صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا-طرح یک درخواست ضرورت کمک به خانواده های قربانیان معدن یورت

طرح یک درخواست

ضرورت کمک به خانواده های قربانیان معدن یورت

همانطور که تاکنون مطلع شده اید دیروز 13 اردیبهشت 1396 بدنبال انفجاری مرگبار در معدن ذغال سنگ «زمستان یورت» در آزاد شهر واقع در 74 کیلومتری گرگان دهها کارگر معدن جان خود را از دست داده و دهها تن دیگر مجروح و مصدوم گشته اند. این در حالی است که گفته می شود حقوق همین کارگران بین ده تا پانزده ماه و نیز حق بیمه شان بیش از یکسال است که پرداخت نشده است. طبعا این حادثه به عنوان یکی از خونبارترین حوادث محیط کار در ایران که مطلقا نتیجه فقدان استانداردها و موازین ایمنی شناخته شده در  محیط کار است و مسئولیت آن نیز تماما به عهده کارفرمایان و سرمایه دران و حکومت شان یعنی کلیت نظام جمهوری اسلامی است در تاریخ ثبت می شود. اما امروز امر یاری رساندن به خانواده های این معدنچیان است که فوریت دارد و در مقابل همه فعالین و حامیان جنبش طبقه کارگر ایران قرار می گیرد.

از اینرو «صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا» وظیفه خود می داند علی رغم امکانات محدود و ناچیزش به خانواده های این کارگران در حد توان یاری رساند. اما مشکل اصلی در این رابطه فقدان ارتباط با معدنچیان یورت است. لذا اینجا از همه اعضا و دوستدارن صندوق همبستگی و حامیان جنبش کارگری درخواست می کنیم که با بررسی روابط دور و نزدیک خود در ایران و خارج ببینند که آیا از امکان ایجاد ارتباط مطمئن با هر یک از این خانواده ها برخوردارند که در این صورت آنرا به صندوق همبستگی اطلاع دهند. در صورت وجود چنین ارتباطاتی توجهتان به چند نکته زیر جلب می شود:

1- کمک صندوق همبستگی محدود و حداقلی است لذا توجه به الویت خانواده های کم یا بدون امکان مهم است.

2- کمک مورد نظر تنها برای خانواده مورد نظر ارسال می شود لذا دریافت اسم و شهرت حقیقی و شماره حساب بانکی و شماره تلفن ایشان ضروری است.

3- اسم و مشخصات  دریافت کننده محرمانه می باشد و عزیزانی که امکان کمک در این زمینه را دارند ضروری است که از ابتدا این اطلاعات را نزد خود و صندوق همبستگی محفوظ نگه دارند.

4- شما می توانید از طریق آدرس ایمیل و یا ارتباط با اعضای هیئت امنا و بازرسین  صندوق همبستگی تماس بگیرید.

با تشکر از همکاری شما

4 مه 2016

14 اردیبهشت 1396

صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

sandoghehambastegikargaran@gmail.com