صبا راهی -“مگی آسوده بخواب دیو بیدار است”

“مگی آسوده بخواب دیو بیدار است”

 صبا راهی


دولت ائتلافی انگلیس ( محافظه کاران و لیبرال ها) چند سالی ست که بر مصدر قدرت است در این چند سال با تنگ ترکردن هر چه بیشتر حلقه اقتصادی کارگران و زحمتکشان و میلیون ها فقیر( طبق آمار سه میلیون زیر خط فقر زندگی میکنند) سه برابر کردن شهریه دانشگاه ها، وام دادن به بانک دارهای ورشکسته، کسر کردن بودجه های رفاه اجتماعی و … نان را از حلق مردم انگلیس در آورده و در حلقوم دزدهایی امثال خودش سرازیر کرده است.

روزی نیست که سرمایه داری حاکم بر سیستم دولتی انگلیس به “بهانه های دورغی” دهان مردم آگاه را نبندد آنهم به دلیل ” جلوگیری از حملات تروریستی” که به این وسیله تمام حریم خصوصی زندگی افرادمعمولی را تحت کنترل در میآورد تا مبادا کسی دست از پا خطا کند.

روزی نیست که در محله های مختلف انگلیس مراکزی تحت عنوان community churchبا هزینه های گزاف ساخته نشود تا به مردم یک وعده غذا بدهد و آنها و به ویژه کودکان آنان را به این مراکز بکشاند تا مغزهای آنها را با ” عشق به مسیح” به خواب برد تا دولت هر کار که میخواهد انجام دهد. این مراکز حتی وسایل ورزشی( بطور محدود) و دسته های موزیک دارد که یکشنبه ها افراد خام را به آنجا بکشاند و بگوید ” بهشت در انتظار ماست که به دیدار مسیح برویم”!

خب هزینه این مراکز ازکجا تامین می شود؟ مگر همان مالیات های کارگران و زحمتکشان که سرمایه داری میخواهد مغزهای آنها را به خواب برد.

مارگارت تاچر نخست وزیر سابق انگلیس که چند سال پیش مُرد و بسیاری از مردم انگلیس در میدان شهر لندن به سلامتی مردن او شامپاین نوشیدند و مردن او را جشن گرفتند مشهور بود به دزد شیر بچه های مدرسه، مشهور بود به سرکوب اعتضابات کارگران معدن، مشهور بود به پذیرایی از پینوشنه دیکتاتور خونخوار شیلی، گورباچف مزدور نفوذی امپریالیسم در حزب کمونیست شوروی سابق، وپیمان های مختلف بستن با رونالد ریگان در مورد خصوصی سازی در انگلیس و از بین بردن آزادی های اجتماعی که مردم طی سالهای مبارزه آنرا کسب کرده بودند.

کن لی وینگستون، شهردار سابق لندن، دیوید کامرون را به ریاکارترین نخست وزیر دولت انگلیس ملقب شده است که نه تنها باید استعفا دهد بلکه باید زندانی شود چرا که به مردم دورغ گفته است و با فریب کاری از حلقوم فقیر به حلقوم ثروتمند ریخته است.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=9bgkj4mZJNQ

منبعی که خبر پول شوئی دیوید کامرون را درز داده است، روزنامه پاناما،اسامی پانزده نفر دیگر از “رهبران سیاسی صادق” دنیا را نیز منتشر کرده است ( به لینک در پایین نوشته مراجعه شود)

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/corbyn-says-david-cameron-has-misled-the-public-and-lost-their-trust-a6975531.html#gallery

هنوز رهبران کشورهای اروپایی یا آمریکا در مورد افتضاح مالی نخست وزیر انگلیس موضع گیری نکرده اند، اما در همه پرسی های رسانه های انگلیس بیش از هشتاد درصد از مردم خواهان استعفای دیوید کامرون شده اند. احتمالا اسامی خود آنها نیز بزودی منتشر میشود.

چندی پیش دیوید کامرون دستور داد که تمام تلفن ها و رسانه های جمعی توسط اداره جاسوسی واطلاعاتی انگلیس کنترل شود یعنی به تمام حریم خصوصی مردم به بهانه ” کنترل تروریست ها” تجاوز شود. با این قانون فوری او موضوعی بنام “حریم خصوصی” را نابود کرد. اما امروز وقتی که دزدی بی شرمانه او رو شده است دم از ” مسئله خصوصی” است میزد!
از جیب مالیات دهندگان انگلیس، کارگران و زحمتکشان، سالانه 000 53 پوند انگلیس صرف مشاور یا طراح لباس همسر دیوید کامرون میشود، اما دیوید خود هرگز مالیات از دارایی خود به مردم انگلیس پرداخت نکرده است!
http://www.independent.co.uk/news/people/samantha-cameron-special-adviser-fashion-aide-taxpayer-salary-530000-a6974181.html

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که یکی از نمایندگان غارتگران و دزد دسترنج کارگران و زحمتکشان و محرومان دنیا است که امروز آینه تمام نمای ماهیت دورغگویی، ریاکاری و دزدی و چپاول و جنایت امپریالیسم است!

کارتون کارتونیست مشهور انگلیس در بالا بهترین گواه این قضیه است.

دیوید کامرون های، دزدهای دورغگوی جنایتکاری هستند که عملکردهای سیاسی آنان مردم نادان را از سیاست و یا سیاسی شدن بیزار میکنند! اینان کسانی هستند که سیاست را کثیف کرده و به گنداب می کشانند.

بخاطر بسپار دم از ” دموکراسی” زدن این دزدهای دورغگوی جنایتکار برای من و تو و سرزمین ما فریبی بیش نیست تا جیب های خود و امثال خود را با غارت منابع و نیروی انسانی ما و با کشتار مردم ما، مثل مردم لیبی، عراق، افغانستان، سوریه و … پرکنند!

قدم اول مبارزه بیداری و آگاهی است بالاترین سلاحی که ما می توانیم در برابر امپریالیسم ددخو دورغ خوی جنایت خو بکار گیریم. از تلویزیون و گوشی های موبایل و بازی های سرگرم کننده ای که روز و شب مغزها را شستشو میدهند کناره بگیر، مذهب را که مغزت را به خواب میبرد کنار بزن، بهشتی در کار نیست، خدایی در کار نیست، تمام اینها برای سرگرم کردن تو ست تا آنها هر کاری که میخواهند با نیروی کار تو و با سرنوشت تو و با سرزمین تو بکنند. بیدار شو آگاه شو.

صبا راهی

نهم آوریل دوهزار و شانزده

لینک کارتون
http://www.theguardian.com/commentisfree/picture/2016/apr/08/martin-rowson-on-the-fallout-from-the-panama-papers-cartoon