شمس الدین امانتی-«آموزش و پرورش به یک ابرمرد و ژنرال نیازدارد»!

«آموزش و پرورش به یک ابرمرد و ژنرال نیازدارد»!

شمس الدین امانتی

در ادامه مضحکه انتخاباتی و مهندسی کردن آن در جریان انتخابات دور دوم ریاست جمهوری روحانی و رقبای او به منظور حفظ و تحکیم پایه های فرسوده رژیم اسلامی، روز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶«روحانی»، طی نامه ای اسامی ۱۷وزیر پیشنهادی خود را به منظور رسمیت بخشیدن به «صلاحیت»آنها در پُست وزارتخانه های مربوط به این افراد را به مجلس رژیم اسلامی فرستاد و به این ترتیب نمایشی دیگر از این سریال مهندسی شده، تحت عنوان «بررسی صلاحیت وزرای پيشنهادی دولت روحانی» تا روز یکشنبه(۲۹ مرداد)ادامه یافت.

نحوه بررسی تک تک وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه ها انجام گرفت و سپس درمورد هر یک از وزرای پیشنهادی به مجلس، دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه و پس از آن وزیر و یا حسن روحانی به مدت ۳۰ دقیقه اظهاراتی را بیان داشتند.

در پروسه این«بررسی»تعدادی از نمایندگان مجلس رژیم اسلامی، به منظور فریب افکار عمومی در این مضحکه نیز به مدت ۵ روز در موافقت و «مخالفت»با وزرای پیشنهادی ازجانب حسن روحانی، در پروسه اختلافات جناحی بر سر کرسی های بیشتری به جنگ درون حکومتی پرداختند. در آخرین پرده از این نمایش در روز یکشنبه(۲۹ مرداد) نمایندگان مجلس رژیم اسلامی، به ۱۶ نفر از ۱۷ وزیر پیشنهادی روحانی رأی دادند و تنها به «حبیب الله بی‌طرف»وزیر پیشنهادی نیرو رأی اعتماد ندادند.

به موردی از این نمایش در پست وزارت آموزش و پرورش رژیم اسلامی، قبل از رأی گیری اشاره کوتاهی خواهم کرد.

به گزارش تسنیم، «بطحایی»وزیر پیشنهادی روحانی جهت پست وزارت آموزش و پرورش، در اولین روز این بررسی گفت «آموزش و پرورش از ریل اصلی خود خارج و در جاده خاکی افتاده، لذا تغییر ساختار در چنین شرایطی برای آن همچون وصله و پینه‌ای است که هرچه این قطار را هُل دهیم، تنها کمی حرکت می‌کند اما کسی را هم به مقصد نمی‌رساند.»

به این ترتیب آقای بطحایی نیز به صف رانندگان هم قطاری خود پیوست که از قرار معلوم و بر طبق اظهارات خود او نه اینکه مجوز رانندگی این قطار درب و داغانی را که قدمت آن به بیش از ۳۸ سال می رسد را ندارد، بلکه مضافا این قطار(آموزش و پرورش رژیم اسلامی) تغییر ریل داده و وزارت خانه ای به این گستردگی را در جاده ای خاکی سرگردان کرده است.؟!

سپردن سر نوشت سیزده میلیون و نیم دانش آموز و بیش از یک میلیون معلم، پرسنل اداری، بازنشستگان و میلیونها نفر از والدین دانش آموزان همیشه مظطرب و چشم به راه فرزندان خود و آینده مبهم آنها و سایر مسافران این قطار«خارج شده از ریل»که قرار نیست کسی را هم به مقصد «رساند» کاری بس دشواری و نشدنی است.؟!

اما در پروسه جنگ زرگری بین جناح ها در این بخش از نمایش، تحت عنوان «بررسی صلاحیت وزرای پيشنهادی دولت روحانی»و اظهارات صریح«بطحایی»در رابطه با این قطار درب و داغان، در موافقت با ایشان«محمد بیرانوندی»عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اسلامی، گفت «همانطور که رئیس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به این نکته اشاره کرد که آقای«بطحایی» بهترین گزینه برای تحول در وزارت ‌آموزش و پرورش است، ما هم به این صحبت رئیس‌جمهور اعتماد می‌کنیم و این دستگاه عریض و طویل را به کسی می‌سپاریم که دراین وزارتخانه تحول ایجاد کند.»

اظهارات معامله گرانه این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رژیم اسلامی و اعطای این وزارتخانه به آقای بطحایی پایانی است بر پرده اول از این نمایش و ریاست ایشان در پُست این وزارتخانه، این نوع از بخشش و تعارفات در راستای بده و بستان در معادلات بین جناح های درون حاکمیت به امری عادی و روز مره تبدیل شده است.

آقای«بیگلری»نماینده سقز و بانه در مجلس اسلامی، در مخالفت با«بطحایی»وزیر پیشنهادی روحانی، گفت «آموزش و پرورش و وزارت علوم به عنوان وزارتخانه‌های بنیادی به یک ابرمرد و ژنرال نیاز دارند، به نظر من«بطحایی»نمی تواند کشتی شکسته شده آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برساند.»

از قرار معلوم آقای«بیگلری»یا سنشان کمتر از قدمت عمر رژیم اسلامی است یا اینکه حافظه ایشان دچار مشکل شده است که جایگاه و عملکرد جنایتکارانه «ابرمرد و ژنرال» های سرسپرده به رژیم اسلامی را آگاهانه به فراموشی سپرده است؟! مردم مبارز کردستان نفرت و خاطره تلخی از دارندگان این القاب و عملکرد سرکوبگرانه آنها در کردستان از جمله در شهر سقز و بانه را هنوز بخاطر دارند.

«بیگلری»و امثال ایشان هیچگاه نماینده واقعی مردم انقلابی و آزادیخواه سقز و بانه نبوده و نیستید. آنان نمایندگان رژیم در میان مردم و پادوهای«ژنرالها و ابرمردها»علیه مردم منطقه و کل ایران می باشند برکرسی مجلس لم داده و آرزوی حضور جانیان و قاتلان فرزندان مردم بعنوان«ابرمرد و ژنرال»رادر

مقام وزرای حکومتی را در سر دارند.

«محمد دامادی»در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در تذکری شفاهی، گفت «براساس آئین نامه وزرای پیشنهادی باید در زمان بررسی صلاحیت در صحن علنی حضور داشته باشند، که متأسفانه چنین نشد رییس جمهور و معاون اول ایشان نیز نه اینکه از ابتدا تا انتهای جلسه در مجلس حضور نداشتند بلکه متاسفانه در بررسی صلاحیت وزرا برخی از نمایندگان، وقت مخالفان را گرفتند اما به عنوان موافق صحبت کردند.»

اما اینکه موقعیت اجتماعی میزان سواد و اداره امورات توسط وزیر آموزش و پرورش در پست مورد نظر این حضرات «ژنرال و ابرمرد» باشد یا آخوند و واعظ تغییری در ساختار و سیاست حاکم بر آموزش و پرورش رژیم اسلامی، نداشته و نخواهد داشت.

سیاست ارتجاعی تفکیک بر مبنای جنسیت در مدارس و مراکز آموزشی، علی رغم مقاومت دانش آموزان و جوانان به امری واقع تبدیل شده است، لازم نیست مجریان این سیاست«ژنرال یا ابرمرد» باشند آنها احتیاج به مهره هایی از طیف بسیجی و سر سپرده به خامنه ای در پست وزارت دارند.

از بهمن ۱۳۵۷تا کنون و با احتساب«بطحایی»در دولت دوازدهم ۱۴ نفر در پست وزارت آموزش و پرورش، مشکلات عدیده معلمان را عامدانه و بر طبق اوامر مسئولین حکومتی حل و فصل نکردند.

طی دوران صدارت این ۱۳ وزیر آموزش و پرورش رژیم اسلامی، وضعیت معیشتی معلمان هر روز از روز قبل به مراتب بد و بدتر شده و در آینده نیز با حضور «بطحایی» در پُست وزارت چنین خواهد شد.

 در رابطه با وضعیت بی سر و سامان معلمان در زمینه رتبه بندی مشاغل و عدم پرداخت حقوق و مزایای کارکنان قراردادی و حق‌التدریسی، عدم تضمین بیمه درمانی، حق مسکن، عدم پرداخت حقوق و مزایای به تعویق افتاده و ….. تا کنون کوچکترین اقدامی صورت نگرفته است. متقابلآ هر گونه حرکت اعتراض از جانب معلمان مبارز و آزادیخواه به وضع موجود توسط نیروهای امنیتی رژیم اسلام، سرکوب و رهبران این اعتراضات را دستگیر، زندانی و در مواردی اعدام آنان را به همراه داشته است.

در چنین جو و فضایی زمینه برای آموزش بر مبنای دین و پرورش بر مبنای مذهب در مدارس به اولویت کاری این ۱۳ وزیر در گذشته و چهاردهمین آن در دولت دوازدهم روحانی مهیا خواهد شد و در نتیجه شادی، خنده تفریج و با هم بودن و در کنار هم نشستن در مدارس، پارک عمومی، میدان ورزشی و … در زمان صدارت این حضرات جرم محسوب خواهد شد.

به این ترتیب و در چنین جو و فضایی مهم نیست چه کسی با چه پیشنه و سوابقی عهده دار پست وزارت آموزش و پرورش رژیم اسلامی خواهند شد، همگی آنها مجری سیاست مشخصی هستند که در امر آموزش با پیشرفت علم و دانش نه تنها سرو کاری ندارند بلکه مانع آن نیز خواهند شد.

قدمت مبارزه برای برون رفت از وضع موجود و تثبیت فرهنگ مترقی و سکولار در همبستگی معلمان آزادیخوا، دانش آموزان مبارز، دانشجویان، جوانان و خانواده های آنان از همان بدو بر سرکار آمدن رژیم اسلامی دال بر عدم پذیرش و مقابله با فرهنگ به غایت ارتجاعی و قرون وسطایی حاکم بر آموزش و پرورش رژیم اسلامی است، این پروسه از همبستگی در اتحاد با مبارزات روزانه کارگران آگاه و برابری طلب جهت به دست آوردن مطالبات خود و جامعه و سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی گذر خواهند کرد. ۳۰ مرداد ۱۳۹۶