شهلا نوری – تجاوز گروهی به کودک ۱۱ ساله

تجاوز گروهی به کودک ۱۱ ساله

شهلا نوری

هر جا که ستم، فقر، تن فروشی، تجارت انسان، جنگ و مناقشات ملی، قبیله ای، تجاوز و ناامنی سیاسی اجتماعی و فرهنگی بر زندگی مردم تحمیل شود در درجه اول دامن کودکان، جوانان و زنان آن جامعه را می گیرد. کافی است که به صفحه های سوشیال مدیا مراجعه کنید. همه جا صحبت از فقر، خودکشی، خودسوزی، تحقیر، آزار، بی حرمتی، قاچاق، قتل و تجاوز به کودکان است.

سوء استفاده جنسی از کودکان توسط افراد خانواده، در مکانهای آموزشی و از کودکان بی خانمان فقط بخشی از توحش حاکم بر زندگی انسان است. این گونه از توحش زمانی به اوج خود می رسد که کودکان و نوجوانان در مناطق جنگ زده نه تنها از طرف مردان “خودی” بلکه از طرف نیروهای موسوم به “حافظ صلح” نیز مورد تجاوز قرار می گیرند.

فارغ از تجارب آنی عمل تجاوز و تجربیات تلخ و وحشناکی که قربانیان تجاوز تا آخر عمر با خود حمل می کنند، ابتلا به انواع بیماریهای جنسی هر دو طرف تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عظیمی را بوجود می آورد. بنظر می رسد که تئوری های مختلف روانشناسی، جامعه شناسی و پزشکی گویای وضعیت اسف بار زندگی کودکان جهان معاصر نیست!

با اینکه تجاوز به کودک پدیده ای جدید و مختص به سرمایه داری نیست اما مناسبات موجود در جامعه سرمایه داری هر روزه امکانات جدیدی جهت باز تولید ستم و تجاوز به کودکان را فراهم می کند.

در یک جامعه انسانی و آزاد کودکان بر هر منفعت ملی، مذهبی، سیاسی و ایدئولوژیک مقدم اند.

۳۰ خرداد ۹۴