عبدالله کهنه پۆشی (عبه شیخ عزیز)باید مزدوران اسلامی را از عمل ضد انسانی شان در مریوان پشیمان کرد

باید مزدوران اسلامی را از عمل ضد انسانی شان در مریوان پشیمان کرد
اخیرآ دادگاه قضائی جمهوری اسلامی سه نفر از مردم شهر مریوان که گویا مرتکب جرایمی بوده اند به پوشیدن لباس زنانه و چرخاندن آنها در سطح شهر محکوم  کرده اند. نیروهای رژیم روز ٢٦ فروردین حکم یکی از آنهارا اجرا نمود. این اقدام تحقیر و اهانت و بی حرمتی وضد بشری است و در نوع  خود بی سابقه  می باشد. تاکنون در هیچ جای دیگر و در هیچ شهری در ایران رژیم جرئت  اجرای چنین حکمی را نداشته است. این حرکت جمهوری اسلامی باعث خشم و عصبانیت  مردم  در مریوان و مخصوصآ زنان  شده و هنوز بحث  و تبادل نظر در میان مردم در مورد چگونگی ادامه این ماجرا و دادن جوابی قاطع و دندان شکن به جمهوری اسلامی ادامه دارد.

روز ٢٧ فروردین، دریک عکس العمل بموقع و سریع تعدادی از زنان با پوشیدن لباس سرخ  در چهار راه شبرنگ و میدان سرباز به اعتراض وتظاهرات می پردازند. این زنان مبارز از مردم می خواهند که به اعتراض آنها بپیوندند،  و بلافاصله تعدادی از مرد م به فراخوان آنها جواب مثبت میدهند. نیروهای امنیتی و انتظامی دخالت می کنند وبا آنها در گیر می شوند و در نتیجه تعدادی  دستگیر میشوند. بر اثر فشار مردم رژیم ناچار به آزادی دستگیر شدگان می شود. کار گزاران رژیم از نمایندگان مجلس اسلامی تا مزدوران محلی از عکس العمل بموقع زنان و مردم به وحشت می افتند و برای جلوگیری از گسترش اعتراضات خطا را به گردن همدیگر می اندازند و دستور متوقف کردن اجرای احکام دو نفر دیگر را صادر می کنند.

در همین راستا گویا کمپینی  برای حمایت و هم دردی از زنان و خنثی کردن  و به شکست کشاندن طرح رژیم اعلام شده و قرار است مردان لباس زنانه بپوشند و به تظاهرات در خیابان بپردازند. دراین رابطه جریانات ناسیوةالیست که معمولآ باچنین اعتراضات اجتماعی و دفاع از حقوق زن و انسانها کاری ندارند به قصد دخالت در این موضوع در یکی دو سایت با نشان دادن عکس مردانی با لباس زنانه از مردان خواسته اند که به کمپینشان  بپیوندند. آنها  در این اطلاعیه  نه  به خاطر تحقیر وبی حرمتی به زنان و مردان و کل بشریت بلکه اعتراضشان  به  سو استفاده رژیم از لباس کردی و فرهنگشان است. به این ترتیب ناسیونالیست های کرد میخواهند ماجرا را از سطح دفاع از حرمت و شخصیت انسانها، و آدم به حساب نیاوردن زنان را به توهین به لباس کردی محدود کنند. این حرکت ناسیونالست ها اقدامی است برای جلوگیری از اعتراض متحدانه و انقلابی مردم و عملا رژیم اسلامی را از زیر ضرب اعتراض مردم بدر می برد.

رژیم جمهوری اسلامی هر روز ماری از آستینش در می آ ورد و به مردم نشان می دهد. تاکنون مردم هم عکس العمل بموقع و مناسب و جوابهای قاطع به رژیم و مزدوران محلیش را داده اند. مریوان همواره صحنه حضور جدی جنبش برابری طلبی از یک طرف، و ارتجاع اسلامی وناموس پرستی از سوی دیگر بوده است.  جدال و کشمش این دوجبهه تا کنون دستاوردها و قربانیان خودرا گرفته است. این جدالها ناشی از حضور نیروهای وا‌قعی در جامعه ایران، کردستان و در این شهر است. رژیم تلاش میکند برای عقب راندن جنبش آزادیخواهی وبرابری طلبی به ارتجاعی ترین و عقب مانده ترین روش ها متوسل شود. حرکت اخیر بروز واقعی حضور این دو نیرو در مقابل هم است. به همین دلایل اعتراض و تظاهرات اخیر زنان و مردان آزادیخواه مریوان شایسته وسیعترین حمایت و پشتیبانی است. باید این تقابل را گسترش داد و با حمایت و پشتیبانی وسیع مردم آزادیخواه و برابری طلب برای عقب راندن جمهوری اسلامی و مرتجعین حامی آن، روبرو شود. در این راستا وظیفه هر تشکل آزادیخواه وبرابری طلب است که به هر شکل ممکن از این اعتراض و مبارزه پشتیبانی کند.
باید تلاش نمود در سطح سراسری نهادها و سارمانهای مدافع حقوق زنان و کودکان و برابری طلب بهر طریقی که برایشان ممکن است از زنان سرخ پوش و اقدامات ارزنده آنها پشتیبانی کنند. جنبش برابری طلبی این ظرفیت را دارد که رژیم اسلامی را وادار به عذرخواهی از  زنان و مردم  بنماید.
مرگ بر رژیم ضد زن اسلامی
عبدالله کهنه پۆشی (عبه شیخ عزیز)
آوریل ٢٠١٣