومی
زنده باد کارگران فولاد زاگرس قروه.

faramarzghorbani81@gmail.com