عبدل گلپریان -شارلی ابدو٬ رنسانسی در قرن بیست و یکم

شارلی ابدو٬ رنسانسی در قرن بیست و یکم

خامنه ای چند روز پیش گفته بود: “رحمت و رافت پیامبر برای مومنان (مسلمانان) است، نه غیر مسلمانان. پیروان پیامبر کسانی هستند که با کفار بشدت برخورد می‌کنند. پس شما هم باید همین گونه باشید.”

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی هم مجددا و اینبار روز چهارشنبه ۲۴ دی با اشاره به انتشار کاریکاتور جدیدی از پیغمبر در هفته ‌نامه فرانسوی ” شارلی ابدو” آن را “موهن” نامیده و این اقدام را محکوم کرد.

پیروان پیامبر ٣۶ سال است در ایران سرگرم جنایت هستند.عربده های ولی فقیه در این روزها بخاطر دود شدن مقدساتی است که دارد به هوا می رود.مرضیه افخم نیز اینبار پا را از گلیم خود فراتر نهاد و با “جسارت” انتشار عکس پیامبرش در تیراژ بی سابقه سه میلیون نسخه ای را محکوم کرده. محکومیتی از سر زبونی و درماندگی.

سخن سرایی مرضیه افخم و ولی فقیه قبل از هر چیزناشی از نگرانی عمیق آنان از مضحکه شدن هر چه بیشتر پیغمبر، قرآن و پایه های در حال ریزش اسلام است که با به ریشخند گرفته شدن این صنعت، اسلام و حکومت اسلامی هرچه بیشتر دارد دچار ورشکستگی میشود.

حضور میلیونی مردم در دفاع از آزادی بیان در فرانسه و کشورهای دیگر را دیده اند.

خوب می دانند که این موج تعرضی علیه هر آنچه که بوی تعفن اسلام می دهد، می تواند سرمشق خوبی برای مردم متنفر و منزجر از دم و دستگاه مذهب در ایران باشد. موج خروشان صف میلیونی مدافعان آزادی بیان در فرانسه و جهان بی گمان خوشایند قاتلان آزادی و تروریستهایی که آزادی بیان و قلم را در سلاخ خانه جمهوری اسلامی ٣۶ سال است دارند بدار میکشند٬ نیست. از این رو به هذیان گویی افتاده اند. نقد تند و تیز شارلی ابدو و راهی که برای تعرضات بعدی باز شده است با حضور میلیونها انسان مدافع آزادی بیان رنسانسی در اول قرن بیست و یکم است.*

عبدل گلپریان