غفار غلام ویسی -مانیفست ساعد وطندوست

 

مانیفست ساعد وطندوست

اخیرا ساعد وطندوست صورت جلسات کنگره اول کومه له را بصورت کتابی منتشر کرده است. من زمانی که این کتاب درسایتهای اینترنتی گذاشته شد ،آنرا خواندم . حقیقتا خواندن آن صورتجلسات خیلی متاثر و اندوهگینم کرد. زیرا آنچه را که در این کتاب  خواندم ، نه بحث سیاسی و قرارو مصوبه ، بلکه شخصیت شکنی و وادارکردن حاضرین در باصطلاح آن”کنگره “اعتراف به انحرافات خود و درخواست مجازات برای خود و دیگر حاضرین در آن جلسات، می باشد. و تا جایی پیش میروند که دونفر ازآنها  به فکرحذف فیزیکی خود می اندیشند وتعدادی دیگر خود را شایسته ادامه کاری در تشکیلات نمی بینند. سنت و گرایش فکری حاکم برتشکیلات آن زمان کومه له ،  از خط فکری مائوایستی و سوسیالیسم فٸودالی و دهقانی و “از توده ها بیاموزیم” سر چشمه می گرفت که طیفی وسیع از جریانات چپ ایران و حتی جهان را در بر می گرفت.

آقای وطندوست  در بخش دوم نوشته اش “هیاهو برسرچیست”، آن صورت جلسات را با مانیفست کمونیست مارکس و انگلس مقایسه می کند و آن را مانیفست کومه له می نامد و متاسف است که انشعاباتی که در کومه له اتفاق افتاده دلیلش آن بوده که مانیفست مورد نظر او  بعد از کنگره اول کومه له بکار گرفته نشده است.

من از آقای وطندوست می پرسم شما که همراه جمعی دیگر، از تشکیلات کردستان حزب کمونیست ایران جدا شدید و سازمانی بنام “روند سوسیالیستی کومه له” را تشکیل دادید چرا آن مانیفست تان را بکار نگرفتید و چرا آن کومه له اولیه و مورد نظرتان را پیش نبردید.

این مانیفست شما بر علیه هر نوع چپگراٸی و حتی مدرنیسم بورژواٸی است.  تاسف میخورید گرایش چپ و کمونیست آمد کومه له را منحرف کرد و مانیفست شما دور انداخته شد.

آقای وطندوست شما دارید به گرایش راست و ناسیونالیستی نه تنها چراغ سبزنشان می دهید، بلکه از گذشته سالهای خویش در زمانی که درتشکیلات رادیکال وکمونیستی بوده اید ،اظهار پشیمانی می کنید تا بلکه در پناه دوستان ناسیونالیست تان به نان و نوایی برسید. شنیده شده است که شما هم اکنون نیز بخاطرعضویت در رهبری اتحادیه میهنی جلال طالبانی، مستمری و حقوق دریافت میکنید. در مورد این “شایعه” دوستان نزدیکانتان و آن مانیفست تان، چه رابطه ای هست؟

مانیفست کنونی شما که بصورت کتاب بعد از 37 سال منتشر کرده اید،  بیانیه شخصیت شکنی کسانی است که علیرغم هر انتخابی که آنها کرده اند، بویژه طی همان سالهای قبل از دورره مورد نفرت و کینه شما، آن ورق پاره های اعترافات و خودشکنی را نادیده گرفتند و سیاست را با معامله و داد و ستد، اشتباه نکردند و در یک مقطع از تاریخ ایران از رهبران مبارزه قاطع و رادیکال درایران و کردستان بوده اند. شما با این کار ضد اجتماعی تان معصومیت و حرمت سیاسی یک تاریخ  مورد احترام و شخصیتهای سازنده آنرا شکستید.

این انتخاب سیاسی ارزانی ات باد

غفار غلامویسی 28 آپریل 2016