شمس الدین  امانتی-در پایتخت ایران تحت سلطه رژیم اسلامی۷۰۰ مدرسه، فرسوده و ناامن است!

در پایتخت ایران تحت سلطه رژیم اسلامی۷۰۰ مدرسه، فرسوده و ناامن است!

شمس الدین  امانتی

بکارگیری دو واژه«فرسوده و ناایمن»در رابطه با مدارس ایران به قدمت عمر رژیم جمهوری اسلامی زبان زد خاص و عام شده، تکرار مکرر این کلمات و حواشی آن از جانب وزرای آموزش و پرورش با توجه به خصلت طبقاتی رژیم اسلامی و فساد نهادینه شده در این وزارتخانه، نه اینکه راه حل علمی و عملی در جهت بازسازی و ترمیم این نوع از مدارس تخریبی محلی از اعراب ندارد، بلکه به استناد به آمار خود رژیم که چندان هم قابل اعتماد نیست سالانه بر طول عمر و تعداد این نوع از مدارس فرسوده و ناایمن افزوده خواهد شد و امکان ریزش سقف و دیوار این نوع از مدارس با کوچکترین حادثه طبیعی مانند طوفان و زلزله بر سر دانش آموزان محتمل است.

تحمل عواقب زیان بار این بی توجهی علاوه بر ترس، دلهره و تأثیر مخرب آن بر روحیه دانش آموزان، در نهایت به نگرانی، اضطراب و دلواپسی همیشگی والدین این تعداد از دانش آموزانی منجر خواهد شد که همیشه چشم انتظار فرزندان خود هستند.

طرح مجدد کمبود مدارس، کلاسهای غیر استاندارد، فرسوده و ناایمن از جانب مسئولین ریز و درشت رژیم اسلامی، نتیجه ما به ازای زلزله اخیر در استان کرمانشاه است که منجر به تخریب ۱۵ مدرسه در شهر سرپل ذهاب و روستاهای اطراف آن و همچنین تخریب کامل ۷ مدرسه در شهر ثلاث باباجانی و روستاهای اطراف این شهر شد که متأسفانه ۲۱ دانش آموز و ۲ نفر ار معلمان این دانش آموزان در جریان وقوع این زلزله جانباختند.

به گزارش تسنیم، «بطحایی»وزیر آموزش و پرورش رژیم اسلامی، گفت «در تهران ۷۰۰ مدرسه با قدمت ۴۰ تا ۵۰ ساله شامل ۶۵۰۰ کلاس درس و در سراسر ایران یک سوم از کل کلاس های درس فرسوده و ناامن هستند.» از۵۳۰ هزار کلاس درس در ایران ۱۳۵۰کلاس با سقف های لرزان و ناایمن که اسکلت آنها با خشت و گل ساخته شده که بیشترین تعداد از این نوع کلاس های خشتی و گلی در سیستان و بلوچستان یکی از فقیرترین استانهای ایران واقع شده است.

تحقیقات علمی نشان داده که محیط، فضا، تجهیزات، آزمایشگاه و وضعیت فیزیکی مناسب در مدارس و مراکز آموزشی، در شکل گیری شخصیت دانش آموزان و میزان یادگیری آنها تأثیر بسزایی دارد که با توجه به اختلاف طبقاتی موجود در ایران تحت سلطه رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، در مدارس مناطق فقیر نشین و کلاس های خشتی و گلی دست نیافتنی است.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران، با اشاره به فرسوده بودن این ۷۰۰ مدارسه درتهران به خبرنگار تسنیم، گفت «مدارسی که در بافت فرسوده واقع شده اند حتی توان مقابله با طوفان را نیز نداشته و مشخص نیست که اگر زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد، چه بر سر دانش آموزان این مدارس خواهد آمد.»؟

مسئولین رژیم اسلامی، بمنظور فریب افکار عمومی و مشروعیت بخشیدن به عدم احساس مسئولیت خود در قبال جان این تعدادی از دانش آموزان و معلمان آنها درکلاسهایی با این مشخصات، دست به دامن«خیرین مدرسه سازی»خواهند شدکه تا کنون ۳۷ در صد ساخت و ساز مدارس را به اتمام رساندند، تا به این ترتیب عواقب خطرناک ناشی از ریزش این نوع از کلاس های ناایمن که مسئولیت مستقیم ساختن، تعمیر و تجهیز مدارس بر عهده سازمان نوسازی رژیم اسلامی است، توجیه کرده و بار مسئولیت آن را به خیرین مدرسه ساز و والدین دانش آموزان واگذار کنند و از سوی دیگر دسترنج کارگر و زحمتکش ایران را که در فرهنگ و زبان اسلامی به «بیت المال» معروف است برای ادامه جنگ سوریه، عراق، یمن و حزب الله لبنان بفرستند.

هیاهوی مأمورین رژیم اسلامی و جنجال سیاسی آنها در مناطق زلزله زده نه اینکه در جهت تأمین جانی دانش آموزان و یاری رساندن به آنها در کرمانشاه بلکه در جهت تبلیغ و ترویج بی مسمایی بود برای حضور دیر هنگام بسیجی ها، پاسداران و نیروهای نظامی که گویا به فریاد مردم زیرآوار مانده در مناطق زلزله زده«شتافتند»، سپس بمنظور توجیه غیبت چند روزه نیروهای امدادگر به کرمانشاه خامنه ای برای«دلجویی»از مردم داغ دیده راهی مناطق زلزله زده شد تا با حیله شرعی و به زعم مبلغین رژیم اسلامی، نامبرده بر زخم مردم بی خانمان و آسیب دیده مرهم گذاشته و اعتباری کسب کند.

بنا به اظهارات وزیر آموزش و پرورش رژیم اسلامی و به نقل از ایرنا، «اعتبارات ناشی از این زلزله، به مدارس و مکان‌های آموزشی هنوز تصمیم‌گیری نشده است، اما باید دولتمردان و دیگر سیاستگذاران فکری کنند تا در بودجه سنواتی وزارت آموزش و پرورش، اعتبار لازم تخصیص یابد.»؟

این نوع از وعده های سرخرمن را نه تنها وزیر آموزش و پرورش، بلکه بار ها از زبان رؤسای جمهور رژیم اسلامی و در رأس آنها روحانی و وعده های کذب نامبرده در جریان انتخابات دولت دوازدهم را بار ها شنیده ایم، که چگونه با توجه به خصلت طبقاتی این دار و دسته دروغگو، در عمل اثری از اجرای این وعده و وعید آنها دیده نشده و نخواهد شد.

اما در گیر و دار وقوع زلزله اخیر و موضع گیری های غیر مسئولانه مأمورین رژیم اسلامی و بی تفاوتی صرف به سرنشت مردم آواره و بی پناه و اظهارات افشا گرانه وزیر آموزش و پرورش در رابطه با عدم اختصاص بودجه به مدارس زلزله زده، معلمی که برای رهایی دانش آموزانش خود از”عبور پرخطر از رودخانه»، آستین ها را بالا زد و مدرسه ای را برایشان ساخت در روز ۱۶ آذر خبر ساز شد.

به گزارش تسنیم، «علی تیرگیر”معلم جوانی است که بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه فرهنگیان خودش داوطلب می‌شود در مناطق عشایری استان چهار محال و بختیاری معلمی را آغاز کند.

کلاس درس او و شاگردانش کانکسی است که شب‌ها محل خواب او و صبح ‌ها کلاس درس او و شاگردانش است.

روستای«نساء کوه»در مجاورت روستای او قرار دارد، دانش‌آموزان«نساءکوه»به دلیل نبود مدرسه به روستای آنها می‌آیند اما مسیر رفت ‌و آمد به مدرسه چندان هم آسان نیست؛ آنها برای رسیدن به کلاس درس باید از رودخانه خروشان و پرخطری عبور کنند که هیچ پل یا جاده‌ای برای دسترسی ندارد و مجبورندبا استفاده ازطناب از این سوی رودخانه به آن سوی رودخانه بروند تا به مدرسه برسند.

وقتی تلاش او برای ساخت جاده بی نتیجه ماند و هیچ نهادی حاضر به ساخت جاده یا نصب پل بر روی رودخانه نشد، خودآستین‌ها را بالا زد و اقدام به ساخت مدرسه‌ای کرد با یک کلاس درس.

این معلم فداکار نه تنها برای شاگردانش بلکه برای تمام دانش آموزان روستایی این منطقه تلاش می‌کند و با تلاش او مدرسه شبانه‌روزی که ۵ سال به دلیل هزینه‌ها تعطیل بود از مهر امسال راه اندازی و حدود ۱۰۰ دانش آموز جذب این مدرسه شدند.

 ساخت این مدرسه که می‌توان لقب کوچکترین مدرسه ایران را به آن داد چندان هم آسان نبود و مصالح مورد نیاز به سختی و با استفاده از حیوانات حمل شد تا هفته آینده تلاش این معلم با دیدن لبخند شاگردانش و تحصیل آنها درکلاس درس بدون نیاز به عبور ازرودخانه خروشان نتیجه دهد.»

یک روز بعد از انتشار این خبر در رسانه های عمومی، بلافاصله در روز ۱۷ آذر ۱۳۹۶ آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری، با عجله و دستپاچگی اعلام کرد «عکس و خبر مربوط به دانش آموزان روستای «نساء کوه»که توسط معلم فداکار و خیر اندیش”علی تیرگیر”انتشار یافته برای جلب کمک های خیری منتشر گردیده است، در ضمن دانش آموزان قبلآ برای عبور از رودخانه از طناب استفاده می کردند اما اکنون بجای طناب از ابزار سیم فلزی (جره) استفاده می کنند.؟!

این حیله شرعی و عذر بدتر از گناه وزارت آموزش و پرورش رژیم اسلامی، مدت ها است که خاصیت خود را از دست داده است و مردم شریف و زحمتکش روستای «نساء کوه»را مرعوب نخواهدکرد.

– «علی تیرگیر»، ادامه دهنده راه معلم مبارز و جانباخته فرزاد کمانگر معلم روستاهای شهرستان کامیاران است.

– «علی تیرگیر»، نماینده واقعی«اسماعیل عبدی» و «محمود بهشتی لنگرودی» از جمله معلمان سکولار و آزادیخواهی است که هم اکنون در سیاه چالهای های رژیم اسلامی، زندانی هستند.

– «علی تیرگیر»، این معلم شریف و آزادیخواه با این اقدام انسانی و ارزشمند خود ثابت کرد که هنوز انقلابیون و انقلاب زنده است.

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶