عبدل گلپریان- کوبانی آزاد شد، اکنون نوبت رهایی مردم کوبانی از آوارگیست

کوبانی آزاد شد، اکنون نوبت رهایی مردم کوبانی از آوارگیست

سربازان اسلام در قامت نیروهای تروریست اسلامی داعش و در ادامه توسعه دولت اسلامی عراق و شام بیش از چهار ماه قبل به کوبانی حمله کردند. زنان، مردان و جوانان کوبانی مقاومتی قهرمانانه و شورانگیز را برای دفاع از شهر و زندگیشان از خود نشان دادند که منجر به حمایتهای میلیونی و جهانی از مردم کوبانی در مقابل تروریسم اسلامی داعش شد تا جاییکه نیروهای مسلح و دولتهای غربی را ناچار به عکس العمل و حمایت نظامی از مردم کوبانی نمود.

همزمان با مقاومت مردم و جوانان در مقابل جریان اسلامی داعش، هزاران نفر انسان و شهروند این شهر آواره مناطق دیگر شدند. بعد از بیش از چهار ماه جنگ بر سر تصرف کوبانی، این شهر اکنون به ویرانه ای کامل تبدیل شده است. دفاع از همین ویرانه تلاش سیاسی مهمی نه تنها در عقب راندن و به شکست کشانیدن داعش بلکه خار و زبون کردن هرگونه نوای اسلامی در منطقه بود.

هر درجه از پیشرویهای اولیه داعش در اطراف و داخل کوبانی، خشنودی احزاب و جریانات اسلامی شریک در حکومت اقلیم کردستان و دارو دسته های سلفی در منطقه را بهمراه داشت اما روحیه ایستادگی و روحیه مقاومت مبارزین و جوانان و نیروی مسلح و حمایتهای میلیونی مردم جهان سرانجام خشنودی جریانات اسلامی را تبدیل به شکست، یاس و درماندگی نمود.

بالاخره بعد از ١٣٣ روز ایستادگی و مقاومت مردم و نیروهای مسلح، داعش و تروریستهای اسلامی آدمکش از کوبانی رانده شده و شکست سختی را متحمل شدند.

کوبانی آزاد شد اما هنوز مردم کوبانی آزاد نشده اند.

اکنون نوبت آزادی مردم کوبانی از آوارگی و رهایی آنان از رنج و مرارتی است که طی این مدت متحمل شده اند.

حمایتهای مادی و معنوی از مردم کوبانی، از کودکان و زنان و بازسازی و ترمیم شهر کوبانی، کمترین اقدامی است که نهادهای بین المللی ملزم به اجرای آن هستند.*

عبدل گلپریان

منتشر شده در ژورنال روزانه٬ ۲۸ ژانویه ۲۰١۵