عزیز آجیکند-مبارزه علیه مواد مخدر جدا از مبارزه علیه جمهوری اسلامی نیست!

مبارزه علیه مواد مخدر جدا از مبارزه علیه جمهوری اسلامی نیست!

عزیز آجیکند

طبق گفته های علی هاشمی رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر ، جمهوری اسلامی با پخش و توزیع مستقیم مواد مخدر دولتی در میان معتادان به مواد مخدر در ایران، موافقت کرده است .

علی هاشمی گفته است که جمهوری اسلامی با اجرای این طرح  قصد دارد که رأساً توزیع مواد مخدر را در دست بگیرد. این مهره رژیم جمهوری اسلامی از این طرح تحت عنوان “توزیع مواد مخدر دولتی در کشور” یاد کرده و افزوده است : هم اکنون بر اساس آمار حدود ۶۰ درصد معتادان کشور از تریاک و مشتقات آن استفاده می کنند و به همین دلیل قرار است توزیع دولتی مواد مخدر در آغاز شامل تریاک شود.

طبق گفته های این شخص حتا هروئین را ولو از طریق تزریق نیز می توان دراختیار مصرف کننده گذاشت. او گفته است که با تصویب این طرح، توزیع مواد مخدر دولتی در مرحلۀ نخست شامل تریاک یا مواد مخدر سنتی شده و ممکن است پس از آن و به اقتضای شرایط به سایر مواد مخدر نیز سرایت یابد .

وی مدعی شده است که با دولتی شدن توزیع مواد مخدر، مواد سالم و غیرآلوده و با قیمت ارزان در اختیار افراد قرار می گیرد و همین باعث کاهش مرگ و میر در میان معتادان می شود .

شکی در آن نیست که جمهوری اسلامی ایران و تمام ارگانیزم سرکوبگر آن چه در گذشته و چه در حال ، با تصویب چنین حرکات  و طرحهای احمقانه و ضد انسانی نتوانسته  در اردوی انسان دوستی حرکت کنندو دردی را از بلای خانمانسوزی چون  مواد مخدر در جامعه ایران بکاهند . جمهوری اسلامی همیشه  ودر هر موقعیت و زمانی در برخورد با پدیده مواد مخدر و استعمال آن در ایران، حتی با شعار ساختگی مبارزه با مواد مخدرش و همچنین قاچاق آن  در سطح بین المللی همان رفتار فریبکارانه ای را دارد که تا به امروز داشته و از خود نشان داده است .

توجیه رژیم برای در دست گرفتن توزیع مواد مخدر  در ابعاد گسترده به این اقدام این است که گویا از این طریق  می خواهد پدیده خانمانسوز مواد مخدر را کاهش دهد و ثانیا عدالت و انسان دوستی را به اجرا بگذارد که بدون شک  هر دوی این توجیهات فریبکارانه و دروغ هستند.

در زمینه ریشه کن کردن معضلی چون مواد مخدر، اولا این خود جمهوری اسلامی است که مردم ایران را به چنین بلایی گرفتار کرده است و آرامش را از زندگی مردم این کشور سلب کرده است زیرا ابعاد پخش مواد مختدر چه در جامعه و چه در زندان توسط خود  رژیم اسلامی صورت گرفته است و می گیرد .ثانیا تجربه نشان می دهد که کاهش دادن چنین مصیبتی با چنین راهکاری نه اینکه دردی را درمان نمی کند بلکه می تواند پیامد منفی و زیانباری را هم باخود به همراه داشته باشد و این پدیده را در سطح وسیعتری تقویت  و گسترش دهد .

هدف اصلی چنین سیاست و نمایشات ریاکارانه ای از طرف جمهوری اسلامی دریافت کمکهای مالی بیشتر از نهادهای بین المللی مبارزه با مواد مخدر است، نه مبارزه با اعتیاد و کاهش آن در جامعه .

دولت و مقامات سپاه پاسداران که با قاچاق مواد مخدر و در پیش گرفتن سیاستهای اقتصادی سرمایه دارانه میلیونها جوان را به بیکاری و افسردگی کشاندن و بدین ترتیب راه را برای ابتلای میلیونی جوانان به این بلای خانمانسوز باز کردند ، می خواهند با این کارشان چه گلی بر سر این جامعه بزنند ؟

حال که جامعه ایران با این درد بزرگ اجتماعی که یکی از پیامدهای اصلی این رژیم طی40 سال حاکمیتش در ایران است ، دست و پنجه نرم می کندو بار سنگنین حل این معضل نیز بر دوششان است چگونه می توانند باچین طرحهایی که مملو از ریاکاری و دروغ هستند ، کنار بیایند ؟

این هیاهوی تبلیغاتی در شرایطی برگزار می شود که امروز جمهوری اسلامی به عنوان عامل تبدیل اعتیاد به یکی از حادترین آسیب های اجتماعی در میان مردم ایران و شناخته شده، و در گزارشات مستند و پژوهشی خبرنگاران مستقل، سپاه پاسداران متهم به قاچاق و ترانزیت مواد مخدر تولیده شده در افغانستان به ترکیه و اروپا و مالک و موسس شمار زیادی از لابراتوارهای تولید شیشه و توزیع آن در میان جوانان ایرانی، به ویژه مناطق کُردنشین ایران و حتی کشورهای منطقه از جمله کردستان عراق است .

جمهوری اسلامی در حالی دست به اجرای چنین نمایشهای فریبکارانه ایی می زند که بنا به گفته خود مسئولان این رژیم ، در هر سه ساعت 3 نفر و روزانه 8 جوان بر اثر اعتیاد به مواد مخدر جان خود را از دست می دهند، عامل 55 درصد طلاق ها در ایران اعتیاد و مواد مخدر است، بیش از 50 درصد زندانیان به علت مسائل مربوط به مواد مخدر زندانی هستند و حکم اعدام و زندانی طولانی مدت دارند و 15 درصد معتادان بهبود یافته بی سرپناه هستند و شبها را در خیابانها به روز  می رسانند .

این نمایش های فرمایشی در شرایطی برگزار می شوند که شمار معتادین به مواد مخدر روبه افزایش است. چنین حرکت و طرحهایی جوابگوی معتادین نیستند . هیچ بودجه ایی به اشتغال معتادین ترک کرده اختصاص داده نمی شود، و بیشتر سرشبکه ها و ساقیان مواد مخدر زیر پروبال فرمانده هان سپاه پاسداران قرار دارند و لابراتوارهای تولید شیشه تولیدات خود را زیر نظر فرمانده هان سپاه پاسداران انجام می دهند.

برگزاری این نمایشات ظاهری به قصد فریب افکار عمومی و لاپوشانی نقش سران سپاه و رژیم قاچاق و در ابتلای میلیونها نفر از جوانان مایوس از زندگی و آینده صورت می گیرد.

اعتیاد رابطه مستقیم و تنگاتنگی با فقر و بیکاری، تبعیض و نابرابری اجتماعی و همچنین در دسترس بودن مواد دارد. از آنجا که جمهوری اسلامی عامل تمام این مصیبت هاست، و سپاه پاسداران انحصار داد و ستد و سوادگری مواد مخدر در ایران را در اختیار دارد و فرمانده هان سوداگر این نهاد از تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر سودهای سرشاری به جیب می زنند، بنابراین عامل اصلی رشد و رواج اعتیاد و ابتلای جوانان به مواد مخدر در ایران هستند. به این اعتبار مبارزه علیه مواد مخدر و اشاعه آن در جامعه ایران جدا از مبارزه علیه جمهوری اسلامی نیست. جامعه سالم و به دور از مواد مخدر در گرو سرنگونی جمهوری اسلامی است.

٢٥-٧-٢٠١٧