عبدل گلپریان – کاریکاتورها، سیل در لانه مورچگان!

کاریکاتورها، سیل در لانه مورچگان!

کاریکاتورهای پیامبر، ماجرای حمله تروریستهای اسلامی به دفتر شارلی ابدو و موج خروشان میلیونها نفر در خیابانهای پاریس، لندن، استکهلم و دیگر شهرهای اروپایی، سیل در لانه مورچگان بود.

نشریه “یالثارات الحسین” وابسته به گروه انصار حزبالله در آخرین شماره خود حمله به دفتر “شارلی ابدو” در فرانسه را “پدیده ای مبارک در فعل این ماجرا” دانست.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان، از گروههای وابسته به اصولگرایان نیز با اشاره به حمله به نشریه شارلی ابدو نوشت: “جریاناتی که بی محابا اعتقاد یک امت را به سخره میگیرند در حقیقت مبنای تروریست را پایه گذاری میکنند”.

بعد از ولی فقیه و مرضیه افخم، جواد ظریف هم گفته است: “اگر دست به بی احترامی به ارزشها و مقدسات یکدیگر بزنیم قادر نخواهیم بود وارد یک گفتوگوی جدی شویم”.

ظریف البته کمی روشنتر حرفش را رسانده است منظورش کل حاکمیت است. جواد ظریف، ولی فقیه، سخنگوی وزارت خارجه و دیگر آیت الله های لم داده بر ثروت و دسترنج مردم به وحشت افتاده اند. روز یکشنبه تابوی مسخ کننده اسلام ضربه ای کاری و شکننده خورد. ترکیدن حبابهای اسلامی با این کاریکاتورها، آنان را دچار مخمصه ای جدی کرده است. تولید و بازتولید تروریسم بیشتر از هر کسی کار نمایندگان خدا بر روی زمین است که از ابتدای ظهورشان تا به امروز، با تکیه بر فرامین ضد انسانی در کتب دینی، با دست و پا قطع کردن، با چشم درآوردن، با سوزاندن و با به چهار میخ کشیدن، هر گونه صدای آزاد اندیشانه ای را خفه کرده اند. واقعیت این است که فضای سیاسی و اجتماعی در به سخره گرفتن مقدسات و پیامبر اسلام و غیره، دیگر به موقعیت قبل از خروش میلیونی روز یکشنبه برنمی گردد. عصر روشنگیری کلیسا و مسیحیت را افسار زد اما به یمن طولانی شدن عمر نظام سرمایه داری، افسار زدن اسلام، مسجد، پیامبر و امامان پوسیده، به تاخیر افتاده است. با و بدون پایان نظام سرمایه داری، امروز بشریت متمدن بنا به ضروت تاریخی، در دفاع از آزادی بیان و در دفاع از کرامت انسانی، ناچار است، اسلام، مسجد و پیامبر را همچون کلیسا و مسیحیت افسار بزند.*

عبدل گلپریان

به نقل از ژورنال ۱۷ ژانویه

http://journal-ruzaneh.com