شهلا دانشفر -کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و مردم معترض

شهلا دانشفر

کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و مردم معترض

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر

کمپین علیه تایید ٦ سال حکم زندان برای اسماعیل عبدی

از اخبار مهم کمپین علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و مردم معترض، در هفته ای که گذشت بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی و عقیدتی از زندان رجایی شهر و کمپین علیه تایید ٦ سال حکم زندان برای اسماعیل عبدی است.

در هفته گذشته جمعی از زندانیان سیاسی وعقیدتی زندان رجایی به اسامی ابراهیم فیروزی، بهنام ابراهیم زاده، حسین غلامی آذر، زانیار مرادی، رضا کاهه، سهیل بابادی، احمد کریمی، امیر حسنوند سیار، محمد اکرمی، حسین کاکاوند، محمود ناجی، عباس توکلی، اسد محمدی، علیرضا ناصری، طی بیانیه ای بر روی خواست مشخص لغو اتهامات امنیتی تحت عناوینی چون اخلال در نظم و امنیت ملی و باطل شدن پرونده های تشکیل شده برای فعالین کارگری، معلمان و مردم معترض تاکید گذاشتند. این بیانیه ضمن اشاره به محکومیتهای یکسال اخیر فعالین کارگری چون محمود صالحی و جعفر عظیم زاده از چهره های محبوب و شناخته شده کارگری و دو تن از اعضای هیات مدیره سندیکای واحد ابراهیم مددی و داود رضوی، اعتراض خود را به احکام جدید زندان برای فعالین سیاسی نظیر حکم ١٦ سال زندان برای خانم نرگس محمدی از سوی دفتر قضایی ایران و برای تعدادی از فعالین دفاع از حقوق کودک چون آتنا دائمی،و امید علیشاه (٧ سال زندان) و علی و آسو نوری رستمی (٢ سال زندان) اعلام داشته و خواستار لغو تمامی این احکام شده است. این بیانیه همچنین اعتراضی به بازداشت نوکیشان مسیحی و نقض آشکار آزادی بیان شده است. زندانیان سیاسی رجایی شهر در این بیانیه بر خواستهای زیر تاکید گذاشته اند:

“- به حملات خود علیه فعالین کارگری و مدافع حقوق کودک، علیه مردم معترضی که کرامت انسانی میخواهند و به نوکیشان مذهبی پایان دهند. بازداشت انسانها بدلیل عقایدشان، نقض آشکار آزادی بیان است و باید به آن خاتمه داده شود.

– ما به احکام صادر شده علیه کارگران، معلمان و فعالین دفاع از حقوق کودک و همه فعالین سیاسی با برچسب های امنیتی اعتراض داریم و بار دیگر مصرانه در کنار خواست ملغی شدن تمام احکام صادره برای فعالین کارگری، معلمان و فعالین دفاع از حقوق کودک، خواستار برچیده شدن اتهامات امنیتی علیه آنان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی هستیم. آزادی تشکل، آزادی اعتراض، و معیشت و منزلت حق مسلم ما مردم است.

– ما از ارگانها و نهادهای حقوق بشری، عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر و هر آزاده ای که به حقوق انسانی می اندیشد میخواهیم که نسبت به احکام صادره برای فعالین حقوق کارگران و معلمان و دفاع از حقوق کودک اعتراض کرده و واکنش جدی نشان بدهند.

کمپین علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان، و مردم معترض هر روز گسترده تر میشود. با تاکید دوباره معلمان بر این خواست، این کارزار شتاب بیشتر به خود گرفته است. تایید حکم ٦ سال زندان اسماعیل عبدی از رهبران معلمان از سوی شعبه ٣٦ تجدید نظر دادگاه اسلامی در ١٨ مهر ماه با کیفرخواست تجمعات اعتراضی معلمان، این کارزار را وارد مرحله دیگری کرده است. هم اکنون معلمان کارزاری علیه این حکم اعلام کرده اند. و در حالیکه معلمان بعد از مبارازت بسیار موفق شده اند که حق تشکل خود را به دولت تحمیل کنند و در تدارک برگزاری مجامع عمومی کانون های صنفی خود در شهرهای مختلف هستند، یک ابتکار جالب آنان فراخوان به شرکت وسیع در این مجامع به نشانه حمایت از اسماعیل عبدی و اعتراض به تایید حکم زندان وی و همینطور محمود بهشتی معلم دیگری است که او نیز برای اجرای حکمش به زندان احضار شده است.

از سوی دیگر رد خواست اعاده دادرسی جعفر عظیم زاده از رهبران کارگری که به همراه اسماعیل عبدی کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و مردم معترض را دادند و محاکمه او همراه با شاپور احسانی راد یکی دیگر از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد با اعتراض شدید اتحادیه آزاد کارگران ایران روبرو شده و این تشکل کارگری با بیانیه ای ضمن محکوم کردن این تصمیمات بر خواست بسته شدن تمامی پرونده های تشکیل شده برای فعالین کارگری و معلمان و تداوم این کارزار تاکید گذاشته است.