صبا راهی – این نوشته به معنای تایید یا دفاع از سیاست های روسیه نیست.

صبا راهی

هرج و مرج تولیدکنندگان تروریسم

این نوشته به معنای تایید یا دفاع از سیاست های روسیه نیست.

چندی پیش قبل از جنایت اخیر پاریس روسیه اعلام داشت آماده برای نابودی داعش است. در رسانه ها اما خبرهای ضد و نقیض میشندید. روسیه می گفت که فلان مواضع داعش را هدف قرار داده اما رسانه های غرب به ویژه آمریکا و انگلیس اصرار داشتند که افکار عمومی را بر علیه روسیه بسیج کنند و مدام خبر میدادند که روسیه در حال کشتار مردم سوریه است و فلان بیمارستان را مورد حمله قرار داده است. روسیه چنین به نظر میرسید که وقعی به این اخبار نمیگذاشت و کار خود را برای نابودی داعش ادامه میداد. آمریکا و دیگر شرکاء که داعش را در حال نابودی میدیدند، داعشی که خود ساخته بودند تا مانند القاعده و حزب اله و طالبان و غیره در راستای اهداف جنایتبارانه شان قرار دهند، یک هواپیمای مسافری روسی که از مصر پرواز میکرد با بمب منفجر کردند، و فورآ هم تیم های کمک خود را برای “تجسس از پیش تنظیم شده” راهی محل صانحه نمودند.

در همان روز اول اوباما دلقلک بورژازی آمریکا گفت که احساس میکند که بمبی در کار بوده است. این زمزمه به مدت پنج روز در رسانه ها به طرق مختلف اذهان را به خود مشغول کرد، روسیه گویا باید متقاعد میشد که “داعش بمبی” در هواپیما توسط “جان برکفانش” کار گذاشته است. بهرو داعش و اربابش سی آی ای فرقی با هم ندارد، سی آی ای طراحی میکند جانی ترین وحشی ها که اسمشان امروز داعش شده آنرا اجرا میکنند.

قبل از اینکه این سطور نوشته شود تکه فیلمی از داعش در اینترنت میدیدم که نشان میداد که داعشی ها عده ای را برای کشتار آماده میکنند چیزی که توجه ام را بیشتر جلب کرد لباس های نارنجی بود که داعشی ها بر تن اُسرا کرده بودند، لباس ها دقیقا عین لباس های زندانیان در گوانتامو بود. خوب این لباس ها از کجا تهیه میشود؟

بله داشتم می نوشتم که پشت درهای بسته آمریکا و سایر همپالگی هایش روسیه را “باید” متقاعد کرده باشند که دست از تحقیق بردارد و “تجسس” آنها را بپذیرد که داعش در صدد تلافی حملات روسیه است!

تا اینکه جنایات پاریس اتفاق افتاد. جنایتی که بسیاری بدرستی آنرا “یازده سپتامبر فرانسه” تلقی کردند، تا به این وسیله فرانسه بتواند با دست و دلبازی بیشتری سوریه را بمباران کند به بهانه واهی و دورغین “نابودی داعش”! همان بهانه ای که در افغانستان آمریکا بکار برده بود!

در آنالیای ترکیه وقتی که نشست سران بیست کشور صورت گرفت به ظاهر تقسیم کار مجددی بر عهده هر کشور گذاشته شد. اما در عمل اتفاق دیگری می افتاد و می افتد.

در اخبار شنیده میشود که کامیون های نفتی که داعش میدزد تحویل ترکیه داده میشود! قرار بوده که فرانسه و ترکیه و روسیه با هم داعش را سرکوب کنند. اما شواهد امر چنین به نظر میرسد که گویا تنها روسیه است که مواضع داعش را مورد حمله قرار میدهد و این ترکیه بازوی آمریکا است که به داعش سلاح میرساند و آنها را تقویت میکند.

دیروز یک هواپیمای جنگی روس را در حالیکه با توافق از قبل اعلام شده از آسمان ترکیه میگذشته را ترکیه مورد هدف قرار داده میزند دو خلبان با چتر نجات در حال فرود آمدن بودند که یکی از آنها را در هوا ” میزنند”، آنقدر در آن منطقه هرج و مرج است که معلوم نیست القاعده زده طالبان زده داعش زده یا مزدوران اردوغان زده در هر حالت همه اینها نوکران و مزدوران امپریالیسم آمریکا است.

نمیدانم تا حد درست فکر میکنم اما بازی خطرناکی که آمریکا و شرکای اروپایی اش با روسیه شروع کرده اند بازی بسیار رذلی است. البته امپریالیست ها همدیگر را تکه تکه میکنند تا در قدرت بمانند. از پشت خنجر زدن به یکدیگر فرهنگ پرافتخارشان است. از زمین و هوا چه خود امپریالیستهای تروریست پیشه چه نوکران داعشی و حزب اله و القاعده و …کشتار میکنند. هرج و مرجی درست کرده اند که آن سرش ناپیداست.

روسیه کاریکاتوری در سفارت خود در لندن به دیوار آویزان کرده که یادآور جنگ جهانی اول است که امپراطوری عثمانی را شکست میدهد.

حال باید بشریت را به جنگ جهانی دوم که باز هم روسیه “اتحاد جماهیر شوروی سابق” به رهبری استالین هیلتر خونخوار دست پخت سرمایه داری و همان اروپای مرکزی و آمریکا را شکست داد و اروپا را از اشغال نازی ها نجات داد نیز باید رجوع داد.

امروز روسیه که خود مافیای سرمایه داری را در دل خود پرورش میدهد دارد میرود تا باز هم داعشی که دست پرورده امپریالیسم آمریکا است را نابود کند و اروپا را از شر “ترور” های آن رها سازد.
اما آمریکا راضی به این کار نیست چون به داعش حال حال ها نیاز دارد تا بر طبل جنگ و بلبشو در منطقه بکوبد و اهداف بغایت کثیف خود را پیاده کند.

این روز ها هیچ چیز خنده دار از قیافه دلقکی به اسم اوباما نیست که پشت دوربین های تلویزیونی ظاهر میشود و جملات قصاری مانند ” اسد دارد مردم خود را میکُشد” را نشخوار میکند.

این روز ها هیچ چیز مضحک تر از قیافه دیویدکامرون این دورغگوی کثیف جانی نیست که مردم نادان انگلیس را از حملات “تروریستی داعش” می ترساند تا به این وسیله رای اعتماد از مجلس بگیرد و برود در کنار ترکیه و فرانسه به تقویت همان داعش بپردازد در عوض نقشه جغرافیای سوریه را برای منافع غارتگرانه شان تغییر دهند.

دنیا را بشکلی بهم ریخته اند که بقول دو روزنامه نگاری روسی که دیروز مورد هدف حملات “تروریستی” در منطقه جنگی قرار گرفته بودند دارند خبرنگارها را هم هدف قرار میدهند، هیچ چیرش مشخص نیست، خلبان هواپیما را در روز روشن به بهانه گذر از آسمان ترکیه میکشند، چه کسانی؟ همان هایی که در آنالیای ترکیه دور هم جمع شدند و با هم به توافق رسیدند که با روسیه متحد شوند برای نابودی داعش!

آیا جنگ جهانی سوم در راه است؟ شاید! چرا که نه! سرمایه داری وقتی در بحران است بخصوص بحران کنونی آخرین چاره اش برپا کردن جنگ است جنگی که بتواند تعداد بیشتری از محرومان را کشتار کند.

شکی نیست که بن بست سرمایه داری جز افتادن گرگها به جان هم نیست. کاش که خودشان خودشان را بدرند نه مردم محروم آن در شرق!

دیوید کامرون “دلیل” میآورد چون در لندن چندین حمله تروریستی توسط پلیس کشف شده انگلیس خود را موظف میداند که برود و شانه به شانه فرانسه داعش را سرکوب کند(بخوان تقویت کند). کسی نیست از این رذل جانی بپرسد چرا همان جاهایی که در انگلیس پلیس کشف کرد را بمباران نمیکنید تا داعش را “ریشه کن” کنید؟

نوامبر دوهزار و پانزده