عبدالله کهنه پوشی( عبه شیخ عزیز)سخنی با فعالین و شرکت کنندگان کمپین برای توقف اعدام زانیار ولقمان.

سخنی با فعالین و شرکت کنندگان کمپین برای توقف اعدام زانیار ولقمان.
کمپینی که برای لغو اعدام این دو نوچوان براه افتاد ، بسیار وسیع وگسترده بود. تقریبآ تمام احزاب و جریانهای سیاسی، تشکلها، محافل ، رسانه ها وشخضیتهای بسیاری وجمعهای وسیعی در داخل وخارج ایرن در پیشبرد آن سهیم بودند. نامه ای با امضای ٣٥ نفر از زندانیان سیاسی رجایی شهر و دخالت جمعهای دیگری عامل این تاثیر گذاری بودند. کمپینی به این گستردگی توانست در جو وفضای داخل ایران و کردستان و مخصوصآ در فضای شهر و شهرکهای اطراف مریوآن تاثیر مهمی داشته باشد. این تاپیرات که در سطوح مختلف و به اشکال گوناگون را می شد، مشاهده نمود، فراخوانها وبیانیه هایی را که با امضای جمعهاو شخصیتهای سیاسی و کمونیستهای شناخته شده خطاب به مردم مریوان صادر نمودند، در اهمیت و وسعت کمپین در این شهر تاثیر زیادی داشت . طبق گزارشات رسیده، در چنین جو و فضایی کسانی را که تصمیم گرفته بودند فعال این کمپین باشند اما موانعی را بر سر راه خود می دیدند اعتماد بنفس داد، دل وجرات بخشید و به موضع تعرضی کشاند، آنهاێی را که در شک وتردید بودند را از شک و تردید بیرون آورد وبا حرکت همراه نمود، وجدان خفته بی تفاوتهارا بیدار وحتی بعضی از مخالفین این حرکت را به سکوت و ا نفعال کشاند . جو وفضایی در میان مردم براه افتاده بود حتی آنهایی که نمی خواستند مستقیم وسر راست خودرا با کمپین همراه کنند، برای همرنگ شدن با بقیه به بهانه سرما ، به دکتر رفتن وخیلی بهانه های دیگر دکانهایشان راتعطیل و دست از کارهایشان کشیدند. در آن روز چنین فضاێێ بر شهر وشهرکهای اطراف مریوان حاکم بود و هنوز بحث آن در محافل و خانواده ها ادامه دارد. در نتیجه چنین جو و فضایی بود که خانواده شاکی پرونده را به فکر کردن در مورد عواقب خطرناک اقدامشان وا داشت .
بنا بر این باید به همه احزاب، تشکلها وشخصیت هاێی که برای این امر مهم تلاش نمودند خسته نباشید گفت.
ودست شخصیتهاێی را که باتلاش شبانه روزشان تآثیر مهمی در پیش بردن وبه سر انجام رساندن این کمپین داشتند باید بگرمی فشرد.
اما بحث اصلی اینجاست، باتوجه به تاثیرات این کمپین که در بالا بحث شد، آیا نمی شود در مورد آزادی کارگران زندانی وکلیه زندانیان سیاسی و لغو مجازات اعدام با چنین کمپینهاێێ اجتماعی ، جو وفضای داخل ایران را تحت تاثیر قرار داد و مردم را با آن همراه نمایند، تا دیگر شاهد این نباشیم کس یا کسانی نظاره گر و تماشاجی چوبه ها ی دار باشند.
مطمنآ اگرکمپینها باچنین قدرتی پیش برده شوند ، هزاران جمع، محفل وفعال در جهت پیشبرد وبسیج نیرو در راستای آن بحرکت در خواهند آمد.
عبدالله کهنه پوشی( عبه شیخ عزیز)
١٧/٠١/٢٠١٣