شورای مدیریت سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان-حکم اعدام محمدعلی طاهری لغو شود

حکم اعدام محمدعلی طاهری لغو شود


دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان: شورای مدیریت این سازمان طی بیانیه‌ای الغای حکم اعدام محمدعلی طاهری مدیر موسسه عرفان حلقه را خواستار شده است.متن این بیانیه به قرار زیر است.
براساس خبر منتشره در رسانه‌های خبری، دادگاه انقلاب اسلامی تهران، محمدعلی طاهری را به اعدام محکوم کرده است.آقای طاهری مدیر موسسه عرفان حلقه است که از شش سال پیش به اتهام عقیدتی مذهبی در زندان به سر می برد. بنا بر بیانیه سازمان عفو بین الملل، نامبرده به افساد فی الارض متهم شده و برخی رسانه‌ها نیز به نقل از مقامات قضایی و دادستانی تهران، اتهام وی را فعالیت در حوزه‌های فکری و تزهای غیر مجاز اعلام کرده اند.
محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۹ به پنج سال زندان مرتبط با فعالیتهایش محکوم شده بود که حبس وی در بهمن ماه ۱۳۹۴ به پایان رسیده بود، با‌این حال وی در سال ۶ گذشته همچنان در بازداشت و در حبس انفرادی نگه داشته شده است.
شورای مدیریت سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان محکومیت، حبس و صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری به اتهام فعالیت در حوزه‌های فکری و عقیدتی و یا داشتن باور متفاوت، را مغایر با اصول زیربنایی حقوق بشر، مفاد حقوق قانونی و حقوق واضحه شهروندی می داند. این سازمان از دولت و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران می خواهد با الغای حکم محکومیت به اعدام آقای محمدعلی طاهری، اقدامات مقتضی و فوری برای رفع اتهام از این زندانی عقیدتی و آزادی ایشان به عمل آورند.
تاریخ : ۶شهریورماه ۱۳۹۶ /۲۸ اگوست ۲۰۱۷
شورای مدیریت سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

http://www.hro-kurd.net
http://www.didban.net
https://www.facebook.com/prmmkkurd1
https://www.facebook.com/DIDBAN.KURDISTAN/?ref=hl

https://www.balatarin.com/users/prmmkkurd1/links/submitted
https://t.me/hrokurd

email:
prmmkkurd1@gmail.com
info@hro-kurd.net