علی مطهری – حکومت اسید پاش اسلامی و مبارزه زنان برای رهائی از ارتجاع اسلامی

حکومت اسید پاش اسلامی
و مبارزه زنان برای رهائی از ارتجاع اسلامی
علی مطهری
در چند هفته اخیر شاهد کثیف ترین و رذیلانه ترین اعمال توسط لمپن های اسید پاش اسلامی به زنان در اصفهان بوده ایم. این عمل جنایتکارانه با خشم و نفرت مردم از جمهوری اسلامی و داعش های اسید پاش همراه بود. مردم اصفهان در اعتراض به اسید پاشی، به درست مجلس و سران حکومت را به عنوان سازماندهندگان و حامیان چنین اعمال سخیف و جنایتکارانه ای نشانه گرفتند و آنها را محرک اوباشان اسید پاش و ناامنی جامعه معرفی کردند.
از همان روز اول معلوم بود که اسید پاشی توطئه جنایتکارانه رژیم، برای ایجاد رعب و وحشت و عقب راندن جامعه است. رژیم اسلامی این جنایت را سازمان داد تا جلو تعرض زنان را به “مقدسات” اسلام بگیرد، چرا که میترسد زنان مدرن ایران، یک وجب روسری باقی مانده را که شیشه عمرش به آن گره خورده، نیز دور بیآندازند و یک رکن اساسی اسلام و جمهوری اسلامی فرو ریزد. مردم اصفهان بار دیگر نشان دادند که جمهوری اسلامی قادر نیست جامعه ایران را اسلامی کند.
حرکتی که در اصفهان و تهران و شیراز علیه اوباشان اسلامی اسید پاش، نیروهای انتظامی، مجلس و سران حکومت شکل گرفت، گوشه ای است از جنبش وسیعی که از هر فرصتی برای ابراز وجود و به چالش کشیدن جمهوری اسلامی و قوانین اسلامیش استفاده میکند. این جنبش تاریخ طولانی را پشت سر دارد. زمینه های شکل گیری این جنبش تقابل با زن ستیزی عریان جمهوری اسلامی، دخالت در زندگی خصوصی مردم و تلاش برای تحمیل قوانین و فرهنگ ارتجاع اسلامی به زنان و جوانان و کل جامعه است. این جنبش و مقاومت علیه قوانین ارتجاع اسلامی در ایران همزاد جمهوری اسلامی است، همچنانکه مقاومت زنان و مردان کوبانی همزاد داعش به عنوان مجری واقعی اسلام و نماینده تحجر و عقب افتادگی در منطقه است. هر دو از یک جنس هستند، یکی در شکل مبارزه و اعتراض و مقاومت توده ای و دیگری در شکل مبارزه و مقاومت مسلحانه. هر دو از زندگی، انسانیت و تمدن در مقابل نمایندگان جهل و خرافه و در مقابل جانورانی که تنها مرگ و کشتار انسان تضمین کننده بقای آنها است، دفاع میکنند.
نسل جوان و زنان هیچ وقت مرعوب سرکوب جمهوری اسلامی و شگردهای جناحهای رنگارنگ این رژیم که برای راضی کردنشان بکار گرفتند، نشدند و مبارزه با قوانین اسلامی و برای رهایی از “حجاب” این سمبل بردگی در نظام اسلامی را بیوقفه و به مناسبت های متفاوت پیش برده اند و توانستند مرزهای حجاب اسلامی را تا حد یک وجب روسری نازک و رنگی تغییر دهند و در این زمینه عقب نشینی زیادی را به رژیم اسلامی تحمیل کرده اند. البته لگام زدن به بربرهای اسلامی و عقب راندن یک حکومت هار، مرتجع و به غایت زن ستیز، هزینه های سنگینی هم در طی این سالها برای زنان در بر داشته است. این بار نیز حکومت اسید پاش جمهوری اسلامی مشت محکمی از مردم و بویژه زنان مبارز اصفهان دریافت کرد و عجز و استیصال رژیم در مقابله با جنبش دفاع از ارزش های انسانی و مبارزه زنان برای رهایی از تحجر اسلامی بیش از پیش آشکار شد. مبارزه و اعتراض علیه حجاب یک رکن مهم جنبش سرنگونی رژیم است که همیشه پاشنه آشیل جمهوری اسلامی و جریانت ملی اسلامی بوده، چرا که رهائی از حجاب اسلامی  پایه های آپارتاید جنسی را در هم میریزد.
زنان ایران با اعتراض و مقاومت خود نشان داده اند که به کمتر از رهایی کامل و بدون قید و شرط از قوانین متعفن اسلامی، رضایت نخواهد داد، قوانینی که زنان را به شهروندان بی اختیار و درجه دوم جامعه تبدیل کرده است. زنان مدرن ایران، بیش از سه دهه است سنت ها و ارزشهای متحجر اسلامی را به چالش کشیده اند و در زندگی روزمره خود نقطه مقابل آن ایستاده و عمل کرده اند و برای گشت ارشاد و خواهران زینب و هشدارهای دولت و مجلس تره هم خرد نکرده و نمی کنند و بعضا عکس العمل تند نیز نسبت به آنها از خود نشان داده اند.
رژیم جمهوری اسلامی به انتهای خط نزدیک شده است، به همین خاطر در شرایطی که دیگر قادر نیست روند اعتراض و مقاومت در مقابل قوانین ارتجاع اسلامی را متوقف نماید، از سر استیصال دست به سازماندهی عمل کثیف و جنایتکارانه اسید پاشی به صورت زنان میزند و بعد که با اعتراض مردم روبرو میشود، خود را به کوچه علی چپ میزند و تظاهر به بی خبری میکند و آنرا به توطئه دشمنان حکومت وصل می نماید. اعمالی از این دست سخیف و ضد انسانی را حکومت هائی انجام میدهند که به سراشیبی سقوط افتاده باشند. جمهوری اسلامی نیز خطر این جنبش را برای اسلام با پوست و گوشت احساس کرده و چون نمیتواند از پیشروی آن جلوگیری کند، به دستجات وحشی ثارالله و اوباشان جنایتکار اسید پاش و تصویب لایحه “امر به معروف و نهی از منکر” در مجلس متوسل میشود. باید راه جنایت و هر توطئه رژیم را با میدان آمدن و مبارزه متحدانه علیه جهل و خرافه و قوانین اسلامی، سد کرد.
مبارزه زنان علیه حجاب و قوانین اسلامی، مبارزه جوانان برای یک زندگی مدرن و انسانی و مبارزه مردم برای کوتاه کرده دست رژیم از دخالت در زندگی خصوصی شان، بیش از سایر عرصه های دیگر حکومت اسلامی را وادار به عقب نشینی کرده است. این مبارزات سابقه ای به قدمت عمر ننگین جمهوری اسلامی دارد، مبارزه مردم اصفهان گوشه ای از ادامه این روند در شرایط دیگری است که بار دیگر چهره کریه رژیم و توطئه جنایتکارانه اش را درمقابل مردم جهان قرار داد و استیصال و ناتوانی حکومت اسلامی در تحمیل قوانین متحجر اسلامی به زنان و مردم مدرن و آزادیخواه ایران را به نمایش گذاشت.
خلاصی فرهنگی و رهائی از حجاب اسلامی، عمارت آپارتاید جنسی را به عنوان هویت جمهوری اسلامی فرو میریزد و اگر ذره ای پرده اختناق اسلامی کنار رود، زنان به همراه کارگران و جوانان تمام عمارت اسلامی را به آتش خواهند کشید و دست رژیم اسید پاش اسلامی را برای همیشه از سر خود و از جامعه ایران کوتاه خواهند کرد. مردم خواهان برداشتن سایه شوم جمهوری اسلامی و بانیانش از سر جامعه هستنند. آزادی، برابری، رفاه و انسانیت شایسته زنان و مردم است. ننگ و نفرت شایسته جمهوری اسلامی است.
2014/10/30