صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا- گزارش فعالیت های صندوق همبستگی برای مجمع عمومی یازدهم

گزارش فعالیت های صندوق همبستگی برای مجمع عمومی یازدهم

از مجمع عمومی دهم در 5 نوامبر 2016 تاکنون فعالیت های روتین صندوق همبستگی بطور منظم انجام شدند. هیئت امنا جلسات خود را با دعوت از بازرسین برگزار نمود. بررسی وضعیت حق عضویت ها و جمع آوری آنها، دریافت کمک های مالی و ثبت آنها، بررسی گزارشات مالی، تلاش برای جلب اعضای جدید، ارسال کمک ها به داخل، اطلاع رسانی به اعضا، اطلاع رسانی بیرونی فعالیت های صندوق از طریق رسانه ها و فیسبوک و حفظ و تداوم شفافیت کاری آنها، از جمله مواردی بودند که در جلسات هیئت امنا مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفتند.

در رابطه با دریافت حق عضویت ها مباحث مشروحی انجام و بر این واقعیت  که شماری از اعضا حق عضویت های خود را از سه ماه تا یکسال پیش می پردازند و لذا تاثیر حق عضویت های دیر پرداخت را کاهش داده و روند عمومی دریافت حق عضویت ها را موازنه می کنند تاکید شد. با توجه به این نیز تقسیم کار لازم برای دریافت حق عضویت های معوقه به شیوه ای رفیقانه و صمیمانه صورت گرفت.

در زمینه برنامه های فاندریزینگ در فاصله مجمع عمومی دهم تاکنون دو برنامه فاندریزینگ یکی در جشن ژانویه 2017 و دیگری در جشن عید نوروز به همت اعضای داوطلب برگزار گشت که مجموعا 4583 دلار عاید صندوق همبستگی شد. برنامه ژانویه که با هدف 400 نفر تدارک دیده شده بود با حضور 350 نفر برگزار شد و و علی رغم هزینه بالای آن اما 4203 دلار عایدی داشت. برنامه عید نوروز به دلیل وجود برنامه های متنوع در شهر و ضرورت همراهی با امکان انتخاب شرکت در این برنامه ها به شکلی کاملا متفاوت و در قالب یک میهمانی خصوصی برگزار شد و 380 دلار عایدی داشت.

در این فاصله ارسال کمک های مالی به داخل منظما انجام شد و مبلغ 4881 دلار (معادل 14500000 تومان) برای 17 مورد در بخش های متنوع جنبش مستقل کارگری ارسال و دریافت شد. در این مدت همچنین یک عضو جدید به صندوق همبستگی پیوست.

همچنین بدنبال انفجار مرگبار در معدن ذغال سنگ «زمستان یورت» در آزاد شهر که به جانباختن 44 معدنچی و مصدوم شدن دهها تن دیگر منجر شد، هیات امنای صندوق همبستگی نیز بموازات تلاش های بسیاری دیگر از حامیان کارگران برای کمک رسانی به خانواده های معدنچیان با صدور اطلاعیه ای درخواست کمک نمود. تلاش صندوق همبستگی برای این کمک رسانی هم اکنون در جریان است.

در پایان از همه عزیزان علاقمند و حامیان جنبش کارگری دعوت می کنیم که چه با عضویت در صندوق و یا ارائه کمک مالی، چه با یاری رساندن به برگزاری برنامه های فاندریزینگ، صندوق همبستگی را برای ارائه منظم کمک مالی به جنبش مستقل کارگری در ایران  یاری رسانند.

 

صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

31 مارچ 2017