شورای همبستگی با جنبش کارگری ـ پاریس- اعلام همبستگی با اعتصاب غذای اسرای فلسطینی

اعلام همبستگی با اعتصاب غذای اسرای فلسطینی

بیش از 1500 زندانی فلسطینی به درخواست مروان برغوتی از روز 17 آپریل که روز اسیران فلسطینی است دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. مروان برغوتی خود سیاست‌مدار، عضو جنبش فتح، فرمانده نظامی فلسطینی  و از رهبران انتفاضۀ دوم در بین سال‌های 2000 و 2005 میلادی‌ست و میان فلسطینی‌ها بسیار محبوب می‌باشد. او سال 2002 به اتهام قتل 4 اسرائیلی و 1 یونانی به 5 بار حبس ابد و 40 سال زندان محکوم شد.

اعتصاب کنندگان به شرایط غیر انسانی حاکم بر زندان‌ها ازجمله پایان دادن به حبس‌های انفرادی، حبس‌های بدون محکومیت و بدون محدودیت زمانی اعتراض داشته و خواستار اجازه ملاقات دوبار در ماه، اجازه ملاقات برای بستگان درجه دو، افزایش ملاقات از چهل و پنج دقیقه به یک ساعت، بهبود شرایط غیرانسانی حمل و نقل زندانیان از زندان به دادگاه، امکان دریافت لباس زیر و وسائل بهداشتی مورد استفاده زنان زندانی، امکان تحصیل در دوران اسارت و غیره هستند. اما دولت اسرائیل بلافاصله رهبران اعتصاب از جمله سرشناس‌ترین آن‌ها یعنی مروان برغوتی را به سلول‌های انفرادی انتقال داده و هرگونه ملاقات با آنان یا وکلای‌شان را ممنوع ساخته.

گفته می‌شود حدود 6500 فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اسیر می‌باشند که در میان آن‌ها 300 کودک و نوجوان، 57 زن، 700 بیمار سخت، 500 زندانی بدون حکم محکومیت و 458 نفرشان محکوم به حبس ابد هستند.

در شهرهای مختلف اروپا و جهان مردم به طرق گوناگون همبستگی خود را با اعتصاب غدای زندانیان فلسطینی اعلام کرده و می‌کنند: زنان و بیماران اسیر فلسطینی، مدارس و نهادهای فلسطینی،  انجمن پزشکان فلسطین در اروپا، مردم غزه، وکلای عرب، آنارشیست‌های زندانی یونانی و بسیاری اشخاص و نهادها دیگر که مجالی برای ذکر نام تمامی آن‌ها نیست. در روز 6 ماه می در میدان رپوبلیک پاریس نیز یک تجمع همبستگی با اسرای فلسطینی بر پا کردند.

واقعیت اینست که اشغال گران صهیونیستی با تجاوزات آشکار و بمباران مناطق فلسطینی و عملیات تروریستی، قصد دارند این منطقه را به‌تدریج از صفحه‌ی روزگار محو نمایند و در این راه از پشتیبانی مستقیم و غیر مستقیم دولت‌های غربی نیز برخوردارند. طبقه کارگر فلسطینی و زنان و مردان شجاع و مبارز این مرز و بوم در زیر فشار مضاعف استثماری است که حاکمیت صهیونیستی، امپریالیسم جهانی و دولت‌های مرتجع منطقه‌ به ‌مثابه سدی در برابر مبارزات فلسطینی‌ها قرار گرفته‌اند که از نیمه قرن بیستم و نیز بیست و یکم، کاملا وضعیتی استثنایی بدان می‌بخشد و رهایی ملی از یوغ اشغال گران صهیونیستی و متحدان مرتجع جهانی آنان را در صدر مبارزات اجتماعی قرار می‌دهد. ولی مبارزات مردم و به‌ویژه زنان و مردان و در کلیت خویش طبقه کارگر فلسطینی که اکثریت “شهروندان” آنها را تشکیل می‌دهد، نمی‌تواند از مبارزه با ارتجاع و نیروهای سیاسی سازشکار درونی آن تفکیک شود. طبقه کارگر فلسطینی راهی ندارد مگرمبارزه رهایی بخش ملی علیه اشغال‌گران صهیونیستی را با استثمار نظام برده‌گی سرمایه عجین سازد و بدان شکل و کیفیت طبقاتی بخشد. کارگران، زحمتکشان و مردم آزادیخواه فلسطینی برای رسیدن و تحقق بخشیدن به اهداف مشروع خویش و در مبارزه علیه اشغال‌گران دولت صهیونیستی اسرائیل، با تداوم مبارزه طبقاتی، موجبات افشای سازشکاران درونی را فراهم می‌سازند، سازشکارانی که سال‌هاست با الفاظ و ژست‌های دروغین خویش، سد واقعی مبارزه را ایجاد کرده‌اند. ما از پیکار و اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زنان و مردان فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی اسرائیل دفاع نموده و خواهان پیگیری این مبارزات تا پیروزی نهایی می‌باشیم.

مستحکم باد مبارزه آزادیخواهانه مردم فلسطین علیه اشغال گران صهیونیستی

شورای همبستگی با جنبش کارگری ـ پاریس

18 اردیبهشت 1389 ـ 8 مه 2017