سیوان کریمی -علیه حضور جمهوری اسلامی آماده شویم!

علیه حضور جمهوری اسلامی آماده شویم!

سیوان کریمی

جمهوری اسلامی سعی دارند از هرفرصتی كه در خارج كشور به دست می آورد، بعنوان تریبونی به نفع رژیم استفاده كنند. در هفته آینده قرار است هیئتی از طرف رژیم به اسكاندیناوی سفر كنند. ما و نیروهای سرنگونی طلب به استقبال این جانیان میرویم. معمولا در هر تقابل اپوزیسیون رادیکال و حکومت، جریانات طرفدار رژیم در اپوزیسیون با تمسک به اصطلاحاتی نامربوط تلاش دارند در دفاع از حکومت و در تقابل با اپوزیسیون نقش ایفا کنند. اصطلاحاتی را كه نه خود و نه رژیم اسلامی به آن اعتقاد ندارند. همه میدانند که این طیف هرگونه مخالفت احزاب و نیروهای مخالف رژیم و بویژه جریانات سرنگونی طلب را زیر پا گذاشتن “آزادی بیان”، “حق سفر” و نهایتا مغایر با دموكراسی قلمداد کرده اند.

اول از همه باید از اینجا شروع كرد كه حزب حكمتیست به عنوان یك حزب سرنگونی طلب به دنبال تحقق امر سرنگونی جمهوری اسلامی است. حتی اگر اكثریت جامعه هم مخالف این امر باشد، سیاست ما و حزب ما بسیار روشن است. ما مخالف جمهوری اسلامی با هر رنگی كه باشد هستیم. ما مخالف جمهوری اسلامی با تمام جناحهای آن هستیم و برای سرنگونی آن سازمان یافته ایم. از سوی دیگر این مسئله به معنی تداوم جنگ بین ما و جمهوری اسلامی است. جنگی كه اگرچه توازن قوایی در آن نیست اما یك واقعیت عینی و ملموس است. ما حضور جمهوری اسلامی در هر جای دنیا را تعرض به خود می دانیم و در پاسخ به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی كنیم. طبقه كارگر در ایران و همچنین جوانان به ستوه آمده از آن، جنبش زنان و جنبش خلاصی فرهنگی در ایران، مبارزه ای واقعی را علیه جمهوری اسلامی در داخل به پیش می برند. نهایت و نتیجه این مبارزه سرنگونی جمهوری اسلامی خواهد بود و ما در خارج از كشور در ادامه همین مبارزه و برای تحقق سرنگونی رژیم اسلامی مبارزه می كنیم.

سیاست ما به هیچ عنوان مماشات با جمهوری اسلامی نیست و تاكنون هم نبوده است. ما مبارزه روشن خود را تا سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه خواهیم داد. مبارزه ما در خارج از كشور بخشی از این هدف خواهد بود. این فرصتی كه كشورهای غربی به هیئتهای جمهوری اسلامی می دهند، از نگاه ما تعرض به ماست و در برابر آن خواهیم ایستاد و این تعرض را پاسخ خواهیم داد و پای رژیم اسلامی را از این كشورها كوتاه خواهیم كرد.

اما مساله دیگر استفاده از واژگان دهان پركن از طرف نیروهای اپوزیسیون طرفدار رژیم است. آزادی بیان، این اولین واژه ای است كه در دفاع از جمهوری اسلامی بكار می برند. این هیئتها كه از طرف دولتهای غربی دعوت می شوند، امكانات سفر را بریشان فراهم می كنند، سالنهای مجلل را برای سخنرانیشان اختصاص می دهند، از آزادی بیانی برخوردار هستند كه صحبت از آن در داخل جرم محسوب می شود. اتفاقا آزادی بیان یعنی اینكه ما نیروهای اپوزیسیون و سرنگونی طلب علیه حضور جمهوری جهل و اعدام صدای رسای مردم آزادیخواه و طبقه كارگر ایران باشیم. حضور این نیروها در خارج كشور و گرفتن تریبون و دروغ پراكنی از این طریق، حقی است كه كشورهای غربی به این هیئت ها داده اند و اكنون ما می خواهیم از این حق آزادی بیان خود استفاده كنیم و به شهروندان ایران و بخصوص كشورهای مقصد این هیئتها اعلام كنیم كه این هیئتها در واقع نیروهای رژیمی هستند كه آزادیخواهان و كمونیستها را در ایران به جوخه های اعدام سپرده اند. دست این جانیان به خون هزاران انسان مدافع آزادی آلوده است و آزادی بیان یعنی اینكه ما بتوانیم آزادانه و با فاكت بگوییم كه این ها قاتلند و حق ندارند با حضور خود و بیان این سخنان به حق ما و حق همه مردم آزادیخواه و برابری طلب و طبقه كارگر تعرض كنند.

موضوع دیگر مساله حق سفر است كه از سوی این نیروها مطرح می شود. به نظر من صحبت كردن از حق سفر در كشوری كه بیش از نیمی از مردم آن جامعه حق سفر را بدون اجازه همسر یا فرد ذكور خانواده ندارند، محلی از اعراب ندارد. شما با وقاحت كامل از مساله ای صحبت می كنید كه هنوز نصف جامعه از آن بی بهره اند. كشورهای اروپایی این هیئتها را با آغوش باز می پذیرند، مقدمات سفر آنها را آماده می كنند و شرایط حضور را به بهترین شیوه ممكن مهیا می كنند. این حق سفر به بهترین شیوه برای آنها مهیاست. اما مساله اصلی ممانعت از حضور چنین هیئتهایی است كه مسئول اصلی كشتار انسانهایی هستند كه آزادی و برابری می خواستند. یعنی رژیم اسلامی علیه هر نوع خواست آزادیخواهانه و برابری طلبانه است كه این چنین مردم را به اسارت درآورده است.

دموكراسی هم كه دیگر نیاز به صحبت كردن ندارد. نگاهی به خاورمیانه بیاندازید. آتش جنگ همه جا را فرا گرفته است. این جنگ ها و كشتار هزاران انسان و آوارگی میلیونها نفر همگی هدیه دولتهای دموكراتیك و همین دموكراسی است كه شما از آن دفاع می كنید. دموكراسی پارلمانی یعنی اجازه دادن به دولتها برای اینكه به نام مردم و زیر نام آزادی این چنین دنیا را به خاك و خون بكشند. دموكراسی چه گلی به سر مردم زده است كه شما مدافع سینه چاك آن شده اید؟

مردم آزادیخواه و برابری طلب در اسكاندیناوی!

هیئت جمهوری اسلامی با وقاحت كامل در تدارك سفر به اسكاندیناوی است. اگر این سفر برای سرمایه داران وسوسه انگیر است، برعکس ما آنرا تعرضی به مخالفین آزادیخواه جمهوری اسلامی و اکثریت مردم ایران میدانیم و به همین عنوان با آن رفتار میکنیم. برای ما كه زمانی بدترین شكنجه ها و تلخترین خاطرات و رفتن نزدیكترین و بهترین عزیزانمان را از این رژیم دیده ایم، بهترین زمان ممكن است تا بساط این رژیم را در این كشورها و به نمایندگی از همه مردم ایران و طبقه كارگر آن بر سر آنها خراب كنیم. باید در عملی متحدانه علیه این تعرض بایستیم و صدای اعتراض مردم ایران و طبقه كارگر آن در اروپا باشیم. باید كاری كنیم كه از این چنین سفرهائی پشیمان شان شود. *